Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Rydder de for dere også?Jeg har vaskehjelp imorgen. for 2 gang. Jeg er igrunn ikke så fornøyd med dama, men hun får en siste sjanse. Greit nok, men rydder dere skikkelig før de kommer, eller er det noe de gjør for dere?er ganske ny i gamet og jeg stresser jo rundt for at det skal være skikkelig ryddig men.. Og en ting til. Noen som kan anbefale ei skikkelig flink ei i vestfold?Jeg skulle ønske jeg kunne finne ei eldre dame som har gjort det halve sitt liv, og tar full kontroll over mitt uorganiserte rot, og gjør det fantastisk ryddig +++ Det hadde vært flott!! Hjelp meg a jenter!! Jeg klaget ganske mye første gang hun var her, så blir... spennende.. Anonymous poster hash: ca683...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Rydder alltid først Anonymous poster hash: 6f083...720
Mamsen<3 Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har ikke vaskehjelp, men de jeg kjenner som har det. De rydder bra først.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Tviler sterkt på at rydding er inkludert i prisen med mindre du har spesifisert det da det ikke er vanlig. Anonymous poster hash: 7f11d...28d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 De kan sikkert rydde også, men siden man gjerne betaler per time, blir jo prisen deretter:) Anonymous poster hash: 1ea2f...952
moota m storebror&lillebror Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Hun rydder ikke noen ting. Men vi pleier ikke å ha så masse rot heller. Rydder gulver og slikt før hun kommer for hun skal jo vaske dem. Vanskelig for henne å vite hvor hun skal gjøre av alt rotet også. Men som andre sier, om du forteller henne hva hun skal gjøre og betaler for det så får du det nok som du vil etter hvert. Høres litt ut som om du er inspirert av en film fra Hollywood der hovedpersonen har hushjelp som gjør alt for henne hehe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Hehe mener ikke akkurat at hu skal gjøre alt for meg, det må jeg innrømme. Men jeg ser så for meg den gamle dama som flyr rundt og styrer. Hehe... Det måtte jo vært gull!! Men også forferdelig urealistisk. Hun jeg har virker sur og snerpete.. Første gang hun var her holdt hun på i 3 timer ( ja badet mitt var iallfall fantastisk,) men hun hadde ikke vurdert engang å ta under senga mi!! Har sånn lav seng, så det er ikke bare bare å få støvsuger under, men hun tok rundt senga. Men ikke under... Ikke lister eller noenting i huset. Det var jeg ikke så happy for. To etasje hus, 160kwm.Hva er vanlig å bruke på dette? tid altså. Anonymous poster hash: ca683...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Det er en selvfølge at det må være ryddig når vaskehjelpen kommer! Hun får betalt for å vaske ikke rydde! Anonymous poster hash: 762c7...c85
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Vaskehjelpen her tar heller ikke lister! Hun er der for å vaske GOLVET og do,ikke noe annet! Anonymous poster hash: 762c7...c85
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Ok ok, trenger jo ikke bli hissig i skrivinga her vel ? Jeg bare spurte belt basic... Jeg sa hun ikke tok det fordi hun sa hun skulle gjøre det plettfritt siden det var første gang. Det var bare derfor... Anonymous poster hash: ca683...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Her er det ryddig når vaskehjelpen kommer. Hun støvsuger hele huset, selvfølgelig også under sengen, sofaen o.l. Hun tørker over alle rene flater, dvs bordene, vinduskarmene o.l. men hun tørker ikke støv i bokhyller o.l. Hun vasker badene skikkelig, skrubber dusjen, vasker doen med klorin, vasker speilene, badekaret osv. Ting hun finner når hun vasker, f.eks en sprettball bak sofaputa, en lego under skjenken osv legger hun i en liten haug på det ene bordet. Vi har en avtale om at hun tar ett rom spesielt godt, også rullerer på rommene. Det rommet hun skal ta spesielt godt vasker hun skikkelig. Der vasker hun listene, dørhåndtak, lysbrytere osv. Neste gang hun kommer er det et annet rom hun tar spesielt godt, og på denne måten kommer hun gradvis gjennom alle rommene. Hun gjør altså ikke hovedrent i hele huset, det er ikke en nedvask, men en vanlig fredagsvask hun tar, bortsett fra det ene rommet som hun tar litt bedre enn de andre. Anonymous poster hash: 304ed...7f9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Her er det ryddig når vaskehjelpen kommer. Hun støvsuger hele huset, selvfølgelig også under sengen, sofaen o.l. Hun tørker over alle rene flater, dvs bordene, vinduskarmene o.l. men hun tørker ikke støv i bokhyller o.l. Hun vasker badene skikkelig, skrubber dusjen, vasker doen med klorin, vasker speilene, badekaret osv. Ting hun finner når hun vasker, f.eks en sprettball bak sofaputa, en lego under skjenken osv legger hun i en liten haug på det ene bordet. Vi har en avtale om at hun tar ett rom spesielt godt, også rullerer på rommene. Det rommet hun skal ta spesielt godt vasker hun skikkelig. Der vasker hun listene, dørhåndtak, lysbrytere osv. Neste gang hun kommer er det et annet rom hun tar spesielt godt, og på denne måten kommer hun gradvis gjennom alle rommene. Hun gjør altså ikke hovedrent i hele huset, det er ikke en nedvask, men en vanlig fredagsvask hun tar, bortsett fra det ene rommet som hun tar litt bedre enn de andre. Anonymous poster hash: 304ed...7f9 Tusen takk for godt forklart svar!! Det er noe slikt jeg kunne tenkt meg å foreslå for de. Men det er så nytt enda føler jeg :/ Jeg har sagt at imorgen kan hun ta gulver over hele, bad litt ekstra, kjøkken og overflater bare... Tror jeg skal foreslå den løsningen din til neste gang veldig kjekt da! Anonymous poster hash: ca683...9ef
ærlig talt Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Vaskedama vår rydder 😊 Hun får jo betalt pr. time og vi har sammen laget liste over hva som skal gjøres. Er kjempefornøyd! For meg er det veldig viktig med en samtale med vaskedame før hun starter opp, slik at vi forstår hverandre riktig.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Vaskedama vår rydder Hun får jo betalt pr. time og vi har sammen laget liste over hva som skal gjøres. Er kjempefornøyd! For meg er det veldig viktig med en samtale med vaskedame før hun starter opp, slik at vi forstår hverandre riktig. en samtale hadde vært fint.... Synd hun skjønner så fantastisk lite. Så jeg må komunisere med sjefen som leverer dama ( ja det er firma og hvitt). Det er ganske vanskelig sånn sett! Så føler fote det blir kleint, og det er litt skummelt. Men det går seg vel til.... Anonymous poster hash: ca683...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Det er aldri så ryddig som når vi skal ha vaskehjelp... De gjør normalt renhold, strøkent kjøkken og bad, rene gulv og trapper, tørker av bord mm. Men ikke total nedvask. Vi har annen hver uke, holder for oss. Anonymous poster hash: 8832b...d74
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 De jobber jo per time, og hvis du betaler for flere timer så gjør de mer. Men en vanlig regel innefor vasking er at de ikke rydde, ikke flytter på ting og heller ikke vasker bord ol hvis det står noe på de. Jeg gidder ikke å betale for så mye, så jeg betaler for 3 timer. Da vaskes to bad, hele huset støvsuges, stua, kjøkken og gang vaskes. Noe mer rekker de ikke. Anonymous poster hash: a7a16...e5a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Vi rydder meget godt før de kommer. Alt er 100% strøkent. Så liker vi å ha det slik også da. Prøver å ha det så ryddig hele tiden. Blir muggen om det ligger klær til bretting og rot på kjøkkenbenken. De flytter både på sofa og alle andre møbler, men de setter ikke så godt tilbake. Men det er greit. Erfaringsvis blir det også renere da. Å så herlig det er å komme hjem fra jobb den dagen! De vi har er veldig nøye. Skikkelig rundvask. De bruker omlag 20 kluter. Så ikke noe redd for at de skal bruke samme tue på kjøkken og bad Anonymous poster hash: 20e1c...c8a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 Vi rydder meget godt før de kommer. Alt er 100% strøkent. Så liker vi å ha det slik også da. Prøver å ha det så ryddig hele tiden. Blir muggen om det ligger klær til bretting og rot på kjøkkenbenken. De flytter både på sofa og alle andre møbler, men de setter ikke så godt tilbake. Men det er greit. Erfaringsvis blir det også renere da. Å så herlig det er å komme hjem fra jobb den dagen! De vi har er veldig nøye. Skikkelig rundvask. De bruker omlag 20 kluter. Så ikke noe redd for at de skal bruke samme tue på kjøkken og bad Anonymous poster hash: 20e1c...c8a Har du noen råd til ei jente som aldri har klart å holde det ryddig? Jeg vet ikke om jeg kan skylde på den sterke adhd min og surringen min rundt dette.... Men jeg klarer ikke holde det ryddig mer enn 2-3 dager.. OG det verste er jo at jeg hater rot, og jeg blir sinna når jeg ser eller er rundt rot, men jeg evner ikke til å gjøre det Har masse som skal ryddes før imorgen tidlig, men jeg finner ikke no synstem i det. Om du forstår? Anonymous poster hash: ca683...9ef
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Alt må ha en fast plass og rydd hele tiden. Da blir det aldri rotete Anonymous poster hash: a7a16...e5a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 Problemet er vel det at jeg " gjør det usynlig" om du skjønner? Jeg går rundt og forbanner det hele tiden.. Gruer meg til det så mye at jeg ignorerer det til en viss grad.... OG det er umulig å få startet!! jeg fatter jo ikke hvorfor. JEg hater det jo selv Anonymous poster hash: ca683...9ef
Kyllingbein Skrevet 19. januar 2014 #21 Skrevet 19. januar 2014 Vi rydder og støvsuger kvelden før. Hun vasker alt. Stort hus. Men den beste effekten kan du kanskje ikke forvente første gangen da. Det tar litt tid i kriker og kroker.. Og fortell henne hva du er nøye på. Min greie er at dører og håndtak er viktig. Og lister 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå