Gå til innhold

da gjorde min mann det slutt på fylla i går, sier han an krever 50/50 omsorgsrett på barnet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skrevet her før. Hun med samboer som kommer hjem full å sier det er slutt. I går car vi ute sammen for første gang på leeeenge. En bagatell gjorde at han klikket (hadde drukket mye) og han gjorde det slutt. Denne gangen fant jeg meg ikke i det, og det er nå helt ferdig. Dette at han krever 50/50, kan det? Han ser henne ikke mye i hverdagen en gang. Jobber til 4 og trener 5-7 3 ukedager + jobber hele torsdagen. Det vil si 3-4 dager han normalt nesten ikke ser henne i det hele tatt. Jeg leverer og henter i barnehage. Vi må så klart på fvk, men er så redd de skal gi han rett til dette.:( vil ikke hun skal bo i en koffert, og hun kommet jo nesten ikke til å se han, skal liksom svigermor passe de dagene da fordi han er sta:( hun er bare 19 mnd:( hva tror dere? :(

Anonymous poster hash: 9dd69...138

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50/50 for et barn på 19 mnd er det ingen sjanse for at han får. Bør vel så vidt ha en hel helg engang!

Anonymous poster hash: 9d6ea...260
Skrevet

Huff, for en tosk! Hvis det skjer hver gang han drikker burde han sluttet å drikke om han ville beholdt deg. Så leit! Bra du står opp for deg selv og ikke lar han behandle deg sånn.

Du skal ikke være redd for at han skal få innvilget 50/50. At han krever det viser at han er en stor egoist. Det er ikke det beste for et så lite barn, og det vil de på FVK også si. Om han går til retten omså, så vil han ikke få 50/50. Ikke gi deg på dette, barnet trenger et fast hjem.

Håper han våkner med tidenes fylleangst!

Klem til deg

Anonymous poster hash: 4380d...1ca

Skrevet

Takk♡

Skrevet (endret)

Vet hvordan det er!

Meg og barnefaren er ikke sammen,å hver gang jeg ikke gjør som han sier eller visst jeg ikke er enig med han så truer han med å søke 50/50.

Han har også flere ganger truet å ringe barnevernet når han er forbanna,noe han selvsagt ikke har noe grunn til å gjøre.

Men i ditt tilfelle der barnet er så liten enda så vil ikke far få 50/50.

50/50 er vel ikke anbefalt før barnet er 3 år tror jeg.

Endret av me_87
Skrevet

Har skrevet her før. Hun med samboer som kommer hjem full å sier det er slutt. I går car vi ute sammen for første gang på leeeenge. En bagatell gjorde at han klikket (hadde drukket mye) og han gjorde det slutt. Denne gangen fant jeg meg ikke i det, og det er nå helt ferdig. Dette at han krever 50/50, kan det? Han ser henne ikke mye i hverdagen en gang. Jobber til 4 og trener 5-7 3 ukedager + jobber hele torsdagen. Det vil si 3-4 dager han normalt nesten ikke ser henne i det hele tatt. Jeg leverer og henter i barnehage. Vi må så klart på fvk, men er så redd de skal gi han rett til dette. :( vil ikke hun skal bo i en koffert, og hun kommet jo nesten ikke til å se han, skal liksom svigermor passe de dagene da fordi han er sta:( hun er bare 19 mnd:( hva tror dere? :(

st a

Først av alt- vær glad du blir kvitt han. Selvfølgelig ikke så  lett se det nå, men på lang basis blir det bra.

For å si det kort: 50/50 for små barn anbefales ikke- det KAN dømmes men da helst etter at barnet er 7 år. Les deg opp på barneloven. FVK kan ikke gi far noe- de skal kun mekle og ingenting de anbefaler trenger dere godta. Skriv deg opp en liste over hva du syns er ok og ikke si ja til mer enn det. Er du usikker på noe side du at du ikke skriver under noe, men vil tenke på det.

Bestill gjerne en time til deg selv i morgen og kom i forkjøpet. Da kan du få hjelp og oversikt over situasjonen. Samvær vil jo far få uansett, og det er viktig at det samholdet som er mellom dem opprettholdes.

Anonymous poster hash: e682f...e32

Skrevet

Takk for svar. Han er så sikker på han har krav på 50 %. Jeg blir helt kvalm. Nå skal han kreve det liksom. Har ikke vert så viktig med så mye samvær ellers i forholdet... uff... dettr blir vanskelig. Glad jeg endelig tok steget å sa nok er nok i går. Er så lei for at det måtte bli sånn på dattera vår sine veine.. men jeg kunnr ikke leve sånn:(

Skrevet

Min eks truet også med at han skulle ha 50/50, eller at han skulle ha hovedomsorgen. Barnet var 18 måneder. Jeg kontaktet advokat, og både advokaten og FVK var veldig klare på at far aldri ville nå frem i rettet med disse kravene. Han kontaktet også advokat og i prosessen hadde han tre advokater ettersom alle han kontaktet sa det samme til ham. Etter den tredje advokaten forsto han at han ikke kom noen vei med kravene sine og da endelig ble det mulig å samarbeide med han angående samvær.

Anonymous poster hash: 05b21...9e7
Skrevet

Har skrevet her før. Hun med samboer som kommer hjem full å sier det er slutt. I går car vi ute sammen for første gang på leeeenge. En bagatell gjorde at han klikket (hadde drukket mye) og han gjorde det slutt. Denne gangen fant jeg meg ikke i det, og det er nå helt ferdig. Dette at han krever 50/50, kan det? Han ser henne ikke mye i hverdagen en gang. Jobber til 4 og trener 5-7 3 ukedager + jobber hele torsdagen. Det vil si 3-4 dager han normalt nesten ikke ser henne i det hele tatt. Jeg leverer og henter i barnehage. Vi må så klart på fvk, men er så redd de skal gi han rett til dette.:( vil ikke hun skal bo i en koffert, og hun kommet jo nesten ikke til å se han, skal liksom svigermor passe de dagene da fordi han er sta:( hun er bare 19 mnd:( hva tror dere? :(

50/50 får han ikke når barnet er så lite. Og fvk bestemmer ikke hvordan dere skal ha det, de prøver bare å hjelpe dere til å bli enige. Lykke til !

Anonymous poster hash: 5a8d7...643

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du kan finne svart på hvitt at det aldri dømmes 50/50 på så små barn, noen som vet? Men standard samværsavtale er:

"Vert det avtala eller fastsett «vanleg samværsrett», gjev det rett til å vere saman med barnet ein ettermiddag i veka med overnatting, annakvar helg, til saman tre veker i sommarferien, og annankvar haust-, jule-, vinter- og påskeferie."

Tatt fra Lovdata.no, barneloven:

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/1981-04-08-7/KAPITTEL_7#KAPITTEL_7

Anonymous poster hash: 4baa1...275
Skrevet

Et tips: hold din sti ren. Ikke bli usaklig eller ufin. Ta vare på alle sms/mail/facebook-meldinger hvor han er usaklig og ufin. Dette kan du bruke mot ham når samværsfordeling skal bestemmes. Og husk at du ikke skal bruke barnet som et våpen. Ha ditt barns beste i tankene, og ikke hvordan du kan straffe far. Et så lite barn vil få store mèn om det skal tilbringe 50 % av livet med en mann som det nesten ikke er sammen med til vanlig. Dette sier han KUN for å straffe deg, og om du tar vare på slike uvitende utsagn fra ham så er det kjekt å kunne bruke mot ham senere, for å forsikre deg om at barnet deres ikke må lide.

Skrevet

Her har barnefaren,sønnen  annenhver helg å til og med det er for mye for sønnen på 2 år.

Når han kommer hjem til meg igjen så vil han plutselig ikke gå til meg for da er han blitt så vant med at det er pappaen som har han.

Når faren skal gå igjen da så blir det skriking å småen vil være med faren sin.

Det er helt tydlig at dette ikke er til det beste for barnet som blir utrygg å ikke helt skjønner hva som skjer.

Så 50/50 får han ikke uansett når barnet er så liten.

Anonymous poster hash: 88d7a...2e3
Skrevet

Han kan ha vanlig samvær men ikke 50/50.

Skrevet

Tusen takk for svar alle. Noen som ver i hvilken alder 50/50 deling kan bli aktuelt? Folk skriver forskjellig.. er det fra 7 år?

Skrevet

Vet*

Skrevet

Men hva sier han idag da?? Står han fortsatt på det han sa i fylla? 

Anonymous poster hash: 0abdd...c1e
Skrevet

Jeg vet ikke hvor du kan finne svart på hvitt at det aldri dømmes 50/50 på så små barn, noen som vet? Men standard samværsavtale er:

"Vert det avtala eller fastsett «vanleg samværsrett», gjev det rett til å vere saman med barnet ein ettermiddag i veka med overnatting, annakvar helg, til saman tre veker i sommarferien, og annankvar haust-, jule-, vinter- og påskeferie."

Dette er for når dere har trappet opp over tid og ungen er trygg på å være på samvær. Man begynner ikke med så mye samvær med en gang til så små barn.

Anonymous poster hash: 2a915...1be

Skrevet

Dette er for når dere har trappet opp over tid og ungen er trygg på å være på samvær. Man begynner ikke med så mye samvær med en gang til så små barn.

Men hvor står dette da? At man ikke begynner med delt samvær til så små?

Skrevet

Det er absolutt ikke anbefalt til barn under 3 år. Så det er helt uaktuelt så lenge du ikke går med på det. 

Ved barn som er eldre kan det i noen tilfeller dømmes til det, men da må jo far kunne vise til at han er i stand til å kunne ha det.

Kontakt advokat du, samt ta en tur til FVK alene. De kan gi deg råd her, samt at det kanskje skremmer mannen din til å ta til vett. Du må vise at du har baller og ikke vil la deg pille på nesen. Jeg vil desuten tippe at han kun sier dette for å skremme deg, at han ikke gaktisk har tenkt til å gjøre dette. For hvorfor skulle han det så lenge han ikke gidder være med ungen sin nå engang?

Anonymous poster hash: e9236...5de
Skrevet

Men hva sier han idag da?? Står han fortsatt på det han sa i fylla? 

Anonymous poster hash: 0abdd...c1e

Hun har sett seg lei etter at han har gjort det slutt i fylla mange ganger. Spiller nok ingen ting hva han sier i dag.

Er sikkert mer ved denne fyren enn dette.

Skrevet

Ja han sier det samme, at han har rett på 50/50.. ikke vet jeg hvor han har det fra... jeg snakker minst mulig med han i dag. Har nå lagt meg med barnet vårt for å slippe å se han. Han nekter å dra ut. Sier i dag han ikke vil gjøre det slutt.. men jeg orker ikke mer :(

Skrevet

Ja han sier det samme, at han har rett på 50/50.. ikke vet jeg hvor han har det fra... jeg snakker minst mulig med han i dag. Har nå lagt meg med barnet vårt for å slippe å se han. Han nekter å dra ut. Sier i dag han ikke vil gjøre det slutt.. men jeg orker ikke mer :(

Huff!! Kan ikke du og barnet dra hjem til dine foreldre eller til en av venninnene dine? Det er ufattelig tungt å leve sammen når man nettopp har avsluttet forholdet. Ring til FVK i morgen og få en avtale for dere sammen. Og så håper jeg at noen kloke hoder her inne kan vise deg hvor det står at det aldri anbefales 50/50 for så små, slik at du kan slenge det i trynet på ham... Stooor klem :hug:

Skrevet

Takk♡

Skrevet

Forøvrig vil jhan ikke engang få ha ungen på overnatting når den er så liten og du er hovedomsorgsperson..

Samvær vil foregå litt og litt, gjerne med deg tilstedet i starten. Så kan han ha ungen noen timer på dagtid, til sist overnatting. 

Anonymous poster hash: e9236...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...