Gå til innhold

Kanskje rart spørsmål, men er det "lov" få så mange barn som en ønsker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sagt, merkelig spørsmål men akkurat hatt besøk og er litt satt ut. En bekjent av meg har 6 barn og nå er hun gravid igjen. Igjen av foreldrene har utdanning eller sikker jobb, begge jobber som vikarer når de ikke er i permisjon. De har 3 soverom og barna er ute alene og leke fra de kan gå. Den største i 4.klasse står opp med 1. Klassingen og den som går siste året i bhg og mor og far sover med de minste.

Hun vil gjerne ha enda flere barn. Når noen ikke ser sine begrensninger, hvor langt kan de ta det?

Anonymous poster hash: 75626...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan vel ta det så langt de vil. At noen orker å jobbe når de har seks, snart syv(!) barn er for meg helt uforståelig.

Hvis du mener at barna lider under omstendighetene kan du rådføre deg med barnevernet om saken. Men det er ikke gitt at syv barn er et dårlig valg for noen selv om det ikke passer for deg.

Anonymous poster hash: 622af...126

Skrevet

Hvordan har de råd til så mange barn uten fast jobb?

Har selv to i barnehagealder og sliter med å få pengene til å strekke til.

Bare skoene barna trenger til alle værtyper må jo bli en formue? Sko er dyre og slites godt ut av aktive barn.

Anonymous poster hash: e77fd...2c1

Skrevet

Jeg har en slektning som er læstadianer. De har 15 barn, får så mange barn som Gud vil. Det er bare faren som er i jobb utenfor hjemmet og barna arver selvfølgelig av hverandre. Ingen som har gjort noe forsøk på å nekte dem flere barn så vidt jeg vet. 

Skrevet

Jeg har en slektning som er læstadianer. De har 15 barn, får så mange barn som Gud vil. Det er bare faren som er i jobb utenfor hjemmet og barna arver selvfølgelig av hverandre. Ingen som har gjort noe forsøk på å nekte dem flere barn så vidt jeg vet.

Herregud, 15 barn?!?! *svimer av*