Gå til innhold

jehovas vitner på døra.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp,der stod de og lurte rett og slett på om jeg ville la barna vokse opp i en verden som snart går undet likevel....

Hm vi lever tydeligvis i de siste dager så hva et vits å få barn mente hun ene..

Usj

Skrevet

Det har skjedd her et par ganger og. At de har ringt opp og fortalt meg om alt det forferdelige som skal skje og følte meg klandra for at jeg var en bidragsyter i forhold til all grusomheten da jeg rett ut sa jeg ikke var religiøs. 
Jeg personlig har ikke noe i mot at folk tror og har sin religion, jeg respekterer det, men forventer samtidig at jeg skal få samme respekten tilbake, men det må si skjer sjelden. Jeg har opplevd at kristne har sagt at jeg bør la meg døpes? Er ikke det litt hyklersk da, at jeg som ikke troende alikevel skal la meg døpes?

Men tilbake til jehovas vitner, jeg synes det er ubehagelig når dem kommer hjem til meg, står i døra mi og forteller meg om hvordan jeg bør leve livet mitt, når jeg forteller dem om mine tanker kan de bli ufine og det er ekkelt.

Anonymous poster hash: 1e46e...fc3
Skrevet

Det er en fast dame som kommer hit. Hun er kjempe koselig. Spør om jeg vil ha de bladene. Og slår av en prat innimellom. Aldri om selve troen deres. Så at hun kommer gjør meg ingenting

Anonymous poster hash: a8272...903

Skrevet

Faren min er Jehovas vitner å vi har fått høre siden vi var små barn at verden snart går under,å at vi derfor må være snill så vi får være med i Paradiset.

Jeg er nå 26 år å verden har fortsatt ikke gått under :P

Anonymous poster hash: 5f90d...cfa
Skrevet

Det der om at man må være snill for å komme til paradiset...

Kun 144tusen kommer opp så sjansen ser jeg som liten...

Skrevet

Eller snill var egentlig feil ord.

Han mente at vi måtte alltid gjøre det rette som å ikke lyge,ikke stjele osv.

Å visst vi gjorde det rette å fulgte Guds ord så skulle vi komme i Paradiset.

Han fortalte også at de som ikke gjorde det ville være dø for alltid!

Snakk om å skremme ett lite barn :S

Skrevet

Det sa jeg til de sist de var her:) hvis dere bare skal ha med 144' anser jeg mine sjanser som så små at jeg heller velger en religion som ikke svikter sine egne:) de gikk etterhvert..

Anonymous poster hash: 6741b...656

Skrevet

Skremme til tro....usj.....

Skrevet (endret)

Det er begrenset antall plasser i Paradiset så her gjelder det å holde seg i skinnet ;)

Jo flere man verver jo større er mulighetene for å få bli med, men konkurransen om plassene øker også ...

Det er litt som en bokklubb: "Verv tre venner og få en kaffetrakter" (bortsett fra at kaffetrakteren er byttet ut med evig frelse).

Jeg fikk besøk av JV i fjor sommer - var da høygravid.

Jeg spurte (i min enfoldighet) om det var håp for meg som fallen kvinne: skilt, preggiss utenfor ekteskapet, ikke gift med Kjæresten, lever i synd, mye nakenhet etc.

Svaret kom raskt: Intet håp i sikte.

Det vil si at det bare er å smøre seg med solfaktor 666 (alternativt BBQ-saus), forberede seg på å steke mens kjerubene spiller dansebandmusikk og Babylons Skjøge (?) praktiserer skjøgerelaterte aktiviteter.

En ting er sikkert: dersom dommedag skulle melde seg vil jeg ha seter på første rad til spetakkelet. Jeg skal se og peke og le av de stakkarene som trodde de skulle få plass i Paradiset, men ikke fikk (In your face, suckers!!!) mens jeg heller i meg avsindige mengder alkohol. Mulig jeg inviterer Babylons Skjøge på en drink også - kjenner på meg at vi har mye å snakke om ;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Her kom de også. Hadde bikkja vår hjemme pluss en rottweiler vi passa, og den er ganske stor og brummer når det kommer folk, men snill så klart. Jeg åpnet og da begynte de med det tullet sitt. Sa jeg ikke var interessert men på vei inn døra igjen stoppet hun døra så jeg ikke fikk lukket. Da ropte jeg på bikkjene og slapp de ut så da fikk de fart på seg for å si det sånn. To bikkje som satt lenger inne i stua å venta spent på hvem som kom. To altfor glade dyr i tillegg til mye brumming. Ho ene ropte et eller annet når hun sprang vekk, men da sa jeg bare at slike som den ikke er velkommen på min eiendom. Visst jeg ønsker å bli hjernevaska kan jeg gjøre det selv i tilfelle, trenger ikke sprø kristne til å gjør det.

Skrevet

Nei, men snart...

Anonymous poster hash: 223be...ef8

Skrevet

Hvis man skal vente med alt som kanskje skjer snart...og hva f er snart, da sku man gjort fint lite....

Skrevet

Nei, men snart...

Anonymous poster hash: 223be...ef8

Som sagt så har snakket om "snart" siden jeg var 4-5 år,nå er jeg 26 år å det er fortsatt ikke skjedd noe.

Snart betyr sikkert om 100 år :P

Skrevet

Hva skjer med de som dør før dommedag? Er det bare synd for dem? Eller settes de sjelene på vent i køordning? For uansett hva er det magiske tallet overskredet for lenge siden.

Anonymous poster hash: 68318...5cc

Skrevet (endret)

Det er noe med å rope "ulv,ulv" ... de har jo spådd dommedag i 1914, 1925, 1954 og en gang på 1970-tallet og vi venter fortsatt i spenning.

Kanskje de burde ansette noen nye spåmenn?

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Jeg lurer oppriktig på hvem som har funnet ut at akkurat 144.000 kommer til paradiset?

Hvor har de det tallet fra?

Og vil det ikke i så fall være selvmotsigende å hele tiden ville omvende folk - da blir jo konkurransen om de begrensede plassene øke sterkt?

Har ikke hatt noen på døra på noen år, men bruker som regel bare å si at jeg har min egen tro, de sier det respekterer de, de spør om jeg vil se på bladet, jeg tar det imot og de går, bladet går i papirsøpla etter hvert. Ikke noe problem, de som har vært hos oss har alltid vært høflige. Jeg synes det er litt ubehagelig likevel, men så lenge de er høflige er det ikke noe problem.

Anonymous poster hash: 71d9c...73c
Skrevet

Jeg lurer oppriktig på hvem som har funnet ut at akkurat 144.000 kommer til paradiset?

Og vil det ikke i så fall være selvmotsigende å hele tiden ville omvende folk - da blir jo konkurransen om de begrensede plassene øke sterkt?

Har ikke hatt noen på døra på noen år, men bruker som regel bare å si at jeg har min egen tro, de sier det respekterer de, de spør om jeg vil se på bladet, jeg tar det imot og de går, bladet går i papirsøpla etter hvert. Ikke noe problem, de som har vært hos oss har alltid vært høflige. Jeg synes det er litt ubehagelig likevel, men så lenge de er høflige er det ikke noe problem.

De har syv vise (?) menn som holder til i Brooklyn, NY. Du kan lese mer om det her

http://www.nrk.no/norge/dette-er-jehovas-vitner-1.8397364

Skrevet

Mener det er et visst antall etter anrahams 12 stammer.. Hva er 144 000/12??

Skrevet

Leide leilighet på Gran Canaria og jammen kom de ikke dit også.

Jeg sa det passet dårlig da min nyfødte sønn våknet og gråt, fikk noen blader så gikk de.

Anonymous poster hash: 7135b...e38
Skrevet

Mener det er et visst antall etter anrahams 12 stammer.. Hva er 144 000/12??

12 000 fra Abrehams 12 stammer skal få komme til paradis.. Jeg er ikke i noen av de stammene, så løpet er kjørt for meg der:)

Skrevet

De 144 tusen er de som skal sitte i "regjering" med Jesus i himmelen, de kommer ikke til paradis. Alle troende overlever Harmageddon og får oppleve paradiset. De døde får oppstandelse.

Er selv vokst opp med dette, moren min var vitne i mange år og jeg var selv med å forskynde, det var ikke noe moro å møte på sure, innbitte megger som flere av dere tydeligvis er. Det er lov å være høflig mot Jehovas vitner også, og det skal selvsagt gå begge veier.

Er ikke et vitne selv og takker pent nei når de dukker opp her, har ikke sett noe til dem på 2-3 år.

Skrevet

Ønsker ikke å ha noe som helst å gjøre med så inni granskauen blåste idioter. Tullinger, tullinger og tullinger. Ser ingen grunn til å være frekk mot dem når de dukker opp på døra, men jeg gir dem klar beskjed om at jeg ikke er interessert. Blir litt som å være rakettforsker for så å ta mot råd fra en ape som tror han kan bygge raketter av Lego inne på gutterommet til mor.

Anonymous poster hash: 21e79...ebc

Skrevet
De har syv vise (?) menn som holder til i Brooklyn, NY. Du kan lese mer om det her

Takk for link :)

For meg virker det som om dette blir en ekstremt fryktbasert tro, selv om de som er Jehovas vitne sikkert ikke er enig i det...

Men ut fra dette så er Jehovas vitne ikke en del av denne jord, for jorden styres av Satan. Jehovas vitne er Guds utvalgte folk. Man må følge reglene, hvis ikke blir man utstøtt og får ikke lov å ha noe med familie eller venner i menigheten å gjøre (de kan ikke ha med deg å gjøre).

Man må forkynne og "det føres nøye regnskap over timene" - og det står at enkelte velger å jobbe mindre for å kunne forkynne mer.

Det er over 7 millioner vitner på jorden - etter sigende Guds eget folk. Likevel vil Gud, i følge de syv i New York, la alle, bortsett fra 144.000, gå til grunne på dommens dag. Hvorfor ville Gud ønske å la det meste av sitt eget folk gå til grunne? Med så mange vitner og så få plasser til paradis så blir det jo som å vinne i lotto om du blir tatt livet av av Gud eller om du får komme til paradis på dommens dag.

Man kan dermed ha levd hele livet som et mønstervitne, forkynt så mye man har hatt kapasitet til ift det man må jobbe for å leve i samfunnet.... og likevel bli tatt av dage på dommens dag. For hva? Fordi en annen av de over 7 millioner vitnene kanskje hadde forkynt to timer mer enn deg gjennom livet?? Eller fordi man valgte å hilse på sin datter én gang, datteren som valgte å ikke tro??

Og hva med de som lar seg omvende, vil ikke de uansett ikke ha noen sjanse til å komme til paradis? De vil jo ha levd "i synd" hele livet frem til evt omvendelse, så da tenker jeg at sjansene til å bli "bedre" enn de andre vel 7 millioner vitnene blir rimelig små? Hvorfor velger man da å tro på en Gud som likevel vil rydde deg bort på dommens dag?

Jeg har vanskelig for å skulle tro på en Gud som er så hard og så lite tilgivende, kjenner jeg.

Men jeg kan godt forstå at mange finner trygghet i de strenge reglene og det samholdet som blir innad i slike miljøer hvis man greier å tro. For de det passer for er det jo bra det finnes en tro de finner fred med.

Er glad det er trosfrihet, jeg.... :)

Skrevet

Takk for link :)

For meg virker det som om dette blir en ekstremt fryktbasert tro, selv om de som er Jehovas vitne sikkert ikke er enig i det...

Men ut fra dette så er Jehovas vitne ikke en del av denne jord, for jorden styres av Satan. Jehovas vitne er Guds utvalgte folk. Man må følge reglene, hvis ikke blir man utstøtt og får ikke lov å ha noe med familie eller venner i menigheten å gjøre (de kan ikke ha med deg å gjøre).

Man må forkynne og "det føres nøye regnskap over timene" - og det står at enkelte velger å jobbe mindre for å kunne forkynne mer.

Det er over 7 millioner vitner på jorden - etter sigende Guds eget folk. Likevel vil Gud, i følge de syv i New York, la alle, bortsett fra 144.000, gå til grunne på dommens dag. Hvorfor ville Gud ønske å la det meste av sitt eget folk gå til grunne? Med så mange vitner og så få plasser til paradis så blir det jo som å vinne i lotto om du blir tatt livet av av Gud eller om du får komme til paradis på dommens dag.

Man kan dermed ha levd hele livet som et mønstervitne, forkynt så mye man har hatt kapasitet til ift det man må jobbe for å leve i samfunnet.... og likevel bli tatt av dage på dommens dag. For hva? Fordi en annen av de over 7 millioner vitnene kanskje hadde forkynt to timer mer enn deg gjennom livet?? Eller fordi man valgte å hilse på sin datter én gang, datteren som valgte å ikke tro??

Og hva med de som lar seg omvende, vil ikke de uansett ikke ha noen sjanse til å komme til paradis? De vil jo ha levd "i synd" hele livet frem til evt omvendelse, så da tenker jeg at sjansene til å bli "bedre" enn de andre vel 7 millioner vitnene blir rimelig små? Hvorfor velger man da å tro på en Gud som likevel vil rydde deg bort på dommens dag?

Jeg har vanskelig for å skulle tro på en Gud som er så hard og så lite tilgivende, kjenner jeg.

Men jeg kan godt forstå at mange finner trygghet i de strenge reglene og det samholdet som blir innad i slike miljøer hvis man greier å tro. For de det passer for er det jo bra det finnes en tro de finner fred med.

Er glad det er trosfrihet, jeg.... :)

Jeg ser at Kremtopp har forklart litt mer ift de 144.000 og paradis.

Da blir mye av det jeg har skrevet over her ikke gyldig ser jeg...

Tro er interessant uansett...

Du trenger ikke svare, Kremtopp, men hvordan fungerer det å ha vokst opp med det og så velge å ikke leve med det? Blir man automatisk utstøtt? Må foreldrene ta avstand?

Jeg har en venninne som har vokst opp i Jehovas vitne, og hun vil ikke snakke for mye om det, har ikke kontakt med noen lenger. Jeg forstår at hun har opplevd fæle ting av andre enn sine foreldre, men hun vil absolutt ikke snakke om det. Jeg forstår at det har vært traumatiske opplevelser, men hun vil som sagt ikke snakke om dette.

Selv om hun aboslutt ikke er troende i dag så ser jeg at den troen hun ble "tvangsforet" med som liten følger henne på mange måter, hun har tidvis problemer ift skyldfølelse ift hva som er rett og galt.... på ting jeg og andre som ikke er vokst opp med JV ikke har.

Skrevet

Men er det sånn at Jehovas vitner skal utstøtte sin egen datter om hun får barn uten å være gift?

Eller gjelder det kun visst hun er døpt som Jehovas vitner?

For pappa er Jehovas vitne å han har 3 døtre som har fått barn utenfor ekteskapet,derfor jeg bare lurer om han gjør"feil" med å likevel ha kontakt med oss da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...