Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har vært bortreist med barna i en uke. Mannen har vært hjemme alene (for en luksus tenker nå jeg!). Når jeg kommer hjem igjen ser det ut som han ikke har vært her i det hele tatt. Klærne som jeg vasket og hengte opp før jeg dro, henger fortsatt på snora. Julepynten som vi tok ned ligger fortsatt på bordet og venter på å bli satt på loftet. Ungenes rom som jeg ikke rakk å vaske før jeg dro er like rotete og støvete. Noe frukt som vi ikke rakk å spise før vi dro ligger inntørket på kjøkkenbenken. Kjøleskapet er omtrent like tomt. Og han har stort sett fått servert middag hos sin mor hele uka. Joda, jeg vet han jobber mye, men det må være lov å bli litt skuffet... Jeg lurer på hva jeg hadde brukt tida på om jeg hadd en hel uke uten mann og barn? Selvsagt ikke bare husarbeid, men likevel. Anonymous poster hash: a9332...cf5
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har vært bortreist med barna i en uke. Mannen har vært hjemme alene (for en luksus tenker nå jeg!). Når jeg kommer hjem igjen ser det ut som han ikke har vært her i det hele tatt. Klærne som jeg vasket og hengte opp før jeg dro, henger fortsatt på snora. Julepynten som vi tok ned ligger fortsatt på bordet og venter på å bli satt på loftet. Ungenes rom som jeg ikke rakk å vaske før jeg dro er like rotete og støvete. Noe frukt som vi ikke rakk å spise før vi dro ligger inntørket på kjøkkenbenken. Kjøleskapet er omtrent like tomt. Og han har stort sett fått servert middag hos sin mor hele uka. Joda, jeg vet han jobber mye, men det må være lov å bli litt skuffet... Jeg lurer på hva jeg hadde brukt tida på om jeg hadd en hel uke uten mann og barn? Selvsagt ikke bare husarbeid, men likevel. Anonymous poster hash: a9332...cf5 Å jeg hadde klikka i vinkel! Nå har jeg verdens mest oppegående samboer, så det der hadde aldri skjedd. Når jeg reiser bort med barna kommer jeg hjem til strøkent hus. Han vasker gardiner, flisene på badet, ommøblerer, maler rommet til jentungen, vasker og bretter klær, fyller opp kjøleskapet og har middagen klar når vi kommer inn dørene. Det har aldri skjedd at han ikke har ordna ordentlig opp når vi er borte. Nå skal vi muligens bort en uke i vinterferien. Da skal han pusse opp det siste barnerommet. At det er strøkent ellers i huset er en selvfølge, uansett hvem som er hjemme alene over lengre tid. Min mann jobber også mye, spesielt når vi er bortreist. Heldigvis er han ikke ubrukelig når han er hjemme alene for det om, slik din tydeligvis er. Jeg hadde satt skapet der det skal stå. Det skal nevnes at jeg aldri har bedt han om å gjøre disse tingene, med unntak av avtale om maling av soverom til jentungen og det siste barnerommet som skal pusses opp i vinterferien. Dette fordi vi ikke liker at barna er hjemme når det males på rommene deres.. Anonymous poster hash: c24ee...7cd
Brennheite Badeand Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Jeg heller mot at du har skjemt ham bort. Klærne DU vasket og hang opp, barnerommene som DU ikke rakk å vaske før du dro... Det ligger litt i det du skriver som sier meg at han er vant til at dette er ting han slipper å gjøre. Mulig han ikke engang har lagt merke til at det trengs å gjøres. Joda, du har fortsatt grunn til å være skuffa. Sånn for ordens skyld, men ikke surmul over det nå. Prøv heller å fokusere litt på arbeidsfordelingen fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå