Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #1 Skrevet 19. januar 2014 Ser i min jobb at de som jobber 100% stilling (og gjerne litt overtid på toppen) har et mye lavere sykefravær enn deltidsarbeidende.... Det gjelder både kort fravær og langtidssykemeldingee. Er det slik at man likevel ikke får mer overskudd av å jobbe redusert, men heller blir fortere syk eller tar lettere på å bruke en egenmelding? Bare spør jeg... Anonymous poster hash: b93a7...7b8
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #2 Skrevet 19. januar 2014 Eller kanskje det er slik at det er en grunn til at de jobber redusert stilling i utgangspunktet? Anonymous poster hash: 7df4f...a7a
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #3 Skrevet 19. januar 2014 For min del - jeg har ikke brukt egenmelding på over 1 år. Sykt barn 1 eller 2 dager i fjor. Jobber i IA-bedrift. Anonymous poster hash: b3e71...881
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #4 Skrevet 19. januar 2014 Barna mine er ikke mindre syke selv om jeg jobber deltid (ufrivillig). Så da ser jo sykefraværet høyere ut siden jeg har færre vakter. Hadde jeg hatt flere vakter hadde sykefraværsprosenten min vært lavere. Anonymous poster hash: cdd4c...62c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #5 Skrevet 19. januar 2014 Barna mine er ikke mindre syke selv om jeg jobber deltid (ufrivillig). Så da ser jo sykefraværet høyere ut siden jeg har færre vakter. Hadde jeg hatt flere vakter hadde sykefraværsprosenten min vært lavere. Anonymous poster hash: cdd4c...62c Jeg tenkte det samme. Hallo, liksom... Anonymous poster hash: 2049e...044
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. januar 2014 #6 Skrevet 19. januar 2014 Barna mine er ikke mindre syke selv om jeg jobber deltid (ufrivillig). Så da ser jo sykefraværet høyere ut siden jeg har færre vakter. Hadde jeg hatt flere vakter hadde sykefraværsprosenten min vært lavere. Anonymous poster hash: cdd4c...62c Sykt-barn-dager teller jo ikke som sykefravær.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #7 Skrevet 19. januar 2014 Ser i min jobb at de som jobber 100% stilling (og gjerne litt overtid på toppen) har et mye lavere sykefravær enn deltidsarbeidende.... Det gjelder både kort fravær og langtidssykemeldingee. Er det slik at man likevel ikke får mer overskudd av å jobbe redusert, men heller blir fortere syk eller tar lettere på å bruke en egenmelding? Bare spør jeg... Anonymous poster hash: b93a7...7b8 De som velger å jobbe deltid har i utgangspunktet lav arbeidsmoral, og vil derfor lettere også henfalle til sykefravær.. Anonymous poster hash: 8bc89...f1b
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #8 Skrevet 19. januar 2014 Ser i min jobb at de som jobber 100% stilling (og gjerne litt overtid på toppen) har et mye lavere sykefravær enn deltidsarbeidende....Det gjelder både kort fravær og langtidssykemeldingee.Er det slik at man likevel ikke får mer overskudd av å jobbe redusert, men heller blir fortere syk eller tar lettere på å bruke en egenmelding?Bare spør jeg...Anonymous poster hash: b93a7...7b8 De som velger å jobbe deltid har i utgangspunktet lav arbeidsmoral, og vil derfor lettere også henfalle til sykefravær.. Anonymous poster hash: 8bc89...f1b De fleste som jobber deltidsstillinger i helsevesenet gjør det ikke frivillig, man får bare ikke full stilling. De fleste stillingene som blir lyst ut er under 60%, med begrunnelse at hvis man ikke har mange småstillinger får man ikke dekket opp helgene. De aller fleste jobber mye ekstra, gjerne på flere steder for å få ei lønn og leve av. Man kan ikke planlegge, for plutselig får man ei ekstravakt man ikke har råd til å si nei til. Selv jobber jeg på fire forskjellige steder for å få nok vakter, skulle gjerne hatt fast 100% og visst når jeg skulle jobbe og når jeg hadde fri. Anonymous poster hash: b1ebf...f19
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #9 Skrevet 19. januar 2014 Barna mine er ikke mindre syke selv om jeg jobber deltid (ufrivillig). Så da ser jo sykefraværet høyere ut siden jeg har færre vakter. Hadde jeg hatt flere vakter hadde sykefraværsprosenten min vært lavere. Anonymous poster hash: cdd4c...62c Sykt-barn-dager teller jo ikke som sykefravær.Prinsippet blir fortsatt det samme. Anonymous poster hash: cdd4c...62c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #10 Skrevet 19. januar 2014 Å jobbe deltid, er ikke det samme som dårlig arbeidsmoral. Ærlig talt. Dårlig arbeidsmoral finnes både blant de som jobber fulltid og deltid. For en ræva holdning. Spekulere i andre menneskers sykefravær er lavmål. Det må da være mulig å ha litt tillit til folk. Anonymous poster hash: f9ea7...7f8
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #11 Skrevet 19. januar 2014 Barna mine er ikke mindre syke selv om jeg jobber deltid (ufrivillig). Så da ser jo sykefraværet høyere ut siden jeg har færre vakter. Hadde jeg hatt flere vakter hadde sykefraværsprosenten min vært lavere. Anonymous poster hash: cdd4c...62c Men i snitt vil vel barna oftere være syke når du likevel har fri, sånn at du trenger å bruke færre sykt barn-dager enn de som jobber fem dager i uka? Jeg mener for øvrig ikke noe ang det hi spør om, for det har jeg ingen greie på :-) Anonymous poster hash: 0a08a...d51
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #12 Skrevet 19. januar 2014 Ser i min jobb at de som jobber 100% stilling (og gjerne litt overtid på toppen) har et mye lavere sykefravær enn deltidsarbeidende.... Det gjelder både kort fravær og langtidssykemeldingee. Er det slik at man likevel ikke får mer overskudd av å jobbe redusert, men heller blir fortere syk eller tar lettere på å bruke en egenmelding? Bare spør jeg... Anonymous poster hash: b93a7...7b8 De som velger å jobbe deltid har i utgangspunktet lav arbeidsmoral, og vil derfor lettere også henfalle til sykefravær.. Anonymous poster hash: 8bc89...f1b Kanskje for de som VELGER eltid. Men for de som ikke velger deltid, men har en sykehistorikk som tilsier at de ikke kan jobbe mer, har vel den samme grunnen til mer sykefravær om det er tilfelle at de er mer borte. Anonymous poster hash: 4e0fd...c22
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2014 #13 Skrevet 19. januar 2014 Jeg har jobbet deltid i fire år og har vel brukt egenmld to dager i løpet av disse fire årene. Jeg stepper inn når de faste ansatte er syke eller det er behov for ekstra folk på hektiske dager. Jeg er mindre syk nå enn jeg var da jeg jobbet fulltid. Men det er fordi jeg ikke løper stressa rundt 5 dager i uken. Jobber ca 50 prosent. Og grunnen til det er at mannen min har en reisejobb og da kan jeg ikke gå i turnus. Anonymous poster hash: 01b4e...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå