Gå til innhold

Hvem har rett ang husarbeid, meg eller mannen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden langtidssykemeldt. Har en del fysiske plager samt kronisk utmattelse. Mannen er ikke noe forståelsesfull, og det har jeg vent meg til.

Det som her er problemet, er at han mener at alt av husarbeid nå er mitt ansvar. Han klager og klager, men gjør ingenting med det han klager over. Rot. Han mener også da at siden han ikke roter (tror han), så skal han heller ikke rydde. Har to barn som roter for ti :P

Jeg mener at han på lik linje med oss alle må rydde. Selvfølgelig kan jeg ta i ekstra når helsa tillater det, men tenker sånn jevnt utover...

Hvem har rett?

Anonymous poster hash: d2c27...820

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trur du vet selv hvem som har rett :) Jeg er enig med deg, men skal være veldig solidarisk og si jeg skulle ønske jeg fikk høre mannen din sin forklaring :P

Skrevet

Du! Mannen min prøvde seg på den han også, men den måtte han lenger ut på landet med ;)

Skrevet

Du.

Han bør gjøre minst 50 % hjemme, og kanskje ekstra også i den perioden du er syk hvis du er for syk til å gjøre din del.

Mannen forstår tydeligvis ikke at du ikke har fått sykemelding for å være hans private hushjelp...

Anonymous poster hash: 2cc9e...9f0
Skrevet

Dessverre er menn sånn (ikke alle da)

Han jeg var sammen med, mente jeg skulle rydde etter han også. Han gadd aldri plukke opp noe om det lå på gulvet, selvom det irriterte han.Jeg var jo trossalt hjemme så da kunne jeg gjøre det.

Ble en ondsirkel tilslutt, hvor jeg ikke gadd gjør så mye lenger.

Anonymous poster hash: 2b681...4eb
Skrevet

Det kjem heilt an på kva form du er i kor mykje husarbeid du kan ta - dette må du avgjere og han må stole på vurderinga di.

Rydding må skje fortløpande av begge vaksne, viss ikkje er det stor fare for at de plutselig ikkje finn att kjøkenet og må drive ekstremsport for å kome over rothaugen som blokkerar badedøra. Ungar kan ikkje berre rote med kva det skal vere, men også få rotet til å utvide seg til det fyller all tilgjengelig plass.

Skrevet

Jeg er enig med stjerna. Du må si stopp når du har gjort nok i forhold til helsa di. Så får han etter beste evne ta resten, og stole på at det er rettferdig.

Skrevet

Jeg er enig med mannen din.

Sånn gjør vi det her i huset, hjemmet er mitt ansvar siden jeg er hjemme (uføretrygdet).

Skrevet

Hans versjon er som jeg skrev. Han sa det rett ut! Hadde en liten diskusjon, så jeg håper det gikk inn. Jeg gjør som sagt det jeg kan, og kroppen tillater, noe som varierer etter helsa. Ikke ute etter å slippe unna, bare å få noe hjelp med husarbeidet, som jeg hater mest av alt. Kunne aldri tenkt meg å være fast hjemmeværende. Og Gud forby at jeg skulle bli varig ufør, hvis det er sånn at jobben blir hjemmet!

Takk for svar :)

HI

Anonymous poster hash: d2c27...820

Gjest Frisk bris
Skrevet

Men hvorfor lærer dere ikke begge barna å rydde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...