Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Nå i kulda er det stort sett ull på lillemor i bhg. Har da sendt henne i ullundertøy rett på kroppen , så tar de evt på fleec under dressen.om nødvendig. Kjøpte i helgen en ull genser og bukse i 100 merino ull i helgen , men dette kan vel ikke rett på kroppen da det vil stikke litt? Er ikke ullundertøy men sånn bukse å genser sett Litt usikker .... For vil jo ikke ødelegge effekten av ulla. Takk for svar:) Anonymous poster hash: cf280...515
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Merinoulla er kløfri :-) Anonymous poster hash: 4ec68...184
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Du kan fint ta på det settet over ullundertøyet
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Men kjennes ut som det stikker litt?? Enda det står 100% merinoull inni. Kan jeg ha noe under eller skal det rett på kroppen?? Anonymous poster hash: cf280...515
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Veldig mange av ullproduktene til barn stikker lite, men er hun sensitiv kan hun jo reagere. Har også et slikt sett og det har jeg brukt rett på kroppen, men ofte med en ullbody under, så en kan ta av genseren dersom det blir for varmt Må bare skyte inn at jeg, i følge dib, ikke er en veldig god mor, så du får ta det med en klype salt Anonymous poster hash: 3a724...093
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Så jeg skal ta på ull på ull?? Ull undertøy + ullbukse og ullgenser?? Anonymous poster hash: cf280...515
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Men fleece over ull ville jeg droppet. Finn noe i ull istedenfor :-) Ullas gode pusteegenskaper forsvinner når den dekkes av tett fleece. Klarer ikke å gå i fleece selv. Klamt og ekkelt Anonymous poster hash: 4ec68...184
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Nå er ikke jeg noen god mamma, MEN jeg velger å svare likevel Slik jeg forstår det har du kjøpt et litt tykkere ullsett, og det ville da jeg brukt over ullundertøy. Jo mer ull- jo bedre. Her vi bor har vi bortimot 15-20 minus, og da har jeg mange lag med ull. Men merinoull er kløfritt, så det kan nok fint brukes. Men om dette er et litt tykkere sett, så ville jeg nok ikke hatt det rett på kroppen da det fort kan bli varmt inne i barnehagen her har vi fått beskjed om å ta ull under, men samtidig lette plagg som gjør at dem ikke koker ihjel inne. Skal da sies at barnehagen har det passelig varmt inne, ikke noe gulvkaldt eller slik.Somsagt, jo mer ull- jo bedre. Bedre med for mye enn for lite, og det er bedre med to lag ull enn ett tynt lag ull og litt fleece. For fleece er kaldt og kan ikke måles opp mot ull i denne kulda Anonymous poster hash: 2e34d...03a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Så jeg skal ta på ull på ull?? Ull undertøy + ullbukse og ullgenser?? Anonymous poster hash: cf280...515 Jaja, ull på ull er gull Anonymous poster hash: 3a724...093
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Så jeg skal ta på ull på ull?? Ull undertøy + ullbukse og ullgenser?? Anonymous poster hash: cf280...515 Ja
Elsker livet Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 For meg høres det ut som du har kjøpt et ullsett som skal brukes som mellomlag. Merionull er forresten ikke kløfri, selv om mange påstår det, i alle fall ikke mot min hud.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Ja er nok et sånn mellomsett. For ullundertøyet hennes er jo mykt å kan taes rett på kroppen , mens dette kjennes litt mer som srikkatøy. Men type ull strømpebukse + ullundertøy trøye også dette settet over da?? Bil hun ikke bli veeldig varm da? Vi bor på østlandet ca 1 til 5- her:) Takk for svar alle:) Ikke lett med dette bhg tøyet!! Anonymous poster hash: cf280...515
Elsker livet Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Ja er nok et sånn mellomsett. For ullundertøyet hennes er jo mykt å kan taes rett på kroppen , mens dette kjennes litt mer som srikkatøy. Men type ull strømpebukse + ullundertøy trøye også dette settet over da?? Bil hun ikke bli veeldig varm da? Vi bor på østlandet ca 1 til 5- her:) Takk for svar alle:) Ikke lett med dette bhg tøyet!! Anonymous poster hash: cf280...515 Det er godt mulig, dere må bare prøve dere frem.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Ja er nok et sånn mellomsett. For ullundertøyet hennes er jo mykt å kan taes rett på kroppen , mens dette kjennes litt mer som srikkatøy. Men type ull strømpebukse + ullundertøy trøye også dette settet over da?? Bil hun ikke bli veeldig varm da? Vi bor på østlandet ca 1 til 5- her:) Takk for svar alle:) Ikke lett med dette bhg tøyet!! Anonymous poster hash: cf280...515 Blir hun varm, så kan hun jo springe rundt i bare strømpebuksa og trøya På småbarnsavdelingen der min går, springer alle rundt i bare undertøyet Anonymous poster hash: 3a724...093
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå