Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har to barn, født 2008 og 2012, begge ved ks. Etter begge fødselen har jeg gjort knipeøvelser og ikke hatt problem med urinlekasje. ...før nå! Nå har jeg problemer når jeg trener, må avbryte 30 min trening for å tisse, og kan være uheldig med noen dråper. Dette startet altså rett før minsten var 1. Den eneste forandringen jeg kan tenke meg er at jeg har gått til kiropraktor den siste tiden pga vond rygg. Kan dette påvirke blæra? Eller kan urinlekasjeJeg bare oppstå "uten grunn"? Vil det hjelpe å gjøre knipeøvelser? ( da også med urinrøret, ikke i hovedsak skjeden) Anonymous poster hash: 58b36...318
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Du skriver at du gjorde knipeøvelser etter fødslene - får inntrykk av at du stoppet med det? All muskulatur trenger jevnlig trening, også bekkenbunnmuskulaturen. Så knipeøvelser kan definitivt hjelpe deg. Noen ryggproblemer kan også gi problemer ift vannlating osv., men sjeldent det slår seg ut slik du forteller. Kan du ha en stille uvi? Husk at trening, spesielt med mye mageøvelser og/eller mye hopp krever veldig mye av bekkenmuskulaturen. Er ikke denne like trent som resten av deg er det fort gjort å begynne å lekke etter en stund når muskulaturen har gjort det den greier den dagen på trening... Så begynn å knipe igjen du Du kan jo nevne det for kiropraktoren din, men tviler på at det er det som er grunnen. Anonymous poster hash: 14640...3d4
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Hi her Takk for utfyllende svar! Skal absolutt begynne å knipe igjen. En annen sær ting som jeg kom på nå er at når jeg tisser hender det noen ganger at strålen er litt rar. Kan det ha sammenheng? Det føles på en måte som om ondet ligger et lite belegg foran urinrøret, som jeg må "tisse bort". Først da kan det gå som vanlig. Har ikke tenkt tanken uvi men skal sjekke litt opp om det kan være det! Anonymous poster hash: 58b36...318
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå