Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Er jeg helt sikker på at: *Alle de som mistet babyene sine i krybbedød fordi de sov på magen... *Alle de som mistet fostrene sine pga røyking... *Alle de som mistet barna sine i trafikkulykker... *Alle de som opplevde av barna sine ble alvorlig skadet i fall på is og fra sykler... ... skulle ønske at de visste det vi vet i dag, slik at de hadde hatt kunnskapen og muligheten til å beskytte barna sine mot død og ulykker. Nei til hysteri og overbeskyttelse, men JA til kunnskap som kan beskytte barna våre... og vett nok til å bruke denne kunnskapen! Anonymous poster hash: 84ef1...bfd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Hvor liten snakker vi her? Anonymous poster hash: 9edfd...6b7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Hvor liten snakker vi her? Anonymous poster hash: 9edfd...6b7 Jeg var barn på 80-tallet, men det var egentlig ikke poenget mitt. Det er vel mer at jeg blir så oppgitt over alle "da jeg var liten var det ingen som brukte hjelm og bilbelter, og det gikk jo bar med alle oss!"-holdningen til mange her inne. Det vitner jo om at mange ikke tenker særlig langt, og håpet mitt var at innlegget skulle få dem til å tenke seg litt om. HI Anonymous poster hash: 84ef1...bfd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Jaja, neinei, hva skal man si? Du har tydelig skjønt noe ingen andre har. Hvordan føles det å,ha monopol på vettet? Anonymous poster hash: a9de2...c86
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Jaja, neinei, hva skal man si? Du har tydelig skjønt noe ingen andre har. Hvordan føles det å,ha monopol på vettet? Anonymous poster hash: a9de2...c86 Ganske bra egentlig, men nå tenkte jeg at det var på tide å dele det med flere. Det trengs tydeligvis her inne HI Anonymous poster hash: 84ef1...bfd
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Jeeeeeessssppppp.... zzzzzzzzzzz Anonymous poster hash: f1156...579
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Er jeg helt sikker på at: *Alle de som mistet babyene sine i krybbedød fordi de sov på magen... *Alle de som mistet fostrene sine pga røyking... *Alle de som mistet barna sine i trafikkulykker... *Alle de som opplevde av barna sine ble alvorlig skadet i fall på is og fra sykler... ... skulle ønske at de visste det vi vet i dag, slik at de hadde hatt kunnskapen og muligheten til å beskytte barna sine mot død og ulykker. Nei til hysteri og overbeskyttelse, men JA til kunnskap som kan beskytte barna våre... og vett nok til å bruke denne kunnskapen! Du skal ha for forsøket, men er ganske sikker på at mange her er rett og slett dumme. Kan tyde på at de har tatt mer skade av å ikke bruke hjelm på f.eks skøytebanen enn de egentlig er klar over. Og klart: vet en ikke at en har tatt skade, tror en alt er i skjønneste orden. Velger å tro at dumskap ligger bak, for hvis ikke det er grunnen er det vel at de faktisk ikke bryr seg nok om barna. Anonymous poster hash: 4d671...83f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Hvor liten snakker vi her? Anonymous poster hash: 9edfd...6b7 Jeg var barn på 80-tallet, men det var egentlig ikke poenget mitt. Det er vel mer at jeg blir så oppgitt over alle "da jeg var liten var det ingen som brukte hjelm og bilbelter, og det gikk jo bar med alle oss!"-holdningen til mange her inne. Det vitner jo om at mange ikke tenker særlig langt, og håpet mitt var at innlegget skulle få dem til å tenke seg litt om. HI Anonymous poster hash: 84ef1...bfd Ja, ok. Meningen med innlegget ditt falt helt bort siden uttrykte deg så merkelig. Heldigvis er vi mer opplyst i dag enn på 80-tallet. Det er vel en grunn til at vi i gjennomsnittet lever lenger. Anonymous poster hash: 9edfd...6b7
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Helt enig med deg. Selv om vi overlevde, så var det faktisk mange det ikke gikk bra med også. Man skal ikke være hysterisk. Men kunnskap er viktig. Anonymous poster hash: 88514...c8c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Hvor liten snakker vi her? Anonymous poster hash: 9edfd...6b7 Jeg var barn på 80-tallet, men det var egentlig ikke poenget mitt. Det er vel mer at jeg blir så oppgitt over alle "da jeg var liten var det ingen som brukte hjelm og bilbelter, og det gikk jo bar med alle oss!"-holdningen til mange her inne. Det vitner jo om at mange ikke tenker særlig langt, og håpet mitt var at innlegget skulle få dem til å tenke seg litt om. HI Anonymous poster hash: 84ef1...bfd Ja, ok. Meningen med innlegget ditt falt helt bort siden uttrykte deg så merkelig. Heldigvis er vi mer opplyst i dag enn på 80-tallet. Det er vel en grunn til at vi i gjennomsnittet lever lenger. Anonymous poster hash: 9edfd...6b7 Forskjell på å være opplyst, og det å gidde å bruke informasjonen på en nyttig måte. Og det er vel det HI forsøker fremme: at en lever i et opplyst samfunn, men mange har ikke evne til å komme videre. "Når jeg vokste opp..." er et hyppig brukt - dog latterlig argument, og jeg lurer på om disse menneskene ikke takler utvikling på andre plan? Vil påstå at en er utrolig ressurssvak om en ikke evner ta til seg ny kunnskap i dagens samfunn hvor en får informasjon servert på sølvfat. Anonymous poster hash: 4d671...83f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå