Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun som var så grei å ha med å gjøre. Plutselig har hun blitt helt forferdelig å ha med å Gjøre til tider. Butikken er et helvete til tider, så det tør jeg nesten ikke. Måltider er mas, jeg får aldri matro til å spise min egen mat. Hun er bare rolig når hun ser på tv eller film og glimter til selvfølgelig i butikken og ellers- men stortsett er det trass, skriking, "vil ikke" "skal ikke" "nei" som gjelder. Har ingen som kan støtte meg i hvordan jeg skal håndtere situasjoner. Føler jeg gjør alt feil er så sliten nå så jeg klarer knapt å tenke. Ber jeg henne slutte med noe gjør hun det mer.. Spiller ingen rolle hva jeg gjør :/ må "true" med å fjerne ting hun liker for at hun skal høre, og til og med da hender det at hun driter i det allikevel. Verste er hvor mye det går utover forholdet mitt (ikke bf). Han blir så sliten av å være med Oss, og jeg blir så grinete av henne om dagen så det er mildt sagt lite koselig.. Er redd han skal Dra jeg. Forstår at han får litt noia. Lysten på flere barn har minket veldig. Hjelp... Hilsen forferdelig sliten mamma .. Anonymous poster hash: edb8e...90c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Trass? Vær konsekvent. Mine to eldste var slik som din. På butikken fikk de alltid velge seg en frukt. De passet selv på den på tur til kassa. Hvis de hadde vært flinke så fikk de spise den med en gang den var betalt. Hvis ikke gikk den i posen. De skjønte det fort. Men viktig å snakke om det hver gang før man hår inn i butikken. Ved middagsbordet skal man sitte til barna er ferdig. Forlater man eller tuller må man vente på stua til alle er ferdig. Til og med 2,5 åringen har skjønt det nå. Utrolig kjedelig å ikke få sitte med familien. Man får selvsagt lov til å gå på do. Men jeg kan aldri fire på kravene. Da er det alltid en som tester grenser neste gang. Hos oss er livet fullt av goder. Tull og trass gir fravær av goder. Blir veldig lite kjefting og sinne i grunn. De vet etter hvert veldig godt konsekvensene av uønsket oppførsel. Nå 2,5, 6 og 9 år gamle. Anonymous poster hash: 9449b...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå