Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Vi skal hjem med babyen vår i kveld, og svigers er på besøk, og har tydeligvis ikke tenkt å dra. De har jo kjørt et stykke, men jeg har nettopp født, og vil kose meg og slappe av med mann, søsken og baby. Hva hadde dere syntes om å ha folk hjemme når dere kom hjem? Trenger ærlige svar, kanskje det er jeg som er sær og vrang?? Anonymous poster hash: 78b1f...4c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Det hadde jeg ikke godtatt. Hadde faktisk blitt en ekstra natt på sykehuset. Vi har ikke tatt i mot besøk før etter en uke med våre barn. Anonymous poster hash: 4a72b...555
DaTuMa Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 Nei det hadde jeg ikke villet. Var kjempesliten den første uka og ville være ifred. Og sa ifra på forhånd at vi ikke ville ha besøk før vi inviterte selv
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Kommer helt an på deg og svigers. Hadde gitt beskjed om at vi ikke ville ha besøk første uka med eldste, men holdt på å kjede vette av meg..
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Jeg hadde det og elsket det, men kommer jo ann på "hva slags folk det er". Jeg fikk ligge på sofaen og fikk alt servert, de laget middag, vasket klær og ryddet. Tok med seg søsken ut sånn at jeg og mannen fikk tid med den lille alenen. Dette er nok veldig individuelt, og om du er trygg på de som er på besøk. Anonymous poster hash: 97c08...125
☆☆☆ Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Eg hadde ikkje brydd meg, men eg synes ikkje det er slitsomt med besøk av familie noko tid. Svigermor og søstra hennar var hjå oss då vi kom heim med minste. Kjekt med nokon som kunne underhalde eldste, som ikkje var heilt fornøyd med den nye situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Ville de hatt besøk når de kom hjem etter en tøff operasjon ? Anonymous poster hash: baae5...702
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Det hadde jeg ikke godtatt. Hadde faktisk blitt en ekstra natt på sykehuset. Vi har ikke tatt i mot besøk før etter en uke med våre barn. Anonymous poster hash: 4a72b...555 de skal dra i kveld/ettermiddag, men likevel. Det er greit at de er hjemme til oss når vi er på sykehuset, og jeg setter pris på at de har vist interesse for barnebarn ved å komme! men jeg er sikkert rar, men når jeg kommer hjem er en markeringsdag nesten føler jeg, og da må jeg starte med å ha besøk. Selv om de er verdens hyggeligste! Hjelper å høre synspunkt på det...hi Anonymous poster hash: 78b1f...4c1
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Jeg ser ikke problemet, men hvis det er et problem for deg så må du jo si ifra.. Anonymous poster hash: ff08c...0a9
Bananen Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Med nr 2 dro vi rett fra sykehuset og på besøk til svigers. Vi kjørte til og med forbi hjemmet vårt for å komme dit. Kjempekos å dele gleden med familie. Barnas oldeforeldre og mannens onkel og tante var der også. Satte til og med babyen igjen hos de mens vi løp ned på senteret og kjøpte ett par ting vi ikke rakk før fødsel. Så for meg hadde det ikke vært noe problem å ha besøk hjemme heller:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Ville de hatt besøk når de kom hjem etter en tøff operasjon ? Anonymous poster hash: baae5...702 Keisersnitt? Da er saken annerledes. Da ville jeg hatt dem der som hjelp, men ikke besøk.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Er de typen som gjør alt for deg (reel hjelp) eller typen som forventer at du er presentabel, oppvareter dem, ikke ligger og sover med bebisen med en gang dere kommer hjem? Jeg hadde selv ALDRI godtatt besøk dagen jeg kom hjem fra sykehuset. Jeg har helt skutt, og fortsatte å være slik i to -tre måneder etter fødselen. Så jeg synes helt klart du skal si ifra at besøk idag er utelukket. Ikke sært i det hele tatt! Men folk erfarerer jo fødsel helt forskjellig. Men hvis du ender opp med å gi opp amming f.eks bare fordi du er høflig og ikke fikk ro, så er det ikke verdt det. Beibisen kommer jo først og det må de forstå. Ammingen i begynnelsen med innkjøring, en samslått kropp (du har keisersnitt, jeg fødte natrulig og tisset på meg i hytt og pine i en måned, så alt har ulike problemer. Går over til slutt, men du har faktisk et operasjonssår og trenger all mulig ro!!!!). Masse klemmer. Du er ikke sær i det hele tatt. Anonymous poster hash: 0616b...fe2
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Er ikke noe galt i det du føler. Jeg hadde faktisk jaget de ut av hus. Anonymous poster hash: b6983...f5b
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #14 Skrevet 19. januar 2014 Hadde dere følt det annerledes med deres egen mor? Svigermor er jo faktisk den nybakte fars mor, og burde stille likt mener jeg. Såpass må man kunne svelge. Anonymous poster hash: 70ecf...2ca
Gjest Julia1984 Skrevet 19. januar 2014 #15 Skrevet 19. januar 2014 Rart ikke folk selv skjønner at folk som akkurat har født trenger ro...
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #16 Skrevet 19. januar 2014 Vi skal hjem med babyen vår i kveld, og svigers er på besøk, og har tydeligvis ikke tenkt å dra. De har jo kjørt et stykke, men jeg har nettopp født, og vil kose meg og slappe av med mann, søsken og baby. Hva hadde dere syntes om å ha folk hjemme når dere kom hjem? Trenger ærlige svar, kanskje det er jeg som er sær og vrang?? Anonymous poster hash: 78b1f...4c1 Nei guri, høres slitsomt ut!! Skal føde om 10-12 uker og da kommer ingen inn i mitt hus uten min tillatelse og det er visst regler på sykehus/barsel at kun mann og søsken får komme på besøk. Anonymous poster hash: c4ddf...317
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #17 Skrevet 19. januar 2014 Hadde dere følt det annerledes med deres egen mor? Svigermor er jo faktisk den nybakte fars mor, og burde stille likt mener jeg. Såpass må man kunne svelge. Anonymous poster hash: 70ecf...2ca Ehh, det er ikke mannen som har revnet og blør/har sår. Hun er den som er operert, og hun er den som trenger ro. Hvis han hadde blitt opererert, så hadde det vært andre veien. Er jo ikke et spm om kjønn. Er jo den som ble opereret som skal tas hensyn til. Anonymous poster hash: 0616b...fe2
Bananen Skrevet 19. januar 2014 #18 Skrevet 19. januar 2014 (endret) Hadde dere følt det annerledes med deres egen mor? Svigermor er jo faktisk den nybakte fars mor, og burde stille likt mener jeg. Såpass må man kunne svelge. Anonymous poster hash: 70ecf...2ca Ehh, det er ikke mannen som har revnet og blør/har sår. Hun er den som er operert, og hun er den som trenger ro. Hvis han hadde blitt opererert, så hadde det vært andre veien. Er jo ikke et spm om kjønn. Er jo den som ble opereret som skal tas hensyn til. Anonymous poster hash: 0616b...fe2 Hi skriver ingenting om ks. Uansett syns jeg at fars mor burde stille likt som mors mor. Bare tenk så sårt den dagen sønnen din får barn, og du ikke engang får lov å hilse på barnebarnet ditt. Det er neimen ikke rart mange svigermødre blir som de blir. De får jo ikke en sjanse. Det er uansett babyen folk vil se, ikke mors underliv. Det regner jeg med hun får ha ifred i alle tilfeller. Jeg kjenner jeg er glad jeg jar jenter med alle disse damene en evt sønn kunne møtt på. Endret 19. januar 2014 av Bananen
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #19 Skrevet 19. januar 2014 Her var svigermor hos oss med største jenta da vi kom hjem fra sykehuset med lillebror. Hun hadde gjort klart middag og det var kjempe godt å komme hjem til ferdig mat syns jeg. Nå skal det sies at jeg har ett ganske godt forhold til svigermor, hun bor bare 5 min unna med bil og er gjerne innom oss 1-3 ganger i uken. Anonymous poster hash: 24cdc...ffe
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #20 Skrevet 19. januar 2014 Besøket får respektere situasjonen og komme seg hjem. Hadde bare vært ærlig å sagt at jeg var sliten etter fødselen og ville ha ro. Vi hadde ikke besøk før flere dager etterpå. Anonymous poster hash: ec5f7...873
*Miss Marple* Skrevet 19. januar 2014 #21 Skrevet 19. januar 2014 Så lenge de drar i dag og ikke overnatter (som jeg fikk inntrykk av i hi) sånhadde det ikke et noe problem for meg. De er nok stolte og spente og har lyst til å se dere vel på plass før de reiser. Men du er sliten og har nettopp født, da er det deg de andre skal ta hensyn til og jeg syns at mannen din skal be foreldrene om å dra før dere kommer hjem. Man blir litt urasjonell når man er full av hormoner og det skal respekteres. Gratulerer med lille ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå