Gå til innhold

Gjelder 24-timers regelen ved spysjuken også på barneskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vant til å holde barna hjemme et par dager etter at de har spydd. Men hvordan er det når de går på skolen? 

Anonymous poster hash: 0e048...197
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en 48 timers regel, og ja jeg mener den gjelder også på skolen, men der er mest sannsynlig 24- 36 timer nok.

Anonymous poster hash: a2826...d61
Skrevet

Det er 48timers karantene etter siste oppkast/diare både i barnehage og skole.

Anonymous poster hash: edd6e...f20

Skrevet

Tror i praksis ikke det er mange som overholder denne 48-timers regel, hvertfall ikke i skole - men jammen meg ikke i barnehage lenger.

Anonymous poster hash: 15bb4...c00

Skrevet (endret)

Faren for smitte ved omgangsyke er da like stor uansett alder?

Man skal være symptomfri i 48 timer før man kan beveger seg ut blandt folk :)

Ingen vil ha omgangsyke i hus. Av respekt for ansatte og medelever bør 48-timersregelen overholdes.

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Med det samme vi er inne på temaet, hva er omgangssjuka?

Storesøster kastet opp i morges når hun sto opp, er slapp og ligger på sofaen. Om det ikke kommer mer, gjelder 48 timers regelen her?

Og hvis noen skal kommentere det, så skal jeg selvfølgelig uansett ikke sende henne på skolen før hun er frisk, ikke bare oppkastfri :)

Skrevet

Man skal være symptomfri i 48 timer før man kan bevege seg ut blandt folk :)

Ingen vil ha omgangsyke i hus. Av respekt for ansatte og medelever bør 48-timersregelen overholdes.

Smittefaren er nok noen ganger større ved barnehagebarn enn for voksne. Jeg har ihvertfall ikke for vane å slikke og sikle på kollegaene mine :P så ettersom jeg har forstår så er anbefalingen 24 timer for voksne og 48 for barn.

Skrevet

Man skal være symptomfri i 48 timer før man kan beveger seg ut blandt folk :)

Ja, jeg skjønner at smittefaren varer i 48 timer uansett. Men det er jo litt forskjell på barnehage hvor de deler leker fulle med sikkel og spytt, og det å være på skole eller jobb...

Anonymous poster hash: 0e048...197

Skrevet

Man skal være symptomfri i 48 timer før man kan bevege seg ut blandt folk :)

Smittefaren er nok noen ganger større ved barnehagebarn enn for voksne. Jeg har ihvertfall ikke for vane å slikke og sikle på kollegaene mine :P så ettersom jeg har forstår så er anbefalingen 24 timer for voksne og 48 for barn.
Helt klart ikke fullt så fri flyt av kroppsvæsker på skolen sammenliknet med barnehage ;)

Men de er jo rimelig tett på hverandre på skolen også - særlig de minste.

Skrevet

Ikke? Du slår meg nemlig som den typen :D

Anonymous poster hash: bb887...7bc

Skrevet

48 timer gjelder også voksne.

Anonymous poster hash: 3065e...d3f
Skrevet

Det er vel ganske dårlig gjort mot lærere og andre barn å utsette dem for smitte uansett om det er en regel eller ei. Vanlig folkeskikk spør du meg.

Anonymous poster hash: 15263...693

Skrevet

FØRIÅTTE TIMER!!!

Takk, til dere som lever etter den regelen og er med på å spare andre for syka.

Anonymous poster hash: 24ec0...274

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...