Gå til innhold

Velge å jobbe redusert eller 100%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer frem og tilbake.

Vi har råd til at jeg jobber redusert. Jeg kan jobbe 60-70%

Har jobbet redusert i 7 år.

Vi må kutte ned på forbruk og ferier.

Eller skal jeg jobbe 100% og ha det mer romslig økonomisk. Og ha råd til en ferie til 35000 til sommeren. Er det verdt å jobbe 100% ?

Nå har vi 60.000 inn hver måned. Øker jeg til 100% har vi 66000 inn hver måned. Det koster å være en famile med flere barn.

Anonymous poster hash: 41db1...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg valgtebå redusere stillingen min fordi jeg var så sliten, trodde det var pga alle barna, men viste seg etterhvert det skyldtes sykdom. Utrolig happy for forsikringer og at nav regnet gjennomsnitt av siste tre års inntekt ellers hadde vi vært langt fattigere enn i dag. 68000 inn tilsammen her...

Anonymous poster hash: 995aa...8ef

Skrevet

Er litt skeptisk til at så mange kvinner jobber redusert for familiens skyld og samtidig taper rettigheter til pensjon, sykepenger osv. Tror og at det karrieremessig ikke er så gunstig å være i deltid.

Samtidig så skal jo hverdagen gå ihop og er du for sliten i 100% jobb så er det jo ikke noe godt det heller.

Du må føle på det...

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt muligheten, hadde jeg jobbet redusert. Fri en dag i uken, og hatt mulighet til å ta ut unger fra barnehage og bare kost oss hjemme. Evt fått unnagjort husvasken den ene dagen, så hadde det vært mer tid til familie de andre dagene i uken hvor jeg hadde sluppet å rengjøre. Ja, jeg hadde definitivt jobbet redusert.

Anonymous poster hash: fbe8e...eec
Skrevet

Jeg vurderer frem og tilbake.

Vi har råd til at jeg jobber redusert. Jeg kan jobbe 60-70%

Har jobbet redusert i 7 år.

Vi må kutte ned på forbruk og ferier.

Eller skal jeg jobbe 100% og ha det mer romslig økonomisk. Og ha råd til en ferie til 35000 til sommeren. Er det verdt å jobbe 100% ?

Nå har vi 60.000 inn hver måned. Øker jeg til 100% har vi 66000 inn hver måned. Det koster å være en famile med flere barn.

Vi har 3 barn og jeg jobber 80%. 2 av barna er skolebarn med lekser og aktiviteter som skal følges opp og hvis jeg skulle jobbet 100% føler jeg at hverdagen bare hadde blitt stress og mas.

Fint å ha penger til ferie, men hvordan de andre 50 ukene går rundt vil jeg si er enda viktigere

Anonymous poster hash: f2f8d...bce

Skrevet

Jeg jobber frivillig deltid. Kan ikke tenke meg å jobbe 100% i min nåværende jobb. Hadde gjort seg VELDIG med 70-80 000 mer i lønn, men da hadde det gått negativt ut over de andre 4 her hjemme. Økonomisk - det hangler rundt på et vis, men det får våge seg. Dersom jeg går opp i stilling får vi også økte utgifter, blant annet må vi da ha 100% sfo, det blir brått 2500kr vi må ut med, da vi ikke har sfo nå.

Anonymous poster hash: 5269e...04e

Skrevet

60000 er jo ganske mye. Her jobber vi begge 100% og har mindre enn det hver måned og vi har greie jobber. Hh avdleder og prosjektleder

Skrevet

Jeg har valgt deltid og er veldig fornøyd med det! Synes det er mye viktigere å ha ro i hverdagen enn en uke til syden;)

Skrevet

Man må løse det slik at det passer hver enkelt familie. Vi har to skolebarn som er ferdig med SFO. Ingen aktiviteter å kjøre til. Et barnehagebarn 3 år. Jobber jeg fult blir det 3 dager i barnehagen fra 8-15.30

2 dager 9.30-16.

Med mulighet for en fridag innimellom, fordi jeg jobber 1 helg i måneden og har 1-2 kveldsvakter i uka. Det er en del husarbeid, det er det som kan være slitsomt. Men mannen er flink til å stå på. HI

Skrevet

De to store barna kan fint gjøre husarbeid og få betalt. HI

Skrevet

Jeg ville ikke gått opp til 100 for å få råd til dyr ferie, men jeg ville gjort det for å øke pensjonsrettighetene mine, dagpengerettighetene mine og sykepenge-, arbeidsavklaringspenge-grunnlaget, et.c.

Anonymous poster hash: 17b54...fbf

Skrevet

Evt vaskehjelp å jobbe 100. Gjør jeg fungerer utmerket og billigere med hjelp en redusert stilling. Men så hater jeg å vaske også da ;)

Skrevet

Tenk på deg selv og dine rettigheter og jobb 100%.

Skrevet

Jobb redusert om du ønsker og spar litt til din egen pensjon.

Skrevet

Nå jobber jeg redusert pga at det går ikke rundt med mine arbeidstider og henting av barn og andre aktiviteter!

Har arbeidstid til 18, 2 kvelder i uken,1 til 17 og resten til 15 eller 16 viss jeg skulle jobbet fullt!

Har en mann som reiser en del i jobben i tillegg, så er ikke lett å få avspassert eller få fri når han er borte!!!

Jobber i tillegg hver 3.helg!

Hadde jeg hatt jobb som sluttet kl.16 hadde jeg ikke vurdert å jobbe redusert!!!!!!

Men jeg betaler privat inn til pensjon...........

Anonymous poster hash: 4fa22...03d
Skrevet

Tenk på deg selv og dine rettigheter og jobb 100%.

Tipper du har en jobb med normal arbeidstid, dvs til max kl.16 hver dag og fri helger da??????????

Er ikke alle som er så heldige å ha det

Anonymous poster hash: 4fa22...03d

Skrevet

Jeg er i samme situasjon!

Grubler og grubler, må gi svar innen 2 uker.

Ønsker jeg å jobbe 100 prosent, eller søke om en dag fri i uka?

Fordeler ved 80:

-en dag til rengjøring, handling, klesvask. Hente meg inn litt. Roligere kvelder resten av uka.

Fordeler ved 100:

- mer kontinuitet i jobben som lærer, får med meg alt som skjer på jobb, mer tid til planlegging, mer utbetalt, pensjonspoeng, fornøyd arbeidsgiver (?)

Jeg har et skolebarn og et barnehagebarn. Jobber redusert i år men vurderer å øke neste år. Da får jeg egen klasse, har ikke det nå. Føler meg som en "dårlig mor" eller "dum" hvis jeg velger full jobb, men ser at jobbmessing kan det være enklere. Men er samtidig redd for å slite meg ut....

Dine tanker?

Anonymous poster hash: 0e86c...f26

Skrevet

Jeg jobber redusert, fordi jeg synes fritid og interesser er mer verdifullt enn penger og ting :) 

Vi eier hus og bil, har råd til mat og nødvendigheter. Men vi har ''lav standard'': ikke smarttelefon, ingen TV kanaler, klipper oss selv (jeg kan riktignok klippe), spiser aldri lunsj eller middag ute, og mye utstyr i heimen er ifølge andre ganske utdatert :P... Dog sparer vi, og bruker feriepenger, på riktig så spennende, og kostbare turer :) Det er slik vi prioriterer, og så lenge ting går rundt så er vi fornøyd!

Anonymous poster hash: be1be...b5d
Skrevet

Jeg jobber en time mindre hver dag. Dette gjør at jeg kan hente barna i bhg tidligere, pluss at jeg rekker å gå tur med bikkja før jeg må starte med middag. I tillegg har jeg fleksitid og en jobb som lar meg jobbe inn timer på kvelden.

Har selvsagt privat pensjonssparing i tillegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...