Gå til innhold

hvor ofte kjøper dere ny dyne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spørs jo hva slags kvalitet det er og hvor mye den blir brukt og hvor bra den er vasket. En kvalitetsdundyne holder sikkert 20 år, kanskje mer.

Her har vi kjøpt nye dyner pga ønsket om en annerledes enn den vi hadde. Feks ville ikke ha dobbeltdyne mer, ville ha varmere dobbeltdyne, ville ha svalere sommerdyne etc.

Anonymous poster hash: c1a10...c96

Vi har gode dundyner som blir vasket noen ganger i året. Barnas oftere fordi de gjerne spyr e.l. i senga. De er gode som nye etter mange års bruk, så vil tro de holder i minst 10 år til.

Den vi hadde nå kjøpte jeg for nesten 4 år siden. Den er ikke vasket for den er for stor til vaskemaskinen.. Det ble litt ekkelt. Har kjøpt ny nå før jul. Barna sine dyner vasker jeg flere ganger i året. De har også fått nye et par ganger hver etter juniordyne pga. dårlig kvalitet på de og astma og allergi hos lillebror.

Annonse

Min "gamle" dundyne hadde jeg i 17 år, tror jeg. Like fin, men det ble dessverre en rift i den siste gangen jeg vasket den. Har ikke kastet den, for jeg tenker at bare jeg får reparert den på ordentlig måte så holder den i flere år til. Dundyne av god norsk kvalitet.

Kjøpte meg en ny i fjor og regner med at den varer like lenge.

Har dundyne jeg bruker på vinteren og en jeg bruker på sommeren. Sommerdundynen er ca 10 år nå og kan ikke merkes at den er brukt, holder seg like fin. Vasker dem etter hver sesong, om nødvendig midt i sesongen også.

Anonymous poster hash: df5e8...178

Kjøpte kvalitetsdyner for 5-6 år siden, like fine enda. Vasker to ganger i året, med tennisballer i vaskemaskinen og tørketrommel. Kommer sikkert til å ha dynene i noen år til ja 👼

Anonymous poster hash: 1e9ee...975

Barnas dyner vaskes ved oppkast eller annet uhell eller hvis jeg ellers føler behov for det.

De kokvaskes alltid. Ene barnet har astma og eksem det byttes litt på hvem som bruker dynene og de ligger gjerne under samme dyne, overnattingsgjest som låner ei dyne osv. Og så har jeg helt angst for sengekryp. Vet det er umulig å holde det helt middfritt, men prøver så godt jeg kan med tanke på barnet med astma. Var litt slakk på sengerenholdet tidligere, og da lå barnet og hostet til det hev seg etter pusten hele natta og nøs mye. Håper det blir skikkelig kaldt så jeg kan hive ut madrassene en dag.

Har selv dobbeltdyne som ikke går inni vaskemaskina, og det plager meg veldig. Hvordan holde den hygienisk ren?

Om sommeren byttes alle dyner ut med pledd.

Anonymous poster hash: cc849...ca4

Har en fiberdyne vi har hatt i ca 8 år. Aldri vasket den, har ikke tenkt tanken. Skjønner nå at dette er ekkelt. Tviler på den for i maskinen, er dobbeltdyne. Lyst å kjøpe ny nå ja!!

Anonymous poster hash: 76e8c...60d

Har en fiberdyne vi har hatt i ca 8 år. Aldri vasket den, har ikke tenkt tanken. Skjønner nå at dette er ekkelt. Tviler på den for i maskinen, er dobbeltdyne. Lyst å kjøpe ny nå ja!!

Anonymous poster hash: 76e8c...60d

Hehe, tror dynene våre er eldre enn det og de kan jeg ikke huske sist vi vasket de... Kremt, skal gjøre det denne uka...ellller bestille nye ;)

Anonymous poster hash: 704fc...13a

Barnas dyner vaskes ved oppkast eller annet uhell eller hvis jeg ellers føler behov for det.

De kokvaskes alltid. Ene barnet har astma og eksem det byttes litt på hvem som bruker dynene og de ligger gjerne under samme dyne, overnattingsgjest som låner ei dyne osv. Og så har jeg helt angst for sengekryp. Vet det er umulig å holde det helt middfritt, men prøver så godt jeg kan med tanke på barnet med astma. Var litt slakk på sengerenholdet tidligere, og da lå barnet og hostet til det hev seg etter pusten hele natta og nøs mye. Håper det blir skikkelig kaldt så jeg kan hive ut madrassene en dag.

Har selv dobbeltdyne som ikke går inni vaskemaskina, og det plager meg veldig. Hvordan holde den hygienisk ren?

Om sommeren byttes alle dyner ut med pledd.Anonymous poster hash: cc849...ca4

Jeg sender vår til vask på renseri om sommeren, da bruker vi laken med ullteppe over. De har vaskemaskin som er store nok til dobbeldyne. Om vinteren henges den ute når det er kaldt og tørt så ofte som mulig. Om vi var så gira på å få vasket dynen kunne vi brukt gjestedynene mens den var til vask, men synes det fungerer fint som det er.

Juniors dyne blir vasket fryktelig ofte for tiden, han er sengevæter... Må være byens reneste, for den blir vasket minst en gang i uken! ;)

Anonymous poster hash: 14eb3...4eb

Annonse

Vasker dere vanlige dyner i vaskemaskinen? Får dere plass?

Anonymous poster hash: b8750...31b

Vi har tykke dyndyner på 140 x 220. De går helt fint inn i maskinen. Men må vaske en og en. 

Har dobbeldyne i dun, og det er ikke plass til den i vaskemaskinen. Måtte ha den på rens nå i sommer etter eldste var syk og kastet opp. Har hatt den i 5-6 år, og den er fremdeles god som ny. Har den derimot til lufting hver eneste uke nå på vinteren når det er så kaldt og godt :D Også er jeg flink til å bytte på sengtøyet, og da er det ingenting som er bedre enn å legge seg i ren seng med nyluftet dyne :)

Anonymous poster hash: b874d...8b7

Vasker dere vanlige dyner i vaskemaskinen? Får dere plass? Anonymous poster hash: b8750...31b

Ja, det går fint. Vasker i vaskemaskinen og tørker i tørketrommelen. Har du dobbeltdyne går det fint å vaske i badekaret, men litt jobb er det jo.

Anonymous poster hash: 73629...deb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...