Gå til innhold

Prøving og feiling som førstegangsmor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde all verdens gode intensjoner før jenta vår kom til verden. Selvfølgelig er det umulig å forutse hvordan livet med barn er før man har vært der, men jeg føler meg rett og slett litt dum som har måtte gi slipp på flere av prinsippene mine. Skaffet oss et lass med tøybleier på finn før hun kom, hovedsaklig brettebleier, siden alle sier at dette er det beste å starte med for nyfødte. Men disse jævla brettebleiene er jo umulige, det blir jo stort og klumpete uansett hva man gjør med dem! Nå har vi gitt det en uke, prøvd flere ulike bretteteknikker og klippet til tøystykkene for å gjøre dem mindre, men baby blir fremdeles så stor og klumpete at hun ikke får beveget ordentlig på bena når hun har dem på. Idag innså jeg at det var på tide å slippe staheten og gå på butikken og kjøpe en pakke vanlige bleier. For meg føles det faktisk som et lite nederlag, men samtidig innser jeg jo at det viktigste er babyens komfort. Antar dette ikke er et uvanlig fenomen, ting blir aldri som man ser for seg, uansett hvor gode intensjoner man har for det nye mennesket..

Anonymous poster hash: d39fa...4fa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også førstegangsmor og har prøvd og feila i snart 2 år ;) Ungen har det helt topp og jeg er sår i halsen etter alle kamelene jeg har svelgt unna... Ta ting som det kommer og følg magefølelen på hva du tror er best...og ikke det du hadde sett for deg at du skulle gjøre :)

Anonymous poster hash: f1905...a01
Skrevet

Haha, jeg var helt sikker på at jeg ikke skulle bli sånn mor som absolutt skulle ha babyen i sengen min...

Jada, hun er litt over 4 mnd, og denne helgen er første gangen hun har sovet i sengen sin på natta :D

Og jeg kommer sikkert til å gulpe karameller før hun er året ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...