Gå til innhold

Ugenerøs samboer eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboern kom hjem fra jobb i utland etter 4 mnd, tjener veldig godt. Det har vært både bursdag til begge og jul her mens han har vært borte så jeg kjøpte jule- og bursdagsgave til han som han fikk da han kom hjem. Når han kommer hjem viser han meg sitt nye kamera verd 15 ooo kr og sin nye skreddersydde dress til 2000 kr, veldig flotte ting selvfølgelig. Jeg fikk kokebok. Mener ikke å være utakknemmelig men jeg er mye hjemme alene og har ansvaret for alt her hjemme mens han er borte. I tillegg tjener jeg en slikk og intenting på tross av full jobb om jeg skal sammenligne med han. Vi har ikke felles økonomi. Synes dere jeg er smålig eller hadde dere blitt skuffet?

Anonymous poster hash: bf8a2...33e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også blitt skuffet! Skjønner deg godt.

Anonymous poster hash: ad14e...665

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffa ja. Var kokeboken bursdags og julegave?

Skrevet

Hadde nok blitt lei meg.

Jenter liker romantiske gaver. Trenger ikke være dyrt.

Kjæresten min kjøper noen ganger smykker men som regel er det litt sånne "kvalmende søte ting" som venninner sier. Sjokolade formet som hjerter. En liten sitatbok om kjærlighet eller fint undertøy.

Anonymous poster hash: 9b913...ced

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffa ja. Var kokeboken bursdags og julegave?

Ja, eller han sa egentlig ingenting om det..ga meg den bare å så han hadde ikke hatt tid å pakke den inn. Men antar det.

Skrevet

Da min var borte like lenge fikk jeg en Gucci klokke i hvitt gull og perlemor med 44 diamanter på og Guess lommebok.

Ventet ikke så mye, men en kokebok hadde jeg absolutt blitt skuffet over. Kanskje han prøver å lure deg og har en overraskelse på lur....

Anonymous poster hash: 23ec5...b20

Skrevet

Usj, han der høres ut som en skikkelig særing. Folk som er gnien, er det verste som finnes. Jeg har bedre betalt jobb enn min samboer, og jeg nyter det å kunne glede han med å ta han med ut på middager og betale for det. Kjøpe gaver til han når jeg har vært borte en stund osv..

Anonymous poster hash: 2f298...bbb
Skrevet

Jeg føler jeg ikke har "lov" til å bli skuffet da, selv om jeg ble det. Får meg iallfall ikke til å si noe om det..det er flaut på en måte. Litt kjipt at han velter seg i penger og jeg må spare for å dra til tannlegen liksom

Skrevet

Da hadde jeg blitt nokså paff!! Hadde blitt veldig lei meg om det var alt jeg var verd for han..

Mannen her og har "bæsja på leggen" og jeg har blitt veldig skuffa og lei. Men han har heldigvis komt seg og forstått at han kan legge både tid og energi og noe penger i gaver.

Skrevet

Mannen min reiser også endel pågrunn av jobb, og han kjøper bestandig med masse forskjellig til meg.. Trenger nødvendigvis ikke å være dyre ting. Men, jeg synes det er fint å få div som er fra landet han har vært i. 

Jeg synes han høres døds kjip ut! og hvertfall når han har vært borte så lenge og i en periode hvor det har vært jul og bursdag! :-/ 

Han burde også ha sendt en gave til deg/dere i jule mener no jeg. (Det er jo bare å bestille på nette, og sende til deg..) 

Skrevet

Hvorfor har dere ikke felles økonomi?

Har dere felles barn?

For meg hadde det ikke vært aktuelt å bo sammen med en mann som jeg ikke hadde et økonomisk fellesskap med.

Anonymous poster hash: 79f5a...aac

Skrevet

Da min var borte like lenge fikk jeg en Gucci klokke i hvitt gull og perlemor med 44 diamanter på og Guess lommebok.

Ventet ikke så mye, men en kokebok hadde jeg absolutt blitt skuffet over. Kanskje han prøver å lure deg og har en overraskelse på lur....

Anonymous poster hash: 23ec5...b20

Det er jeg bortimot 100 % sikker på at han ikke har..vært sånn hele tiden men var litt ekstra sårt nå som han har vært borte så lenge og jeg tatt meg av alt her hjemme.

Skrevet

Jeg føler jeg ikke har "lov" til å bli skuffet da, selv om jeg ble det. Får meg iallfall ikke til å si noe om det..det er flaut på en måte. Litt kjipt at han velter seg i penger og jeg må spare for å dra til tannlegen liksom

Wow!.. ja, beklager, men det er "flaut" herregud, jeg skjønner ikke hvordan noen kan være sånn mot noen man elsker, bor med og har barn sammen med.. Huff :-/ 

Skrevet

Hvorfor har dere ikke felles økonomi?

Har dere felles barn?

For meg hadde det ikke vært aktuelt å bo sammen med en mann som jeg ikke hadde et økonomisk fellesskap med.

Anonymous poster hash: 79f5a...aac

Helt enig i dette. Lurer også litt på hvorfor damer så ofte setter seg i slike kjipe situasjoner som HI her har gjort.
Skrevet

Jeg syns ingen kan kreve felles økonomi, selv om det er kjipt. Men jeg syns at det må være en selvfølge at han kompenserer for at damen gjør det i det hele tatt mulig for ham å jobbe borte så lenge. Det kunne han slett ikke gjort hvis hun ikke tok seg av hans del og oppgaver i tillegg.

Er det en egenskap jeg hater er det gjerrighet og han typen til HI høres utvilsom ut som en gjerrigknark. Hadde ikke lyst å leve sammen med en sånn, enda mindre få barn med. Og så skryter han i tillegg hva han unner seg selv. Æsj. Hadde vurdert hele mannen (var han alltid slik egentlig?).

Skrevet

Hvis man er gift (eller lever som det = samboere) og har barn mener jeg man kan kreve felles økonomi. Jeg ville ihvertfall aldri godtatt noe annet.

HI: han høres usedvanlig gjærrig og lite sympatisk ut. Syntes du godt kan la han få høre det når han viser frem gavene han har kjøpt til seg selv.

Skrevet

Okei, da har jeg nettopp funnet ut at han har kjøpt klær til sine barn i gave men ingenting til mine, fordi han ikke visste størrelsen..

HI

Skrevet

Da hadde jeg sagt det. Enten med et glimt i øyet "Den kokeboka - var det bursdags- eller julepresangen?" eller så ville jeg sagt at dere måtte snakke sammen om hvilket nivå dere skal ligge på med tanke på gaver til hverandre, for du har spinket og spart for å gi han fine gaver, mens han tydeligvis ikke bruker så mye hverken tid eller penger på gaver til deg. I et forhold bør det være rom for å si at man blir skuffet. Det er ikke det samme som utakknemlig, for du kan fint være glad for kokeboka, men lei deg for at han er så mye rausere med seg selv enn deg. 

Skrevet

Okei, da har jeg nettopp funnet ut at han har kjøpt klær til sine barn i gave men ingenting til mine, fordi han ikke visste størrelsen..

HI

Ikke alle er flinke med gaver, har fått mye rart selv, men DETTE er ikke greit! Det er ikke noen sak å finne størrelsen, han har jo sikkert kontroll på hvor gamle de er...

Anonymous poster hash: 02364...02e

Skrevet

HI

Han virker ikke videre interessert i å bruke penger på verken deg, eller dine barn. Ham selv og hans egne barn derimot nyter godt av hans gode økonomi. Så pinlig å ha en sånn mann til samboer 👼

Anonymous poster hash: 81e4b...d15

Skrevet

Klassisk eksempel på et forhold som ikke kommer til å vare.

Skjevfordeling så det holder!

Anonymous poster hash: a4deb...a6d

Skrevet

Har dere felles barn?

Kvitt deg med det der.

Anonymous poster hash: 4e967...40a
Skrevet

Beklager Hi og si det. Men han er bare egoistisk og umoden. Jeg har levd med en sånn mann i mange år. Føler meg som verdens dummeste dame som var sammen med en sånn fyr og fikk barn med han.

Hva gjør man ikke for kjærligheten? Mens andre ikek gjør en dritt. Finner seg heller en annen enn og jobber for noe.

Han bruker jo kun pengene på hva han selv og sitt. Har han vært aneledes tidligere?

Om ikke vil han aldri forandre seg.

Anonymous poster hash: f9062...bff
Skrevet

Blitt veldig skuffa og hadde nok svart noe slik: oi jeg er tydeligvis dårlig i å lage mat som trenger ei kokebok. Jeg ha sagt direkte til min samboer at jeg synes han er kijpt på gave siden, han tjener ikke veldig bra men midt på treet . Han har tatt det til seg og nå ligger det tanker bak gavene han gir, trenger ikke å være dyre gaver men noe han vet jeg trenger eller liker.

Anonymous poster hash: acc7b...cb7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...