Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Stusser litt over enkelte gaver jeg får til min 6 måneder gamle jente. Til jul fikk hun foreksempel ullbodyer og ulljakker i størrelse 80. Når hun passer disse størrelsene er det jo sommer her. Lurer litt på om folk kjøper på salg uten å helt tenke på alderen til baby. Noen som opplever det samme, hehe? Jeg tenkter alltid på sånt når jeg handler gaver til andre babyer.. Noen som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: d2428...4ca
<3 2G <3 Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Jeg digger å få klær som er for store med mindre jeg har spesifikt ønsket passende størrelse. Hva er galt med ullbody til sommeren? Er ikke akkurat 30+ her hele sommeren.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Jeg bruker ikke ull på sommeren, blir altfor varmt. Og ulljakke på en ettåring på sommeren funker jo ikke;) Anonymous poster hash: d2428...4ca
<3 2G <3 Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 I Trondheim så kan det fort bli 10 grader i flere dager, da er ulla god å ha Forskjell på ull er det også.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Var ikke det som var poenget da, hehe. Akkurat som når jeg fikk t-skjorter i nyfødtgave i størrelse 74, da han passet dem var det liksom januar. Litt feil klær for feil årstid.. Anonymous poster hash: d2428...4ca
Monajenten Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Barn er forskjellige da Min premature gutt som var 7,5 mnd i julen bruker str 80 nå, så han har virkelig tatt igjen seg selv Så kan hende de bare ikke tenker seg om, eller sammenligner med egne barn?
Appelsinpiken Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Jepp. Selv når jeg spesifiserer størrelsene, så er det noen som alltid presterer å kjøpe sesongbetont tøy et nr eller to for stort slik at det er passelig i "feil" sesong.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Er ikke alltid folk tenker lengre enn nesa rekker, men det er lov til å bytte gaver. Anonymous poster hash: d98cd...4b0
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Vi fikk noe sånt i fødselsgave av svigers. Sommerklær (kortermet body og sånn shorts- drakt) i størrelse 74. De passer nå, for å si det sånn… Prøvde å bytte de, men siden de bor i en annen by, og de ikke hadde byttemerke på, gikk det ikke. Synes det er kjempesynd! Får håpe noen jeg kjenner får en jentebaby født tidlig på våren en gang… Svigermor sa det også da vi åpnet gaven: "Jeg kjøpte litt stor størrelse, jeg" Jeg holdt på å svare "Hvorfor i alle dager gjorde du det?" Anonymous poster hash: 781ff...d40
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Ja. Fått endel av klær som ikke passer i sesong. Fått byttet meste da heldigvis. Kjedeligste er alle små str som aldri passer og gjerne er kjøpt i butikker som ikke er her. Anonymous poster hash: b1418...b8c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Jeg syns det er kjekkest å kjøpe bodyer o.l. klær som passer i uansett sesong jeg, da kan man liksom ikke ta feil Har sett selv på min egen baby at han har vokst så fort at de klærne jeg trodde skulle passe til sommeren brått var riktig str midt på vinteren Anonymous poster hash: 89633...694
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Det er derfor man sier dette: Om dere kjøper klær, skal ull og andre varmere klær være i ** størrelsen, kjoler/shortser i ** størrelsen osv. Det er mulig å ønske seg sesongbetonte klær også, hvor du skriver at du ønsker deg ull i str **, og kjoler/shortes i str **... Da slipper folk å måtte regne seg ut til hvilken størrelse din baby bruker om flere måneder til, for alle babyer vokser forskjellig. Mi jente er liten av seg, og hadde hun vært 6 måneder nå, ville hun brukt 80 til høsten/tidlig vinter. Anonymous poster hash: fc150...e30
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Kjøp deg evt en bodyforlenger, dersom du ikke får byttet, slik at du får brukt bodyen når den passer Anonymous poster hash: 53015...f9f
Sølvpanter Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har lurt på det samme av og til. Et år fikk min sønn en lue til 1-årsdagen sin, i juni, som var i str 4-6 mnd, rosa og stod "Baby girl" på. Ehm... javel? Non tenker åpenbart ikke på hva de handler. Jeg tenker alltid over gaver jeg kjøper og ville heller aldri kjøpt ull som ville passet på sommerhalvåret.
Appelsinpiken Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Det er derfor man sier dette: Om dere kjøper klær, skal ull og andre varmere klær være i ** størrelsen, kjoler/shortser i ** størrelsen osv. Det er mulig å ønske seg sesongbetonte klær også, hvor du skriver at du ønsker deg ull i str **, og kjoler/shortes i str **... Da slipper folk å måtte regne seg ut til hvilken størrelse din baby bruker om flere måneder til, for alle babyer vokser forskjellig. Mi jente er liten av seg, og hadde hun vært 6 måneder nå, ville hun brukt 80 til høsten/tidlig vinter. Anonymous poster hash: fc150...e30 Det hjelper så lite å si det når folk ikke hører etter.. Presiserer det ofte skriftlig på melding når folk spør hva barna ønsker seg, men alikavel klarer de å kjøpe aaaltfor stort.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Noe som irriterer meg er folk som kjøper andre str enn det som ønskes Sa fra til "alle" før jul at vi ønsket oss klær til mini i str 92 og oppover. ALLE klærne vi fikk var i 80 eller 86. Men, når det er sagt blir vi selvfølgelig glad for alle gaver, og bytter uten at det er så mye styr Anonymous poster hash: 3aeed...784
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Her fikk vi to bobbledresser i Str til halvt år i barselgave. Jenta er født i januar Anonymous poster hash: 3a293...a35
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2014 #18 Skrevet 20. januar 2014 Synes bare det er litt rart at folk spør hvilken størrelse man ønsker seg, så får man noe som er alt for stort og ikke passer til sesongen. Ikke er det ofte byttelapp på heller Anonymous poster hash: d2428...4ca
Anyne Skrevet 20. januar 2014 #19 Skrevet 20. januar 2014 Tror ikke de tenker over det. Tidligere gjorde jeg ikke det før min tante klaget over svigersene sin gave. Har nok gjort det samme selv, men i beste mening :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå