Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #26 Skrevet 19. januar 2014 Dere er ganske prippene i denne tråden. Hva er galt med at barn blir litt opplyste. Selv har jeg forklart mine barn dette. De har og sett dette på tv. Bruk ord de forstår. Anonymous poster hash: c3ce6...f80
anonymemammaen Skrevet 19. januar 2014 #27 Skrevet 19. januar 2014 Igår så jeg noe greier på nrk3 hvor en mann i oransje dress står å roper "Harry Potter har hår på tissen, Harry Potter har hår på tissen!". Trodde jeg skulle le meg ihjel, herlighet.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #28 Skrevet 19. januar 2014 Siden du mener et slikt tema er så sensitivt, bør dere virkelig styre unna Newton i dag! Anonymous poster hash: 149b9...93b
frk Nilsen Skrevet 19. januar 2014 #29 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er så gammel at jeg husker kroppen med Trond Viggo, så det er ikke noe nymotens fenomen at NRK forklarer sex og hvordan babyer lages. For all del, hold deg unna Newton i dag
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #30 Skrevet 19. januar 2014 Jeg er tildels enig med HI. Jeg ser ikke noe galt i at barn skal lære hvordan barn blir til og det er jo slik at (man tror og mener) om barn vet litt om hva som er vanlig og greit i forhold til sex så er det lettere for de å si fra om man faktisk utsettes for overgrep. Men jeg er enig med HI at det gjøres på feil måte i disse barneprogrammene. Kroppen min var en grei måte å fortelle dette på, det var informativt men seriøst. Verdens beste sfo og andre nyere programmer gjør det til noe som skal være flaut og utrolig flåsete, noe som merkes godt på jobben hos meg. Jeg jobber på sfo med og spesielt de "tøffe" gutta i 2 klasse er uendelig opptatt av dette, av at det skal være flaut og løper rundt og spør eller sier at den har sexa med den osv. Men når jeg tar de til side og spør om hva de mener og hva de tror å sexe egentlig er, så er det ingen av de som har den minste ide om hva det faktisk er. Det er noe med kyssing og slikt, eller det er noe som er flaut å gjøre, er svar jeg kan få. Noen av de har skjønt det er slik man får barn men de har ingen anelse om hva som faktisk ligger bak. Men det skal være noe flaut så da er det en flott ting å bruke til å erte andre med selvsagt. Det er en oppblomstring av denne oppførselen hver gang disse programmene er sendt heldigvis varer det stort sett bare en dag eller to før det ikke lenger er moro. Men jeg tenker at det hadde vært mye bedre om de tok opp temaet på et mer ordentlig måte. Mine barn finner det svært lite spennende men de har også fått en forklaring på hva sex faktisk er i forhold til hvordan barn blir til. Det finnes utrolig mye fine bøker på biblioteket som forklarer enkelt og greit og ikke minst riktig hvordan ting foregår. Forklare og ikke lage et stort tema ut av det og ikke sensasjon Anonymous poster hash: f7788...4a8
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #31 Skrevet 19. januar 2014 Verdens beste SFO er ikke beregnet på barn i alderen 3-6 år. Det er foreldrenes oppgave å følge med på hvilken dag de viser hva, og hvilken aldersgruppe det er beregnet for. Tidligere gikk Verdens beste SFO etter 18.30. Altså etter barneTV for de minste. Anonymous poster hash: 785c6...e0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå