Gå til innhold

Greit med sparkebukse på 2 åringen i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det dumt ut visst 2 åringen min går i barnehagen med sånn ull sparkebukse uten fot fra Nøstebarn?

Syns de er så fine,men ser jo egentlig på sparkebukser som babyklær.

Ser de har disse i størrelse helt opp til 3 år.

Så hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 12491...8f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

post-42-0-94322300-1390178949_thumb.jpg

Det er en sånn jeg tenker på,bare i blå istedenfor rosa da selvsagt.

Skrevet

Synes ikke den ser ut som en sparkebukse :) Den kan du fint kle på han i bhg ;)

Skrevet

Den er superfin den. Men litt upraktisk når han/hun begynner å gå på do på egen hånd. Det er iallfall grunnen til at jeg kun har på min joggebukser med strikk. Da klarer min å ordne alt selv (tissing iallfall) noe som gir den mestringsfølelsen. 

Men de har jo uansett parkdress på osv når de er ute, så sånn sett har det ikke så mye å si. De trenger alltids hjelp ofte. Men er iallfall derfor jeg sluttet å bruke sånne på min. 

Anonymous poster hash: 7e3f0...1a8
Skrevet

Så lenge kommer han sikkert ikke til å bruke ull uansett :)

Tenkte å bare bruke den nå når det er så kaldt ute,å til neste vinter blir den nok for liten.

Men hvilke farge passer best å ha under da?

Sparkebuksen er mørkeblå.

Skrevet

Ett eksempel hva du kan ha under :

post-732716-0-31195800-1390184943_thumb.jpg

Syns det var veldig fint sammen! :)

Skrevet

Det ble nydelig!

Noen som har sett en lignende stripete body fra en annen butikk enn Nøstebarn?

Litt kjedelig å betale over 300 kr for en body når jeg egentlig har nok ullbodyer.

Skrevet

Så lenge han bruker bleier så går det helt fint å bruke den i barnehagen. Den er veldig fin :) 

Skrevet

Tenkte å begynne å avvenne han med bleier først til sommeren å på den årstiden kommer jeg uansett ikke til å bruke ull på han.

Skrevet

Kjempe fin! Og ser ingen grunn for å ikke ha på slik så lenge han bruker bleier.

Må jo være deilig å gå med også :)

Skrevet

Bør vel kanskje ha en sånn stripete ulltrøye med lange armer istedenfor for ellers kandet jo bli litt kaldt.

Men ser nøstebarn har bare str 86/92 å det blir nok litt liten.

Så visst noen vet hvor jeg får kjøpt stripete ulltrøye så gi en lyd :)

Skrevet (endret)

Vi har den buksen til lille på halvannet. På ikke-grusomt-kalde dager bruker vi bomullsbody fra H&M, de har masse med striper. På kaldere dager bruker vi gjerne ull/silke fra Safa (SparKjøp, ullbutikken.no, osv). Kommer også med striper, og koster 169kr.

Edit: Cubus har også stripete ullbodyer, til ca.150kr.

Endret av Tordensky
Skrevet

Vil det ikke bli veldig varmt å ha på inne? Mine har alltid bare gått med ullbody og -strømpebukse inne i barnehagen, det er godt og varmt der.

Anonymous poster hash: c47f4...fbe

Skrevet

Til vanlig går han med body,strømpebukse,bukse og genser i barnehagen.

Har enda ikke opplevd at de har tatt av noen av klærene med mindre jeg har levert han i tjukk genser.

Skrevet

Så lenge han bruker bleier så går det helt fint å bruke den i barnehagen. Den er veldig fin :)

åja,så du jobber i barnehage? det er et pes å måtte ta av all klærne for å skifte bleie når man skal skifte 14 bleier i gangen,så HI,om du skal tenke litt på de ansatte også,så ikke gjør det så fremt det ikke er knapper i skrittet.

Slike klær tar vi som regel av om de har strømpebukse/longs under, å ha tykk ull inne er for varmt!

Anonymous poster hash: 63383...1f5

Skrevet

Visst du ser nærmere så er det knapper i skrittet :)

Skrevet

Visst du ser nærmere så er det knapper i skrittet :)

HVIS du ser nærmere......

Anonymous poster hash: 20173...0f1

Skrevet

Seriøst, HI?

Klarer du ikke ta en avgjørelse som dette engang på egenhånd? Må du til og med ha hjelp til hvilken genser/farge som passer best til denne?

Hverdagen må by på mange utfordringer for deg!

Gjest Julia1984
Skrevet

Veldig fin bukse, men veldig varmt med to lag klær inne for aktive barn

Skrevet

Seriøst, HI?

Klarer du ikke ta en avgjørelse som dette engang på egenhånd? Må du til og med ha hjelp til hvilken genser/farge som passer best til denne?

Hverdagen må by på mange utfordringer for deg!

Skjerpings. En kan jo spørre om råd uten at det betyr at en ikke er kapabel til å ta en avgjørelse på egen hånd. Hun lurer jo bare på hva andre synes.

Anonymous poster hash: 7e3f0...1a8

Skrevet

åja,så du jobber i barnehage? det er et pes å måtte ta av all klærne for å skifte bleie når man skal skifte 14 bleier i gangen,så HI,om du skal tenke litt på de ansatte også,så ikke gjør det så fremt det ikke er knapper i skrittet.

Slike klær tar vi som regel av om de har strømpebukse/longs under, å ha tykk ull inne er for varmt!

Anonymous poster hash: 63383...1f5

Det er knapper i skrittet på den buksa. Har hatt den selv til sønnen min. Og man ser det på bilde.

Skrevet

Okey bare ullbody under den da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...