Gå til innhold

Jeg skal være vikar i gymmen for 3. trinn og har et spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøre sirkeltrening med 8 poster. 

1. armhevinger

2. rockering

3. sit ups

4. jogge på en tjukkas

5. pause

6. hoppe tau

7. planken

8. hoppe over en benk med samla ben

Tror dere dette blir for tungt for 3.klassingene? Har brukt lignende i høyere trinn og de blir slitne, men de er latere og. Har aldri vært i en klasse med så unge elever. Kan jo bytte ut noen av de tingene med noe annet. Men vil bare høre hva dere tror. 

Anonymous poster hash: 05c85...dc7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pyton time! Ha med litt lek da vær så snill! Stiv heks, haien kommer e.l.

Anonymous poster hash: cc9cf...f0e

Skrevet

Jeg elsket gym på skolen, men hatet når det var sirkel trening... Ballspill er da mye bedre ;)

Anonymous poster hash: 4e2d2...e03

Skrevet

De skal altså ha fri lek mot slutten av timen bare så det er sagt.

Og jeg sitter med planen nå og de hadde slike leker som haien kommer osv, sist gang. På planen for denne uka står det styrke. Kan jo finne på noe annet selvfølgelig. 

HI

Anonymous poster hash: 05c85...dc7
Skrevet

Jeg elsket gym på skolen, men hatet når det var sirkel trening... Ballspill er da mye bedre ;)

Anonymous poster hash: 4e2d2...e03

Nei, ballspill er et helvete !

Anonymous poster hash: cc9cf...f0e

Skrevet

Pyton time! Ha med litt lek da vær så snill! Stiv heks, haien kommer e.l.Anonymous poster hash: cc9cf...f0e

Støtter denne! Også pleier det å være populært å legge madrasser, rockeringer osv. utover gulvet og ha sisten uten å tråkke utenfor disse tingene/tråkke på gulvet. Legg det ut slik at det blir variert med klatring, hopping, krabbing osv. Slitsomt, men moro! :)

Anonymous poster hash: 7b7c7...5e8

Skrevet

De skal altså ha fri lek mot slutten av timen bare så det er sagt. Og jeg sitter med planen nå og de hadde slike leker som haien kommer osv, sist gang. På planen for denne uka står det styrke. Kan jo finne på noe annet selvfølgelig.  HI Anonymous poster hash: 05c85...dc7

En av fordelene med å være vikar er at du kan (oftest) få lov å ta deg noen friheter til å se litt vekk fra planen ;) Hvertfall i et slikt fag på småskolen. Det viktigeste er vel at de får vært i aktivitet og brukt kroppen sin.:)

Anonymous poster hash: 7b7c7...5e8

Skrevet

Det er hvertfall den perfekte oppskrift på "fra nå av hater jeg gym"- holdning.

Finn på noe gøy heller, det er snakk om barn på 8 år her.

Skrevet

Jeg husker da jeg gikk i 2.klasse selv (tilsvarende 3.klasse nå). Før det hadde vi hatt samme lærer i gym som alle andre fag, men da fikk vi for første gang en "ekte" gymlærer og i en av de første timene vi hadde med henne, så hadde vi sirkeltrening. Det fungerte veldig dårlig og hun ga opp allerede etter en post fordi hun klarte ikke å være overalt på en gang og så var det noen her og der som ikke skjønte hva de skulle, noen som heller tullet og andre som ikke var med i det hele tatt.

jeg tror de er for små til et opplegg som dette og spesielt når du er vikar og ikke kjenner elevene.

Anonymous poster hash: 1ee67...269
Skrevet

Min 3. klassing hadde nok faktisk elsket en slik trening, men så er han også meget godt trent, sterk og utholden og elsker slike ting.

Men tror nok de fleste hadde tenkt at dette var pyton og kanskje vanskelig. De er 8 år og skal ha sirkeltrening? Hva med å legge inn styrke i noe som er moro, som stafetter, sisten... ja i det hele tatt.... lek.

Anonymous poster hash: 2ed4b...76e
Skrevet

Min 4. klassing klarer ikke å ta armhevinger. Tror kanskje du overvurderer dem litt?

Gjest Julia1984
Skrevet

Dette er veldig spesielt for 8-åringer!!! I tillegg vikar.

Ballspill, stiv heks, dans, stafett mm

Skrevet

Synes tipset om at du skal ha en aktivitet hvor du ikke kreves alle steder på en gang er ganske bra, dersom du ikke kjenner klassen godt. Hva om dere kjører litt sisten, og så alle ned og gjøre 10 armhevinger. Så litt stafett eller noe, og så alle ned og gjøre sit ups osv? Da holder du alle på en gang, og kan korrigere de som ikke gjør det riktig. 

Skrevet

Sirkeltrening med de øvelser du beskriver er bare veldig sært for en gruppe med 8 år gamle barn

Anonymous poster hash: d66b1...257

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det kan du sikkert, om du har med deg 8 assistenter

Skrevet

Jeg synes det er fint at du legger inn styrketrening og sirkeltrening også for tredje klasse, men jeg tror du har for mange poster. Rokkering tror jeg det er et fåtall som får til. Hoppe over benk med samlede ben er å be om skader. Jeg tror timen blir bedre om du skjærer ned til maks 4 poster. De er ikke gode til å holde konsentrasjonen og dette vil være nye øvelser og en ny måte å trene på for mange. Kjør heller runden to ganger.

Jeg synes heller ikke noe om friske i gymtimene. Det fører gjerne til at mange bruker mye tid på å finne ut hva de skal gjøre og de svakeste elevene kommer nok ikke til å gjøre annet enn å se på.

Det kan godt hende noen kommer til å synes sirkeltrening er pyton. Det gjør ikke noe. Noen synes det er pyton å pugge gangetabellen eller å lese høyt for klassen også. Det er likevel nyttig.

Anonymous poster hash: c0af6...b1a

Skrevet

Åh herregud! Kjenner jeg vil kaste opp!
På barneskolen var de beste gymtimene de timene vi hadde kanonball :D :D 
Hvis du er vikar må du være snill, slik er vikarer :P Hihi

Anonymous poster hash: 10b8f...80c
Skrevet

Jeg synes det er fint at du legger inn styrketrening og sirkeltrening også for tredje klasse, men jeg tror du har for mange poster. Rokkering tror jeg det er et fåtall som får til. Hoppe over benk med samlede ben er å be om skader. Jeg tror timen blir bedre om du skjærer ned til maks 4 poster. De er ikke gode til å holde konsentrasjonen og dette vil være nye øvelser og en ny måte å trene på for mange. Kjør heller runden to ganger.

Jeg synes heller ikke noe om friske i gymtimene. Det fører gjerne til at mange bruker mye tid på å finne ut hva de skal gjøre og de svakeste elevene kommer nok ikke til å gjøre annet enn å se på.

Det kan godt hende noen kommer til å synes sirkeltrening er pyton. Det gjør ikke noe. Noen synes det er pyton å pugge gangetabellen eller å lese høyt for klassen også. Det er likevel nyttig.Anonymous poster hash: c0af6...b1a

friske=frilek

Skrevet

Stemmer for kanonball eller katt og mus (ikke tråkke på gulvet).

Skrevet

Armhevinger og planken? Til 8-åringer? Hvordan skal du ha mulighet til å hjelpe de? Utføres det feil kan det ende opp med skader.

Tenk heller styrke i forhold til lek som flere andre her skriver. Stiv heks i flere varianter f eks. (Krype under, hoppe over osv)

Anonymous poster hash: daa9c...2e0

Skrevet

Armhevinger og planken? Til 8-åringer? Hvordan skal du ha mulighet til å hjelpe de? Utføres det feil kan det ende opp med skader.

Tenk heller styrke i forhold til lek som flere andre her skriver. Stiv heks i flere varianter f eks. (Krype under, hoppe over osv) Anonymous poster hash: daa9c...2e0

En utbrent 50 åring må være forsiktig og gjøre øvelsene riktig for å unngå skader. En frisk 9 åring skal det mye til at blir skadet av å gjøre planken eller armhevinger feil.

Skrevet

Jobbet på skole i mange år, og aldri hørt om at noen driver slike gymtimer... Ikke på 7. trinn heller.

Styrke kan du lure inn i de fleste aktiviteter.

Anonymous poster hash: 840ad...21a
Skrevet

Husker vi hadde slik trening på barneskolen, en sjelden gang, når vaktmesteren måtte steppe inn som vikar. (Hadde nok kun 4 poster. )

Jeg elsket de timene! Endelig kunne jeg vise at jeg klarte ting, selv om det bare var for meg selv. (Og uten at noen sto å stirra på en, sann som løpe 50 meteren osv)

Hilsen ho som ble valgt sist på alt som var......og virkelig hatet alle de vanlige gymtimene......

Skrevet

På vår skole har vi også hatt sirkeltrening med 3. Klasse, men da har de hatt bare fire poster.

Sist var postene: Hoppe tau, springe på "tjukkas", stupe kråke og kaste ball to og to. Så litt enklere opplegg enn det du kjører. Vi har avsluttet med stafett. Dette er noe de fleste barna synes er veldig morsomt.

Anonymous poster hash: c4fe9...216

Skrevet

ALT for mange poster

Anonymous poster hash: 89993...9f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...