Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Gjelder den kun ved oppkast og feber, eller oppkast i det hele tatt? Har en som kastet opp noen ganger i går. Feberfri og god form. Aktiv og gleder seg til barnehagen i morgen. Jeg mener vi burde respektere regelen og holde oss hjemme i morgen, far vil sende i barnehagen. Hadde han bare kastet opp en gang tidlig på dagen så hadde det jo vært noe annet, men tross god allmenntilstand og ingen feber så kastet han opp flere ganger fra tidlig på morgen til kveld, så da tenker jeg jo at det er noe som kan smitte. Gutten er sur og lei seg for at jeg er så streng på dette. Vi bor øde til, har dårlig uteplass, eneste lekeplass vi har er barnehagen, og kjenner ingen barn som er hjemme. Han ser virkelig ikke frem til noe kosedag med mamma etter en kjedelig helg. Så nå trenger jeg deres mening. Har jeg rett eller er jeg for streng? Anonymous poster hash: 4f42b...7b5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Du har rett! Anonymous poster hash: 1ad2d...a8f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 48 timer ved oppkast eller diare. 24 timer ved feber. Hvordan dere bor har da ingenting å si?? Anonymous poster hash: 62d29...c46
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Du har helt rett ja. Min eldste har aldri vært febersyk eller veldig redusert når han har omgangssyke, men fortsatt smittet hele familien. Anonymous poster hash: 1763e...39f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Slipper dere feber er dere heldig. Jeg håper de fleste holder regelen da jeg har en 8 åring som nettopp har hatt feberkramper. Anonymous poster hash: 62d29...c46
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Slipper dere feber er dere heldig. Jeg håper de fleste holder regelen da jeg har en 8 åring som nettopp har hatt feberkramper. Anonymous poster hash: 62d29...c46 Ja det er jo akkurat det. Mini får ikke feber, men han smitter jo like fullt de andre som blir helt slått ut. Anonymous poster hash: 1763e...39f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Ingen her i huset har hatt feber når vi har omgangssyken. Holder selvfølgelig ungene hjemme så lenge vi skal. Anonymous poster hash: 1ad20...92e
mylittlecat Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Selvfølgelig skal dere følge regelen, du har rett! Rett og slett utrolig dårlig gjort av foreldre som ikke gidder ta hensyn til andre og smittefare. Og ingen unger dør av å kjede seg litt, han kan jo uansett ikke omgås andre barn så lenge han er smittsom.
♥Nemi♥ Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Du har helt rett. Blir så forbannet over at foreldre sender barn for tidlig i barnehagen! Vi har kunnet korte ned sykdomsperiodene ganske mye om foreldre hadde overholdt 48-timersregelen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå