Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #26 Skrevet 24. januar 2014 Så flink du er HI! Selv er jeg på tredje dagen uten godteri og det går ganske bra Mine tips for å dempe søtsug: Lage hjemmelaget saftis av pepsi max, sukkerfri saft og bær/frukt. F.eks presse appelsin og putte bringebær i. Eller fryse smoothie! Pusse tennene ofte/ta tyggis Gå ut en tur/ta frem en bok/lek med barna når søtsuget melder seg. Ikke ha godteri i huset, planlegg handling. Lag gode desserter med bær og kesam Skriv opp hver dag du har vært flink så du ser du kan og blir motivert. Gi deg selv en belønning etter 7 dager, 14 dager, 24 dager osv. Da har du noe å se frem mot. Anonymous poster hash: d3739...761
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #27 Skrevet 24. januar 2014 Jeg sprakk i går... Dag 3. Skulle ha besøk og brukte det som unnskyldning overfor meg selv til å kjøpe sjokolade for å servere. Skjønte etterpå at jeg lurte meg selv - hadde ikke trengt å servere noe søtt! Var riktignok 70% sjokolade og ikke det verste, men likevel. Jaja, starter på nytt i dag! Anonymous poster hash: e456a...cdf
oslofrk Skrevet 24. januar 2014 #28 Skrevet 24. januar 2014 5 dag uten! Johooooo! (Savner det skikkelig, så må bare booste litt
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2014 #29 Skrevet 24. januar 2014 Stå på damer! Jeg var SKIKKELIG søtmons før, sjokolade flere ganger om dagen + potetgull om kvelden. Burger og brus, boller og kjeks, is og gele. Måtte ha noe søtt hver eneste kveld. Jeg har prøvd svært mange ganger å kutte ut alt dette for å klare å gå ned i vekt. Hver eneste gang har jeg sprukket, jeg har holdt i maks 7 dager. Tilstanden på kroppen min kan ikke forklares, jeg ser ikke ut! Bmi på over 40, dvs sykelig overvekt. Grunnen til at jeg er så stor er at jeg spiser alt dette og ikke beveger meg. Jeg var tynn når dette startet og har i løpet av få år gått opp 50 kilo!! Kanskje det kan være en oppvekker for noen av dere som bare MÅ ha sjokolade? Jeg tenkte alltid at NÅ skal jeg ta meg sammen, men det skjedde aldri og kiloene snek seg sakte men sikkert på kroppen. Jeg spiser ikke enorme mengder annen mat, men sjokoladen.. Den stappa jeg i munnen hver eneste kveld. Nå etter jul bestemte jeg meg på flekken; nå gidder jeg ikke mer. Jeg er tjukk og stygg, jeg gidder aldri finne på noe med barnet, finner knapt klær som passer på mine 120 kg og skammet meg helt jævlig over hvordan jeg ser ut. I tillegg klarte jeg ikke finne noe fin julekjole som passer kroppen min.. Nedtur ja! Mine hovedgrunner til å gå ned i vekt: - Vi skal ha skolereunion om noen år. Kanskje en teit grunn, men jeg vil IKKE være feit da! Gud forby om jeg skal se ut som jeg gjør nå.. Jeg vil jo vise meg fram som mitt beste, og jeg ser ikke best ut når jeg er så stor. - Jeg var hos legen før jul og fikk påvist for høyt kolesterol og forstadiet til diabetes. Jeg er bare i tyveårene for pokkern! Jeg kan ikke la meg selv forfalle slik på innsiden! - Og viktigste av alle mine mål: Et barn til. Vi ønsker oss så gjerne et søsken til barnet vi har nå, men får det ikke til, selv etter to år. Overvekten er kanskje ikke hovedproblemet, men det er ikke en hemmelighet at overvekt og undervekt påvirker sjangsen til å bli gravid. Så mitt beste tips er å ha noen mål! For mye sukker og usunnheter ødelegger deg fra innsiden! Omså du er tynn, det betyr ikke at du er sunn og det betyr ikke at du kan dytte i deg det du ønsker! For å sette det på spissen: All sjokoladen og potetgullet du spiser i dag kan føre til hjerteinfarkt allerede i 50 årene. Jeg er nå på dag 20-et eller annet uten godteri. Jeg har en plate med 86% sjokolade jeg kan ta en liten bit av om suget blir for stort, men til nå har jeg tatt kun en liten bit. Helt ærlig så har jeg ikke noe sug etter godteri etter en uke. Jeg er føler meg kvitt avhengigheten, kroppen "trenger det" ikke lenger. Et utrolig godt tips er å holde blodsukkeret stabilt og ikke handle på tom mage. Der har jeg mang en gang sprukket før. I går var jeg på butikken, jeg hadde ikke spist siden frokost og klokken var i femtiden på ettermidagen (hadde en svært travel dag, glemte å spise). Gikk en tur innom butikken for å handle litt melk, og det var liiiiiiiike før jeg knabba med meg en liten sjokolade for kroppen skrek etter sukker. Jeg klarte heldigvis å motstå fristelsen og tok meg heller en frukt når jeg kom hjem. Et annet viktig punkt for meg denne gangen er at jeg gir faktisk meg selv lov til å kjøpe en liten sjokolade om jeg får lyst på. Da er det bedre å spise en liten melkesjokolade, enn å holde seg og sprekke på kvelden med en diger plate. Så dette har jeg " lov til", men til nå har ikke benyttet meg av det. Jeg ønsker ikke, jeg vil ned i vekt og forlenge levetiden min! Vet ikke om noen fikk noe tips ut av dette, men vit at det går ann å holde seg unna alt godteriet! Ps. Jeg har gått ned 6 kilo allerede (3 uker). Anonymous poster hash: 22092...0c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå