Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jeg undrer meg over at noen (=enkelte) får til så mye mer enn andre (=meg)! Døgnet har jo bare 24 timer for oss alle, og jeg kan virkelig ikke fatte hvordan det går an å ha flere enn tre barn og faktisk ta godt vare på dem! Det er barnehage, skole, lekser, aktiviteter, bursdager, husarbeid (!!!), matlaging, matpakkesmøring, sykdom, ditten og datten _hele_ tiden! Fra man åpner øyene til man utslitt faller ned i sengen altfor sent om kvelden! Hvordan gjør dere det uten å bli begravd i det? Anonymous poster hash: 15eca...121
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Jobber redusert... Anonymous poster hash: e8a50...b5d
Elsker livet Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er hjemmeværende og har 4 barn, har det for det meste veldig komfortabelt og fint.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er hjemmeværende og har 4 barn, har det for det meste veldig komfortabelt og fint. Hvor gammel er minste barnet? Skal du være hjemme også når alle barna går i skole/ barnehage? Bare lurer, for er så sjelden man møter hjemmeværende mødre anno 2014 Anonymous poster hash: e8a50...b5d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde like lite fritid med ett som med to barn.. man bare øker tempoet litt, effektiviserer, og innser at ikke alle behov må dekkes øyeblikkelig.. er gulvet skittent og ungene skriker, javel, da må det prioriteres.. ;-) Anonymous poster hash: 2784c...5f4
mamman t go`gutta Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har fire barn, og jobber 80 %, og klarer det meget godt. Har valgt å få fire barn, og lever livet mitt deretter. Mine ønsker kommer i siste rekke, og følger opp barna fullt ut, med skole, fritidssysler, venner og alt annet som følger med. Så har jeg også en meget flink mann som stiller opp minst like mye. Ikke noe problem med fire barn! :-)
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 hva mener du med å ta vare på dem i tillegg?? Det er jo med alt dette du beskriver man tar vare på dem. Å skulle følge opp hvert enkelt barn med absolutt alt de gjør er en utopi. Man vil ofte føle seg utilstrekkelig som forelder uansett. Så lenge barna får dekket sine behov så går det jo stort sett bra. Ingen som hevder at det ikke er travelt til tider. Men man må senke kravene til alt som egentlig er uvesentlig. De større barna klarer mye selv. Sjelden jeg hører om barn som ikke føler seg ivaretatt i en stor søskenflokk. Bsrna er vant til at det skal være sånn. Anonymous poster hash: 95fc9...8b1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Hvis det er noen trøst så klarer du mer enn meg hvis du har 2-3 barn, for jeg har ett, og det er helt utenkelig for meg å skulle klare flere. Noe av forklaringen ligger vel i at du vet ikke hvor mye du klarer før du må, men i tillegg så er vi alle forskjellige. Anonymous poster hash: 95ee9...f95
Elsker livet Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er hjemmeværende og har 4 barn, har det for det meste veldig komfortabelt og fint. Hvor gammel er minste barnet? Skal du være hjemme også når alle barna går i skole/ barnehage? Bare lurer, for er så sjelden man møter hjemmeværende mødre anno 2014 Anonymous poster hash: e8a50...b5d Minste er snart 3 år. Jeg kommer til å være hjemme en stund til. De andre barna går/gikk 3 dager i bhg. En dag i uka er det skolefri på barnetrinnet, så da må en uansett være hjemme frem til de kan klare seg selv. Mannen jobber mye så han kan sjelden hjelpe til bortsett fra 17-20 på hverdagene. Vi har valgt at mannen jobber for oss begge, så tar jeg det hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå