Gå til innhold

6-åringen er på skitur med pappa'n sin. Jeg er hjemme med 3-åringen. Har så lyst til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

....å bare være inne i dag!!

Ikke mer enn -3, men veldig kald vind. Vi er egentlig en aktiv familie, i går var vi på skøytebanen i 2 timer og ute i akebakken her hjemme i 3 timer etterpå. 3-åringen går i barnehage som er ute både før og etter lunch.

Men får så dårlig samvittighet, bare være inne og "ikke gjøre noe spesielt".

Kan noen banke litt fornuft i meg??

Anonymous poster hash: 34fc4...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har -30 i dag og holder oss inne :D

Bli inne med god samvittighet dere. En og annen innedag skader ingen :)

Anonymous poster hash: 4fb3d...a3e
Skrevet

Hvorfor fikk ikke tre- åringen være med da? Her er 6 og 3 åringen på skitur og jeg hjemme med baby. Dersom du er hjemme alene med 3- åringen alene hadde jeg absolutt tatt en tur ut nå som det endelig er snø:) Kan jo kose inne etterpå:)

Anonymous poster hash: b7350...ba4
Skrevet

En og annen innedag, heheheeee :) her er vi ute når vi har lyst og inne når vi ønsker. Herremin, vær nå litt selvstendig da. Så lenge ikke ungen går bananas og klorer tapeten av veggene... Hva er problemet med en innedag eller flere?

Anonymous poster hash: f6600...5b6

Skrevet

Hvorfor fikk ikke tre- åringen være med da? Her er 6 og 3 åringen på skitur og jeg hjemme med baby. Dersom du er hjemme alene med 3- åringen alene hadde jeg absolutt tatt en tur ut nå som det endelig er snø:) Kan jo kose inne etterpå:)

Fordi 6-åringen og pappa'n går i et helt annet tempo og går en løype som er 15 km lang. Det klarer ikke min 3-åring og 6-åringen skal få lov å utfolde seg uten en lillebror av og til.

Anonymous poster hash: 9d9c8...b2b

Skrevet

Putt ungen i akebrettet og kom deg ut. Du vil ikke angre etterpå. 

Skrevet

Hvorfor fikk ikke tre- åringen være med da? Her er 6 og 3 åringen på skitur og jeg hjemme med baby. Dersom du er hjemme alene med 3- åringen alene hadde jeg absolutt tatt en tur ut nå som det endelig er snø :) Kan jo kose inne etterpå :)

Fordi 6-åringen og pappa'n går i et helt annet tempo og går en løype som er 15 km lang. Det klarer ikke min 3-åring og 6-åringen skal få lov å utfolde seg uten en lillebror av og til.

Pulk er supert da:)

Gjest Julia1984
Skrevet

Hvorfor fikk ikke tre- åringen være med da? Her er 6 og 3 åringen på skitur og jeg hjemme med baby. Dersom du er hjemme alene med 3- åringen alene hadde jeg absolutt tatt en tur ut nå som det endelig er snø :) Kan jo kose inne etterpå :)

Pulk til en 3-åring????

Skrevet

Vi har ikke pulk. Uansett synes jeg det er supert at 6-åringen min får dra på tur, 15 km, bare de to. Det er jeg som ikke orker å dra ut i dag. 3-åringen sitter og bygger lego og er fornøyd...men jeg er vant til å være ute hver dag med de. Han var 5 timer ute i strekk i går (skøyter og aking)

Gjest Julia1984
Skrevet

Kos deg inne. Kan være godt også selv for de små å ha en totalt avslappende dag!

Skrevet

Bli inne da?

Skrevet

Pulk til en 3-åring????

Eehhe, ja! Er det rart? Når vi går langturer, eller fra hytte til hytte er pulk helt nødvendig. 3 åringen vår går litt selv, hviler i pulken og går selv om hvert annet. Trenger ikke å holde seg inne fordi man har barn.

Gjest Julia1984
Skrevet

Pulk til en 3-åring????

Eehhe, ja! Er det rart? Når vi går langturer, eller fra hytte til hytte er pulk helt nødvendig. 3 åringen vår går litt selv, hviler i pulken og går selv om hvert annet. Trenger ikke å holde seg inne fordi man har barn.

Ser den, men hva er galt med at en 6-åring får alenetid med pappa'n sin og at de to får gå seg en skikkelig tur?

3 åringen til HI koser seg sikkert med mamma'n inne selv om hun føler at hun burde gå ut.

Skrevet

Pulk til en 3-åring????
Eehhe, ja! Er det rart? Når vi går langturer, eller fra hytte til hytte er pulk helt nødvendig. 3 åringen vår går litt selv, hviler i pulken og går selv om hvert annet. Trenger ikke å holde seg inne fordi man har barn.

Ser den, men hva er galt med at en 6-åring får alenetid med pappa'n sin og at de to får gå seg en skikkelig tur?

3 åringen til HI koser seg sikkert med mamma'n inne selv om hun føler at hun burde gå ut.

Ikke noe galt i det:) Men mange som undervurderer nr 2 (og 3), slik at de ikke får være med på "moroa".

Skrevet

Pulk til en 3-åring????

Ikke noe galt i det:) Men mange som undervurderer nr 2 (og 3), slik at de ikke får være med på "moroa".

HI her.

Må bare kommentere siste. 6-åringen min er en "løper" på ski. Sjal visst bli verdensmester når han blir 17 år sier han...hehe....

3-åringen min har ikke sjanse eller krefter til dette tempoet og er ""utslitt" etter 1 km i barneløypa. Vi trener med han, men 6 åringen skal få kose seg med løpetur i skisporet med pappa'n sin.

Nå skal vi bake brød, se på film og ikke gjøre stort

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du får dårlig samvittighet for det. Har har vi ofte innerst i helgene. Deilig å bare være inne å slappe av. Masse aktiviteter i hverdagene :)

Anonymous poster hash: 01eeb...138

Skrevet

Jeg er enig med #17. Noen dager er det godt og bare slappe av og ta livet med ro. Hverdagen kan være aktiv og travel og en rolig dag innimellom er ikke å forakte :D

Skrevet

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet. En kosedag med mamma er nok supert for 3 åringen :)

Veldig kjekt for eldstemann og pappa å få ta seg ut litt alene :) neste gang er det kanskje omvendt.

Skrevet

Vi er inne idag, og jeg har ikke engang sjekket gradestokken. Hehe. Men idag trengs det en skikkelig ryddedag, så legger meg nok med god samvittighet ikveld uansett:)

Mange aktiviteter ungene kan gjøre hjemme også, og vil eldste ut kan hun gå ut i hagen:) Men mannen sover og er syk. Hvis ikke hadde vi nok delt oss litt. Men med hoppeslott i stua er barna alltid fornøyd da. Haha

Skrevet

En kjent foredragsholder sa at det var en ting han gjerne skulle gjort annerledes; nemlig å bruke tid på ett og ett barn. Kvalitetstid. At 6 - åringen får være med pappa alene i dag tror jeg er sunt for alle parter. Søsken trenger også pause fra hverandre.

Vi er inne når vi vil. Så lenge gutten leker og koser seg så nyt innedagen HI.

Skrevet

Herregud for noen svar du får! Hvis dere vil være inne, så vær inne!

Skrevet

Det er så TYPISK DIB med svar av typen "Hvorfor er ikke 3-åringen med?", og så en rekke argumentasjonen for dette. Det er jo bare å bruke pulk! Det yngste barnet må ha noe å strekke seg etter!

Denne tråden er langt fra den verste, det har vært noen tråder der det fortelles opp og ned. HI burde heller ha gjort sånn og sånn!

Nå er 6-åringen på tur og koser seg alene med pappaen. Det er jo supert, og hadde fremdeles vært supert selv om 3-åringen hadde klart å holde følge. Alenetid med mamma eller pappa er bra.

Anonymous poster hash: 2f184...bc5

Skrevet

Hehe, enig med siste her 😉 hvis man vil være inne så er det vel ingenting i veien for det😄 Vi hadde utedag i går med både skøyter og aking, avsluttet med en sen skitur i lysløypa. Ungene var blide men slitne. Så i dag blir det innedag med legobygging, tegning og skal se film med treåringen og femåringen nå😊 Gull verdt med slike dager også!

Anonymous poster hash: 6beb0...c86

Skrevet

Kos dere inne med verdens beste samvittighet! Hadde vi vært halvparten så mye ute som dere hadde jeg vært fornøyd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...