Gå til innhold

Hvor mye lørdagsgodt får deres 4-5 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis de kjøper noe på butikken får de som oftest velge en ting hver (de velger aldri smågodt),

Ellers pleier vi ikke kjøpe så mye godteri, det er alltid noen tanter eller bestemødre som kommer med noe så vi har skapet fullt. Og da får de faktisk spise så mye de vil av det... noe som vil si at de kansje tar to biter av noe... de er ikke så glad i godteri. 

Anonymous poster hash: c124f...9f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teller ikke antall biter min treåring får, men det skal være nok til å kose seg ca 1 time på lørdagskvelden. Vi er veldig strenge ellers, så akkurat rundt barneTV tid på lørdags kveld, så skal det være en utskeielse.

Anonymous poster hash: ba7cc...6f3

Skrevet

Blir mellom 20 - 50 kr i lørdagsgodt/saltsnacks :) 

Skrevet

Har ei på snart 4. Hun får en liten skål ostepop, litt non stop og noen smågodt, kanskje 7 - 8. Spiser ikke alltid opp.

Begge mine får fylle smågodtposer ganske fulle, men det er jeg som velger ut for dem til lørdagsgodtet, evt med noen valg.  Det fungerer helt fint. Ungene sier i hvert fall ikke noe. Resten av posen spiser pappaen opp....

Håper ikke noen har trodd at ungene mine skulle spise opp alt i posene, for vi snakker om store mengder. For å unngå at noen trorr det , har jeg ofte sagt høyt til dem når de plukker at de ikke får alt. Ja, ja.....

Anonymous poster hash: 333d7...6c6
Skrevet

Altså, de velger helt selv når de fyller posene, men jeg velger fra posen når jeg fyller i skålene deres.

nr 54

Anonymous poster hash: 333d7...6c6
Skrevet

Herregud så strenge mange er... Jeg tror man kan skape unødvendig mye fokus på det når man har strenge restriksjoner. De aller fleste barn som er vant med å ha litt godteri stående fremme på bordet i helgene lar det jo ofte stå i ro er min erfaring. Det blir liksom ikke så spennende lenger når de "får lov" til å ta om de ønsker. Dette har vi diskutert i vennegjengen og mine venner er ihverfall enige med meg her... Det blir ihverfall for dumt å ha en fast regel på nøyaktig 10 biter mener jeg. Mine unger har et naturlig forhold til søtsaker og det begenser seg selv. Alt i alt blir det til at de smaker på mye, men det er lite de egentlig spiser... Blåbær, nøtter o.l. Er like populært i grunn... Tror mange påfører ungene sine unødvendig mye fokus på streng kontroll på hva de skal spise og ikke...hva når de blir tenåringer som går på butikken selv?jeg tror det er mange nok som utvikler spiseforstyrrelser på grunn av strenge matregimer hvor mor slanker seg og fokuserer for mye på hva alle putter i seg!Anonymous poster hash: 444c6...3cb

Vi kan ikke ha en skål stående fremme. Barn er forskjellige. Nettopp derfor er vi nødt til å sette den bort. Noen vil sikkert tolke det motsatt, som deg, at fordi hn ikke er vant med å ha det stående fremme så kaster hn seg over skåla når den kommer. Mest sannsynlig så hadde vi hatt mye krangler, sur stemning og myyyye godterispising om det sto fremme. Siden dine barn og dine venners barn er av en annen type så tolker du at det er fordi de er vant med det så går det greit å ha skåla stående fremme. Høna eller egget diskusjon det her, men hos oss så jeg tydelig at egget kom først.

Anonymous poster hash: ba7cc...6f3

Skrevet

6-åringen min plukker seg 10 ting i smågodthylla og har vært fornøyd med det de siste årene. Er like mye det å kunne velge, telle og finne ut hvor mange ting han har igjen etter å ha plukket det og det som er greia.

Er ikke veldig nazi på godteri ellers, får gjerne is midt i uka

Anonymous poster hash: 740da...13c
Skrevet

Omg her er vi anderledes. Barnet mitt på 7 år og vi voksne kjøper en stoor pose smågodt og sjokolade og potetgull og alt vi måtte ønske, peiser det oppi en skål og eter til vi ikke vil ha mer eller at det tyter ut av ørene:P og ikke bare på lørdagene spiser vi godteri el. heller. Alle er sunne, friske og slanke og har godt kosthold ellers så er ikke nazi på slikt. Brus derimot er ingen spesielt glad i så det har vi sjelden. Helt topp og vi koser oss masse! :)

Anonymous poster hash: ae4aa...ffd

Skrevet

Vi kjøperen pakke dots-kjeks til lørdagsgodt. Halve blir som regel spist på lørdag og halve til frokost på søndag...

Anonymous poster hash: 50509...e40

Skrevet

Lørdagsgodt teller jeg ikke, noen ganger får de en pastill eske, en kjærlighet og en liten sjokkis. Andre ganger kjøper vi smågodt som alle deler. Lørdager får de kose seg, det begrenser seg hvor mye de faktisk orker å spise. Is er det eneste vi må passe på for det kan de spise ubegrenset av. Ellers får de ikke brus, så mye sukker som er i brus kan de spise rimelig mye snop for..

Anonymous poster hash: 0e8ee...e6b

Skrevet

Et vennepar gir treåringen en hel sånn pose med godteri hver lørdag, sånn trekantpose med mye forskjellig i. Pluss potetgull, ostepop etc og brus. Hårreisende!

Anonymous poster hash: 94762...bd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...