Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Er ikke lenge før barna trenger nye regnklær. Ønsker å finne noe som puster, da barna har eksem som forverres hvis de blir klamme. De må tåle mye vann, da det er mye regn og sørpe her i vårmånedene. Noe å anbefale? Anonymous poster hash: 15e87...969
Elsker livet Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Hvilken størrelse er det snakk om? Teknisk allværstøy ala bergans syns jeg er bedre en klassisk regntøy. Vannsøyla er høyere og pustevnen er høyere.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 92/98 og 116 Anonymous poster hash: 15e87...969
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Det myke regntøyet fra Ver de Terre :-) det bruker jenta mi som har eksem og det funker bra! Anonymous poster hash: de639...3fb
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Bor på Vestlandet så da blir det myye regntøyvær. Synes regntøy er klamt, kaldt og ufyselig så har prøvd å begrense bruken av vanlig regntøy til de dagene det bare plasker ned. På vanlige, våte,sure dager bruker ungen vanntett, pustende dress eller regnjakke/bukse.Hatt noen diskusjoner med barnehagen. De vil ha regntøy når det regner. Vi ble tilslutt enige om at de kunne bruke regntøy dersom hun var våt gjennom etter å ha brukt det pustende tøyet. Aldri vært våt;-) Må være minimum 10.000 vannsøyle. Bergans har noen typer som er supre og HH har en fantastisk dress. Den jakken vi hadde fra Bergans tror jeg var min. 20.000. Super, men knalldyr.Fant den heldigvis på salg. HH har en høstdress med 15.000 vannsøyle og er kjempegod. Koster rundt 1000. Men de har ulike grader av vanntetthet på produktene så ikke alle er like gode. Anonymous poster hash: 72dc5...fa0
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde kjøpt reima tec høstdress til den minste i alle fall. Kanskje den største også om det ikke er en som sliter veldig masse klær. Med regnvær blir det ofte kaldt og da gjør det ikke noe om det er litt for. Mine har hatt noe skall tøy fra bergans utenom, men ikke regntøy. Aldri våte.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Liker ikke gå med oljeklærelv. Kjøper bare pustende til ungene. Har bergans jakker, HH bukser, da ungene er syltynne og bergansbuksene faller av, eller blir for korte. Har troll dresser, og noen utslitte reimadresser til de. Har også oljeklærelv, men det er aldri i bruk. Har også skiklær til alpint bruk, som er vantett, og fora. Anonymous poster hash: 660b4...291
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #8 Skrevet 20. januar 2014 Regntøy som puster. Jeg har til gode å finne noen som holder det de lover. Enten puster de ikke eller så lekker de i sømmer. Har levert tilbake så mange sett fordi man ikke holder seg tør. Nå er det skikkelig oljeklær. Kan likegjerne bruke det når det som angivelig skal puste er tett som en potte. Anonymous poster hash: a48d1...953
klishe89 Skrevet 20. januar 2014 #9 Skrevet 20. januar 2014 Bergans er det beste regntøyet jeg har funnet. Det puster faktisk. Vet ikke om de har det i barnestr da? Det har de helt sikkert.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #10 Skrevet 20. januar 2014 Jeg kjøpte skalljakke og bukse fra Isbjørn of sweeden til eldstemann for ikke så lenge siden. Kostet jo litt over 2000 for jakke og bukse, så det er dyrt. Har ikke hatt det så lenge men det har pusteegenskaper som er de beste på markedet og en vannsøyle på 20 000. Han brukte det å noen skikkelige regnværsdager og var ikke våt i det hele tatt, ei heller klam. Her kunne han fint ha str 134/140 og bruker 128 i vanlige klær uten at det ble for stort, men da kan han nok ha det en god stund og om det ikke går hull så kan lillebror arve. Anonymous poster hash: c81ab...fd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå