Gå til innhold

Legge til fjells med småbarn i beinfrost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener det er uansvarlig. 15-20 minus. Naboen min tar med jenta (4 år) si på fjelltur. Ca en times tur hver vei. Hva hvis noe skjer med han? brekker ankelen feks. Kan bli fatalt mener jeg. Eller er det hysterisk å tenke slik? Jeg er jo ikke friluftsmenneske da…så spør her.

Anonymous poster hash: b498d...8c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker som deg.

Anonymous poster hash: 93eba...7c0

Skrevet

Vi kjører skuter til fjells der det kan være opp til 20 minus.. har også tatt med baby på 7.måneder og pakka han inn bagvogn med også.. har gått bra kvar gong.. kaldt men koslig og ungene maser kvar helg om å reise opp

Skrevet

Jeg tenker at med skuter er man enda mer utsatt. Man kommer seg veldig langt på kort tid. Streiker skuteren er det laaang vei hjem. Ikke mobildekning overalt heller. Sier ikke dette for å være kritisk, kan jo godt hende du i innlegget over har tatt høyde for at noe slikt kan skje. Så uttaler meg på generell basis. Det er svært mange som tar store store sjanser når de drar på tur. Noen betaler dyrt for det. 

Anonymous poster hash: b498d...8c6
Skrevet

En fireåring - ikke noe stort problem så lenge barnet er aktivt og er kledt riktig. OG selvsagt at man har med ustyr som gjør at man kan klare seg om det skulle skje noe uforutsett. Det krever selvsagt en del mer i den temperaturen enn om det er mildere.

Det jeg imidlertid anser som galskap er når foreldre drar ut med småttiser i pulk på samme temp. Det er galskap! (OG ja jeg kjenner til noen som mistet sin ettåring etter et sånt stunt).

Anonymous poster hash: 122af...6d0
Skrevet

En fireåring - ikke noe stort problem så lenge barnet er aktivt og er kledt riktig. OG selvsagt at man har med ustyr som gjør at man kan klare seg om det skulle skje noe uforutsett. Det krever selvsagt en del mer i den temperaturen enn om det er mildere.

Det jeg imidlertid anser som galskap er når foreldre drar ut med småttiser i pulk på samme temp. Det er galskap! (OG ja jeg kjenner til noen som mistet sin ettåring etter et sånt stunt).

Uff! Så trist! :( Vår helsesøster sa rett ut at det burde være ulovlig å selge slike pulker. Jeg er helt enig. De som tar slike sjanser - de synes jeg prioriterer helt feil.

Skrevet

En time hver vei er ikke langt om en har mobildekning og gode klær

Skrevet (endret)

Hvis 4åringen er kledd godt og er aktiv, altså går selv, sa syns jeg det er ok. Men det Kommer også an på hvor i landet du er da temperaturene oppleves forskjellig fra ytre vestland til indre østland osv.

Sitter ungen i bæremeis eller pulk blir det for kaldt.

Endret av Jojo x3
Skrevet

Uff! Så trist! :( Vår helsesøster sa rett ut at det burde være ulovlig å selge slike pulker. Jeg er helt enig. De som tar slike sjanser - de synes jeg prioriterer helt feil.

Forbud mot å selge barnepulker? Det er tydligvis ikke bare her de har merklige folk ansatt på helsestadjonen, hvis du ikke er askerbøring da. Det høres ut som noe av det tullet vår helsesøsøster kommer med.

Anonymous poster hash: 99a54...6fd

Skrevet

Det jeg imidlertid anser som galskap er når foreldre drar ut med småttiser i pulk på samme temp. Det er galskap! (OG ja jeg kjenner til noen som mistet sin ettåring etter et sånt stunt).Anonymous poster hash: 122af...6d0

Uff! Så trist! :( Vår helsesøster sa rett ut at det burde være ulovlig å selge slike pulker. Jeg er helt enig. De som tar slike sjanser - de synes jeg prioriterer helt feil.Anonymous poster hash: 93eba...7c0

Ulovlig å selge pulk? For en merkelig overnervøs helsesøster? Pulkturer er jo kjempegøy for både store og små i godt vær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...