Gå til innhold

Noen her som er laktoseintolerant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg er det... Har lagt merke til at jeg reagerer om jeg spiser melkeprodukter (gratenger/pizza med mye ost, fløtesauser etc)... Men ikke av f.eks. melk i kaffe, en skive med gulost etc.

Hvilke symptomer har dere?

Anonymous poster hash: 5c9e1...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To av barna mine er det, men i ulik grad. Sønnen min får akutt diare og magesmerter så fort han får i seg ett snev av melkesukker. Datteren min tåler noe, men ikke mye. Hun kan feks spise produkter der melkesukkeret er spaltet som gulost og yoghurt, men ikke i store mengder. Dersom hun får i seg for mye, får hun magesmerter og kaster opp. Sønnen min har vært slik fra ca 1 års alder, datteren fra hun var ca 4-5. Dvs, hun reagerte nok også tidligere, men kun da ved store mengder. Det siste barnet mitt kan ikke drikke melk med laktose, men reagerer sjeldent ved matinntaket. Ingen av de reagerer på melkeprotein og ingen av dem har slått ut på noe som helst når vi har testet dem.

Anonymous poster hash: f8fc9...804

Skrevet

Jeg ble intolerant i voksen alder. Merket det ved at jeg ble skikkelig kvalm, kastet noen ganger opp og fikk diaré om jeg spiste mat med mye melk (grøt, hvitsaus, pannekaker osv)

Begynte med laktosefrie melkeprodukter og da reagerte jeg ikke.

Jeg kan godt spise en brødskive med hvitost, pizzastykke, sjokolade osv, men ikke store mengder.

Er ikke noe problem å leve normalt med den type intoleranse. De fleste melkeprodukter får man laktosefri.

Anonymous poster hash: 4725a...b55

Skrevet

Magetrøbbel. Jo mer jeg spiser/drikker, jo mer vondt og løsere i magen blir jeg...

Anonymous poster hash: 4d0bd...c92
Skrevet

Magesmerter, oppblåsthet, kvalme.

Beste måten å finne det ut på er å ha et laktosefritt kosthold over en lengre periode og se om du opplever forskjeller.

Det er svært enkelt å leve laktosefritt nå som det finnes masse laktosefri produkter.

Anonymous poster hash: 9eb4b...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...