Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Fortell meg gjerne antall grader, vaskemiddel og om dere bruker tennisballer i tørketrommelen også. Anonymous poster hash: 590b2...f4e
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #2 Skrevet 20. januar 2014 Må ha stor nok vaskemaskin. Det kan gå med en 5 kg maskin til en vanlig dyne, men det er bedre med 6 eller 7 kg maskin. Jeg har vasket min 140x220 i 5 kg maskin, men det er egentlig litt for lite. Litt større maskin er bedre. Den siste dundynen min kan vaskes på 60 grader - står på lappen. Husker ikke hva jeg gjorde med den forrige, men fulgte vaskeanvisningen på dynen. Bruker en tredjedel eller maks halvparten av normal mengde av Milo vaskemiddel. Bruker et par tennisballer i tørketrommelen og sjekker dynen noen ganger, det hender av og til at en flik kan ligge litt sammenpresset og da er det bare å riste litt så ordner det seg. Men som regel er det nok med tennisballene. Anonymous poster hash: 40a5f...61a
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #3 Skrevet 20. januar 2014 Hvorfor fortsetter dere å starte tråder med 'inspirert'? Det er NOK nå! Anonymous poster hash: ed145...6b8
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #4 Skrevet 20. januar 2014 Seriøst!?!? Har noen faktisk dundyner? Veit dere virkelig ikke hvordan de stakkars fuglene må lide når de blir nappa levendes for at du skal kunne velte deg i luksus dynene dine? Trodde dere damer her på forumet var meir opplyste. Dere setter gjerne fyr på en Canada Goose jakke, men kryper dere ned i derer overdådige dundyner. Ironisk finner jeg det... Anonymous poster hash: 46cd5...6ed
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Seriøst!?!? Har noen faktisk dundyner? Veit dere virkelig ikke hvordan de stakkars fuglene må lide når de blir nappa levendes for at du skal kunne velte deg i luksus dynene dine? Trodde dere damer her på forumet var meir opplyste. Dere setter gjerne fyr på en Canada Goose jakke, men kryper dere ned i derer overdådige dundyner. Ironisk finner jeg det...Anonymous poster hash: 46cd5...6ed Regner med du er veganer som kun bruker syntetiske tekstiler? Hvis ikke: shut it! HI: jeg vasker etter vaskeanvisningen. 40 grader med Milo og tørketrommel etterpå. Du må ha tørkeballer som banker dyna i trommelen. Et par gamle sko funker også. Anonymous poster hash: ab0ea...f5d
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Selvfølgelig har jeg dundyne! Forskjell på dun også! Har Canada goose jakke også jeg, men den er 7 år gammel , lenge før info om misshandling av coyoten. Tilbake til spm;-): vasker på 60 grader. Tørker på dun program. Anonymous poster hash: 46214...294
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Seriøst!?!? Har noen faktisk dundyner? Veit dere virkelig ikke hvordan de stakkars fuglene må lide når de blir nappa levendes for at du skal kunne velte deg i luksus dynene dine? Trodde dere damer her på forumet var meir opplyste. Dere setter gjerne fyr på en Canada Goose jakke, men kryper dere ned i derer overdådige dundyner. Ironisk finner jeg det...Anonymous poster hash: 46cd5...6ed Regner med du er veganer som kun bruker syntetiske tekstiler?Hvis ikke: shut it! HI: jeg vasker etter vaskeanvisningen. 40 grader med Milo og tørketrommel etterpå. Du må ha tørkeballer som banker dyna i trommelen. Et par gamle sko funker også. Anonymous poster hash: ab0ea...f5d Fantastisk engelsk kunnskap på deg frøken. Har du flere gloser du kan dele med oss? Dessuten er det en vesentlig forskjell på å klippe en sau og nappe en levendes gås.... Men, nå var det kanskje kun engelsktimene du fulgte med i på skolen Anonymous poster hash: 46cd5...6ed
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 hva gjør man når man ikke har tørketrommel? Anonymous poster hash: d7917...f83
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Slik den skal vaskes. 40 - 60 grader etter hvorfor den skal vaskes. sykdom krever gjerne høyere temp. Milo eller dundyne såpe. Tørkes i trommel med tørkeballer. Anonymous poster hash: ef4be...df3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #11 Skrevet 20. januar 2014 hva gjør man når man ikke har tørketrommel? Anonymous poster hash: d7917...f83 Lever på rens. Prøver du noe annet, ødelegger du dynen din. Anonymous poster hash: ef4be...df3
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #12 Skrevet 20. januar 2014 Seriøst!?!? Har noen faktisk dundyner? Veit dere virkelig ikke hvordan de stakkars fuglene må lide når de blir nappa levendes for at du skal kunne velte deg i luksus dynene dine? Trodde dere damer her på forumet var meir opplyste. Dere setter gjerne fyr på en Canada Goose jakke, men kryper dere ned i derer overdådige dundyner. Ironisk finner jeg det...Anonymous poster hash: 46cd5...6ed Regner med du er veganer som kun bruker syntetiske tekstiler?Hvis ikke: shut it! HI: jeg vasker etter vaskeanvisningen. 40 grader med Milo og tørketrommel etterpå. Du må ha tørkeballer som banker dyna i trommelen. Et par gamle sko funker også. Anonymous poster hash: ab0ea...f5d Fantastisk engelsk kunnskap på deg frøken. Har du flere gloser du kan dele med oss? Dessuten er det en vesentlig forskjell på å klippe en sau og nappe en levendes gås.... Men, nå var det kanskje kun engelsktimene du fulgte med i på skolen Anonymous poster hash: 46cd5...6ed Hvorfor blir duna plutselig nappet av levende fugler? Jo fordi det har blitt en trend av fjortiser å si det på nett. Duna til dyner produsert av eller for Norge eller Nordiske leverandører blir plukket av døde fugler. Anonymous poster hash: ef4be...df3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå