Gå til innhold

Dere med flere barn.. Var det stor forskjell på måten barnet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det stor forskjell på barna da dem var i magen??

Jeg kan ikke huske aktiviteten til førstefødte her, gravid med nr to i uke 22 nå. Kjent liv siden uke 15/16 og i rundt uke 18 19 og 20 var det enormt mye aktivitet, nå er det veldig stille og kjenner bare litt iblandt. Burde jeg sjekke dette, eller er dette normalt? Har vert den siste uken, jeg har morkaken på fremre vegg, har dette noe si på det?

g

Anonymous poster hash: 6e2f3...838

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både ja og nei. På mange måter var det likt, men på like mange måter var det annerledes. Andre var vesentlig mer aktiv, men hun var større, sterkere og mer robust. Første var liten og spinkel. Så andre plagde meg mye mer for å si det sånn.

Tror jeg har hørt at man kjenner mindre liv med morkaken foran.

Skrevet

Min nr 2 var ye roligere i magen enn nr 1. Begynte å kjenne liv tidligere med henne, det var også mer liv til å begynne med enn det var med nr 1. Men etterhvert roet det seg.

Kjente sjelden kraftige spark, var mer som at hun strekte på seg eller snudde seg fra side til side.

Hadde ikke morkaken foran.

Av og til syns jeg at det gikk mange timer mellom hver gang jeg kjente liv. Da brukte jeg å være litt mer bevsst på det og registrere når jeg kjente liv gjennom en dag og da viste det seg at det ikke var så sjelden som jeg hadde følelsen av. Det var bare at det var så svakt og det var det jeg var vant til, jeg la dermed ikke så godt merke til det. Spesielt hvis jeg var opptatt med noe.

Alt var i skjønneste orden og hun kom ut frisk og fin.

Anonymous poster hash: e6491...bce
Skrevet

Har fire barn og de har oppført seg litt forskjellig ja.

Eldstemann hikket flere ganger hver eneste dag, han fortsatte med det etter at han kom ut også, hikket f.eks hver gang han lo helt til han var sikkert 1 år gammel.

Tredje barnet kjente jeg mye mindre liv fra, for der lå morkaken i front og den er det ingen nerver i så når ungen sparker rett i den kjenner man veldig lite.

Anonymous poster hash: fb5cb...5ee
Skrevet

De var forskjellige. Hun første snurret rundt inni der merket jeg, noen spark innimllom og de var det skikkelig kraft i. Jeg ble ikke holdt våken om natten pga spark osv, hun var en turner.

Andre var aktiv hele tiden. Bein og armer i vilden sky, de få minuttene det var stille om gangen føltes bare rart. Det var ikke kraftige spark og bevegelser, men magen min boblet. Hadde jeg en trang genser på meg så boblet den.

Første ungen var veldig aktiv når det kom ut av magen, hadde ikke tid til p sove for kunne jo gå glipp av noe. Snurret rundt i alder av 6 uker og full av liv.

Andre ungen sov nesten i to mnd, hun hadde ikke behov for å se omverden. Våknet til livet når hun var rundt 4-5mnd og aldri stoppet. Klattrey i bokhyller i alder av 6mnd, før hun klarte å krabbe. Gikk og løp når hun var ni mnd.

Anonymous poster hash: e6586...f62

Skrevet

Ja, det var forskjell. Da jeg ventet nummer 4, ble det ganske stille i uke 28 hugser jeg. Viste seg at hun hadde lagt seg i sete, og sparket inn mot ryggen min. 

Anonymous poster hash: 58068...124
Skrevet

Nr 1 var en kg større en nr 2 og var dermed lettere å kjenne

Med nr 3 var morkaka forran og jeg kjente mindre på magen men han ar 5 cm lengre og det kjentes ved ribbeina

Anonymous poster hash: 8b3bb...e26

Skrevet

var vel like mye aktivitet men mer kraftig sparking med nr 1 og mer åling og snurring med nr 2

Anonymous poster hash: b2a9c...0f3

Skrevet

Nr 1 var spinnvill inni magen, hadde morkaka bak og kjente derfor liv ganske tidlig. rundt 16 uker. Han var til gjengjeld veldig rolig og bedagelig da han først kom ut.

Nr 2 var ganske rolig inni magen. Hadde morkaka foran og kjente ikke liv før i uke 21. Ut kom en veldig aktiv krabat. Armer og bein har gått i ett siden han ble født.

Hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...