Desemberbarn09 :) Skrevet 19. januar 2014 Forfatter #26 Skrevet 19. januar 2014 Jeg skjønner godt hva dere mener og er jo enig med dere. At han er egoistisk. Lurer på om jeg skulle vist han denne tråden her. Dere er flinkere til å sette ord på det enn meg 😊Er så vanskelig å nå inn til han når det gjelder dette temaet. Skal prøve å snakke med han i kveld igjen. Kanskje skrive ned noe han kan lese. Da kan han i hvertfall ikke lukke øra.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #27 Skrevet 19. januar 2014 Bare du ikke "lurer" han ved å f.eks droppe prevensjon. Dessverre så ser det ut til at du må ta et valg, enten leve med han og sønnen din ( noe som slettes ikke høres så forferdelig ut) eller bryte opp familen, såre mannen og ikke minst sønnen din, og begynne på jakten om å finne en ny mann pga din egen egoisme. Å være enebarn er ikke det verste i verden, selv om enkelte her inne mer eller mindre antyder det. Å ha barn krever enormt mye, og det å kunne ha en som en kan følge 100 % opp er en luksus nå i "tidsklemma". Vi har et barn, og vennene hans utrykker stadig hvor heldig han er som har foreldre som alltid stiller opp begge to på f.eks fotballturneringer. Det er nye vi vil og ønker i livet, men er desverre ikke alt vi kan få. Ønsker deg lykke til Anonymous poster hash: b2c37...e9f
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #28 Skrevet 19. januar 2014 Forstår ikke folk som ikke vil ha barn. Bare ei gruppe jeg forstår mindre, det er de som har et barn og velger ikke å få flere. I hvert fall hvis barn nr 1 er "enkelt". Anonymous poster hash: af432...27c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #29 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er kjempeheldig som har fått ett barn. Det er ikke helsemessig forsvarlig for meg å få flere barn etter vår vurdering (helsevesenet sier noe annet, men jeg har behov for å være i live for det barnet jeg har)'' Vi vil egentlig begge ha flere barn, men det er altså etter vår mening ikke forsvarlig. Jeg synes dette er noe dere burde snakket om før dere giftet dere/fikk første barn. Du kan ikke tvinge flere barn på en part som ikke vil. Lev med beslutningen om at du har valgt en mann som vil ha ett barn. Gjør noe for andre barn som ikke har det så godt, engasjer deg - og ikke bare i dine egne behov! Anonymous poster hash: 36801...894
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #30 Skrevet 19. januar 2014 Trøst deg med at enebarn statistisk sett er mer intelligente Anonymous poster hash: 84083...37e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #31 Skrevet 19. januar 2014 Takk skal du ha, men jeg hadde gjerne sett at jeg hadde søsken. Hilsen et enebarn. Anonymous poster hash: e6f62...46e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #32 Skrevet 19. januar 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor noen føler at de har vetorett i familien. At det går an å bare si NEI rett ut i viktige saker, og tro at det er helt gyldig og rettmessig. Han har selvfølgelig lov til å føle det han føler og å uttrykke sine holdninger i saken. Men dette er jo ikke noe han kan bestemme helt alene? Det ene utfallet har jo minst like store konsekvenser for deg som det andre utfallet ville ha for ham. Han trenger å forstå at et par må komme frem til enighet i slike spørsmål i fellesskap: Vis ham denne tråden og ikke godta et veto sånn helt uten videre. PS: Jeg har også en mann som sier ja og nei til ting som om hans mening er den eneste i verden som betyr noe. Føler for å kakke ham i hodet noen ganger. Men han er med på en dialog og sakene dersom han får forklart i detalj hvorfor han ikke kan skjære igjennom med sitt standpunkt og tro at det lander der. Anonymous poster hash: 16c2b...c0b
Nyttårs barn Skrevet 19. januar 2014 #33 Skrevet 19. januar 2014 Hei HI. Det er en slags vedtatt sannhet at barn må ha søsken og at det å være enebarn ikke er ønskelig hvis det finnes valgmuligheter. Jeg er ikke så sikker på dette. Tror det å være enebarn er helt strålende hvis foreldrene er flinke til å inkludere andre barn, ta med venner på ferie, hytta osv. Men det er liksom ikke "lov" å være fornøyd etter ett barn hvis man ikke er syk/skilt. Du må jo spørre mannen din på en saklig måte hvorfor han ikke ønsker flere. Jeg tipper at svaret ligger i at dere nå er ferdig med den krevende småbarnstiden og kan nyte livet med en flott sønn og hverandre, Etter mitt skjønn må du ikke finne på å bryte ut for å finne en ny mann og få barn med. Det du har er bra, og du vet jo ikke engang om du vil kunne finne en ny potensiell far til et barn til. Men dette betyr ikke at jeg ikke synes mannen din er noe egoistisk. Han frarøver deg jo muligheten til å få flere barn, og sønnen sin muligheten for søsken! Selv var jeg i samme situasjon og klarte faktisk å overtale mannen til nr to. Vi er lykkelige foreldre til to friske barn.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #34 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er enebarn, og sønnen vår på 5 kommer trolig til å være enebarn. Vi nøler litt enda, men vi har aldrende foreldre som trenger hjelp, krevende jobber og ingen hjelp utenfra. Mannens søsken som fikk masse hjelp av svigers i sin tid når de hadde småbarn har ikke tid til å gi oss bistand, svigermor er nærmere 80, mine foreldre bor i utlandet og min mor har kreft. Jeg tenker slik at der som vi får et barn til, vil vi forsake det meste i 10-15 år fremover. Jada, barna vil ha hverandre når de blir voksne, men inntil de blir store vil livet bestå av å få dagene til å gå rundt. Jeg er ikke typen som er særlig hjemmekjær, jeg liker ikke babytiden og jeg trenger en del frihet for å holde meg helt i vater. Mannen er kjempeflink med babyer men verdens minst praktisk anlagt person. Vi reiser begge 2 en del for jobben og har lange dager, og vil slite med hentetid og ferie i hele småbarns- og barneskolefasen. Vi har ikke lukket døren helt, men jeg må si vi er begge to veldig skeptiske, mannen vil gjerne ha et barn til men er ikke sikker på om han har det i seg å få det til, og jeg er livredd for at vi skal treffe veggen i full fart om vi prøver på ett til (og mye mindre lysten på en ny runde babytid). Kanskje det er de tankene din mann har ang. barn nr 2? Han er kanskje redd for hvordan dere skal klare det rent praktisk? Verpesyke er en veldig irrasjonel følelse, kanskje han tenker mer på hvordan det vil påvirke hverdagen? Prøv å snakke med han om årsaken til at han ikke vil ha flere, så kan dere ta det derfra. Det er i hvert fall viktig at dere utvikler forståelse for hverandres oppfatning og helst klarer å komme frem til en felles løsning. Jeg ville aldri rådet deg å gå fra han, for du vet aldri hvor lang tid det tar å treffe en annen, og livet som alenemor er ikke en dans på roser. Og å tulle med prevansjon for å bli gravid synes jeg er bare sleipt. Men om du blir for bitter vil ikke familien klare seg heller, så der må dere virkelig ta fatt i saken for forholdet blir ødelagt. Anonymous poster hash: af862...e59
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #35 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er kjempeheldig som har fått ett barn. Det er ikke helsemessig forsvarlig for meg å få flere barn etter vår vurdering (helsevesenet sier noe annet, men jeg har behov for å være i live for det barnet jeg har)'' Vi vil egentlig begge ha flere barn, men det er altså etter vår mening ikke forsvarlig. Jeg synes dette er noe dere burde snakket om før dere giftet dere/fikk første barn. Du kan ikke tvinge flere barn på en part som ikke vil. Lev med beslutningen om at du har valgt en mann som vil ha ett barn. Gjør noe for andre barn som ikke har det så godt, engasjer deg - og ikke bare i dine egne behov! Anonymous poster hash: 36801...894 Hadde du lest hva HI skriver hadde du visst at mannen klart uttrykket at han ville ha to barn før de i det hele tatt fikk barn. HI har derfor ikke valgt en mann som kun ville ha et barn, hun har valgt en mann som ikke står ved hva han har lovet henne i utgangspunktet. Det står det veldig liten respekt av. Anonymous poster hash: 55818...422
Madolyn Skrevet 19. januar 2014 #36 Skrevet 19. januar 2014 Dette hadde jeg gjort: Slutt med prevensjon. Samme kveld setter du deg ned med mannen og sier: "Fra det øyeblikket vi bestemte oss for å få barn, så var vi enige om at vi skulle få to barn. Nå har vi fått ett fantastisk barn, og jeg er nå mer enn klar for å gi dette barnet et søsken. Jeg har selv vokst opp som enebarn, og jeg vet hvor ensomt det er. Jeg sluttet med å bruke prevensjon i dag morges, fordi mitt høyeste ønske er å få ett barn til med deg. Slik avtalen vår var i utgangspunktet. Så nå overlater jeg ansvaret til deg å besørge prevensjonen, dersom du fremdeles ikke står for det vi var enige om i utgangspunktet." Kan tenke meg han kjører på med kondomer i 2-3 måneder. Og så gidder han ikke bruke kondomer mer, fordi det er stress og mindre nytelse. Og så blir du gravid, med hans viten og velsignelse
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #37 Skrevet 19. januar 2014 Signerer Madolyn!! :-D Anonymous poster hash: 807c1...2be
Englenemine Skrevet 19. januar 2014 #38 Skrevet 19. januar 2014 Signerer Madolyn, det er ikke å lure han. Det er klar tale og det trenger han.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #39 Skrevet 19. januar 2014 Dette hadde jeg gjort: Kjære vene, det er det dummeste jeg har hørt Og hvem harsagt det er ensomt å være enebarn? Slutt med prevensjon. Samme kveld setter du deg ned med mannen og sier: "Fra det øyeblikket vi bestemte oss for å få barn, så var vi enige om at vi skulle få to barn. Nå har vi fått ett fantastisk barn, og jeg er nå mer enn klar for å gi dette barnet et søsken. Jeg har selv vokst opp som enebarn, og jeg vet hvor ensomt det er. Jeg sluttet med å bruke prevensjon i dag morges, fordi mitt høyeste ønske er å få ett barn til med deg. Slik avtalen vår var i utgangspunktet. Så nå overlater jeg ansvaret til deg å besørge prevensjonen, dersom du fremdeles ikke står for det vi var enige om i utgangspunktet." Kan tenke meg han kjører på med kondomer i 2-3 måneder. Og så gidder han ikke bruke kondomer mer, fordi det er stress og mindre nytelse. Og så blir du gravid, med hans viten og velsignelse Anonymous poster hash: b2c37...e9f
Madolyn Skrevet 19. januar 2014 #40 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Dette hadde jeg gjort: Kjære vene, det er det dummeste jeg har hørt Og hvem harsagt det er ensomt å være enebarn? Slutt med prevensjon. Samme kveld setter du deg ned med mannen og sier: "Fra det øyeblikket vi bestemte oss for å få barn, så var vi enige om at vi skulle få to barn. Nå har vi fått ett fantastisk barn, og jeg er nå mer enn klar for å gi dette barnet et søsken. Jeg har selv vokst opp som enebarn, og jeg vet hvor ensomt det er. Jeg sluttet med å bruke prevensjon i dag morges, fordi mitt høyeste ønske er å få ett barn til med deg. Slik avtalen vår var i utgangspunktet. Så nå overlater jeg ansvaret til deg å besørge prevensjonen, dersom du fremdeles ikke står for det vi var enige om i utgangspunktet." Kan tenke meg han kjører på med kondomer i 2-3 måneder. Og så gidder han ikke bruke kondomer mer, fordi det er stress og mindre nytelse. Og så blir du gravid, med hans viten og velsignelse Anonymous poster hash: b2c37...e9f HI skriver selv dette: "Nei, han har faktisk fire søsken. Tre søstre og en bror. Han har et veldig godt og nært forhold til alle søsknene, spesielt broren. De er ofte sammen. Jeg er enebarn, og har alltid savnet søsken. Spesielt nå i voksen alder." Derfor mener jeg hun er i sin fulle rett til å si det hun faktisk føler. Endret 19. januar 2014 av Madolyn
magica fra tryll Skrevet 19. januar 2014 #41 Skrevet 19. januar 2014 Jeg sa til mannen at fra nå av har du ansvaret for prevensjon,-jeg vil gjerne ha flere barn. Da ble det jammen 2 barn til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå