Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Barnet har ikke bæsjet i bleia siden august. Og har ca en eller to tørre bleier på dagtid hvis vi bare passer å å følge barnet på do. I blant også tørre nattbleier. Sier fra selv når det må bæsje. Men ikke når det skal tisse. Litt upraktisk med bleieslutt nå, midt på vinteren? Anonymous poster hash: 0d1cd...e23
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Begge våre eldste sluttet midt på vinteren, det gikk supert. Ba bhg om å ha på bleie når de var ute den første tiden, slik at det ikke ble så mye dressvasking. Ingen av våre 2 hadde noe særlig med uhell etter at de sluttet. Begge var 2.5 år. Anonymous poster hash: 734dd...a59 Anonymous poster hash: 734dd...a59
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Begge våre eldste sluttet midt på vinteren, det gikk supert. Ba bhg om å ha på bleie når de var ute den første tiden, slik at det ikke ble så mye dressvasking. Ingen av våre 2 hadde noe særlig med uhell etter at de sluttet. Begge var 2.5 år. Anonymous poster hash: 734dd...a59 Anonymous poster hash: 734dd...a59 Ja, det må vi nok uansett gjøre. Bruke bleie i barnehagen, mener jeg. På en måte er det jo det vi gjør i dag også. Hjemme får barnet ofte gå litt med truse. Hva med slike avvenningstruser? Noen erfaringer med dem? Er de tette nok til å hindre lekkasje i utedressen, for eksempel? HI Anonymous poster hash: 0d1cd...e23
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #5 Skrevet 20. januar 2014 Hvor gammelt er barnet? Jeg ville sluttet nå. Anonymous poster hash: 4f749...428
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #6 Skrevet 20. januar 2014 Ikke noe problem å slutte på vinteren, mine sluttet i desember og i februar, ca 2,5 år gamle. Litt uhell, men tror bare det var en gang jeg måtte vaske dressen, går fint det. Jeg var veldig streng på at de ikke fikk ha bleie på i bhg, syntes det er tullete og forvirrende for barnet. Sa kun til bhg om det ble helt galt med flere uhell over flere dager fikk vi heller vente litt med bleieslutt. ta bleia på en fredag og gå helt uten hele helga, gjerne natta og om det lar seg gjøre, og levere uten bleie med masse skift på mandag, og en ekstra dress eller skibukse til å bytte om det trengs. Be de følge på do etter måltider og før de skal ut, bhg er flinke på rutiner og det er god hjelp når de skal slutte. Minste her hadde litt uhell, eldste hadde nesten ingen uhell, begge var tørre på natta også etter noen dager. Men her var det slik at har de slutta så har de slutta, så får vi voksne heller vaske litt ekstra tøy noen dager:) Anonymous poster hash: 25ecb...3ed
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #7 Skrevet 20. januar 2014 Hvis barnet er klart nå, slutter dere selvsagt med bleiene nå. Mitt barn sluttet med bleie midt på vinteren, og det gikk helt fint. Brukte dog bleie ute i begynnelsen, men den forsvant av seg selv nokså fort. Ingen grunn til at en naturlig utvikling skal hemmes bare fordi det er kaldt i været. Anonymous poster hash: f16f6...324
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå