Gå til innhold

gratulert med en til på vei, men jeg er ikke gravid!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg har mast og mast i flere år nå på hvorfor vi ikke får et barn til. Saken er at vi virkelig prøver, men pga meg går det nok ikke å få et barn til:( jeg ønsker ikke å snakke med henne om det og jeg syntes at hun er egoistisk som ikke skjønner at hun ikke bør spørre mer når jeg unngår å snakke om det. Hun popper selv ut av seg en unge i året og virker ikke som hun har forståelse for at ting kan være vanskelig både på den ene eller andre måten. For et par uker siden måtte jeg avlyse en vin kveld vi hadde planlagt og da har hun antatt at jeg er gravid. Hun spurte meg til og med og jeg svarte at nei det er jeg ikke. Da jeg møtte mannen Hennes for et par dager siden gratulerte han oss med en til på vei. Det kjentes som ti kniver i hjertet:( jeg er ikke gravid.. Ikke kan jeg bli det heller. Jeg er ærlig talt sjokka over at de ikke eier mer selvinnsikt og at de velger å buse ut om noe som ikke er deres sak. Hadde jeg vært gravid hadde jeg fortalt dem det når jeg følte at de skulle vite det! Jeg selv ville aldri gjort noe sånt.. Mannen min er på deres side, han syntes ikke det er noe galt i det de gjør. Det sårer meg ennå mer..hva tenker dere om saken?

Anonymous poster hash: 5b98d...0b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg tenker at dei på ingen måte prøvar å såre deg, dei har berre ikkje føresetnader for å forstå at det er sårt for deg med mas og spekulasjonar. Dei virkar ikkje å ha plagsomt lange sosiale antenner, akkurat.

Du har tre val slik eg ser det:

1. Forklar situasjonen slik at dei forstår deg.

2. Prøv å leve med deira indiskrete interresse for deg og ditt.

3. Unngå dei.

Skrevet

Jeg tenker at de er forferdelig dumme og uhøflige!

Prøv å tenkelig et svar som gir svar på tiltale samtidig som du ikke sier mer om situasjonen deres enn du ønsker.

Ev graviditeter er en privatsak og de fortjener å bli satt skikkelig på plass.

Skrevet

Det er ganske rart å bare trekke konklusjoner på grunnlag av at du avlyser en vinkveld.

På den andre siden; har du gitt henne inntrykk av at du ønsker flere barn? Dere har tydeligvis et fra før, og da er det rimelig å tro at alle forutsetninger er tilstede for flere barn... Hvorfor ikke si det som det er, at det ikke bare er å knipse i fingrene så er man gravid. Og at dersom dagen kommer at du blir gravid, så skal folk bli orientert når det passer dere...

Ærlighet lønner seg som regel, selv om det er et sårt tema. 'Maset' avtar gjerne om folk vet dere sliter...

Anonymous poster hash: c6c6f...9ab

Skrevet

Kjenner jeg de rett så har de sikkert sagt det til masse folk allerede så tror de alle at jeg er gravid. Det hjelper ikke at jeg forteller dem at jeg ikke er det heller, de smiler bare lurt og tror ikke på meg. Jeg er så irritert akkurat nå at jeg tenker ikke å dele det med dem at vi sliter!! Det syntes jeg at de burde skjønne selv.. men hvis jeg får det litt på avstand så kanskje jeg forstår bedre. Man gratulere uansett ikke noen offentlig med en graviditet de ikke selv har annonsert syntes da jeg??

Anonymous poster hash: 5b98d...0b5

Skrevet

Du må jo si det til henne da. Hun kan jo ikke vite at du ikke kan få barn når du ikke sier det til henne.

Anonymous poster hash: eb644...7e2

Skrevet

Du må jo si det til henne da. Hun kan jo ikke vite at du ikke kan få barn når du ikke sier det til henne.

Anonymous poster hash: eb644...7e2

Enig. Sårt tema ja, men folk flest er ikke tankelesere. Det handler jo ikke om at hun mangler selvinnsikt, hun mangler innsikt i hva du tenker. Og hvis du ikke ønsker å dele dette er det kanskje ikke snakk om ordentlig vennskap uansett?

Anonymous poster hash: 24c29...97f

Skrevet

Neste gang dere møtes, så si det til henne, du er ikke gravid, du klarer ikke bli gravid, noe som sliter deg ut.. Og at det sårer når de gjør og sier slikt.

Men hvorfor har du ikke sakt det rolig ifra før, om dette har vært mye mas rundt? At dere har prøvd en stund, men ikke lykkes.. Ja, det sårer å fortelle at man ikke klarer å bli gravid, men jeg tror det sårer mer å ende opp med at alle rundt en har bestemt seg for at du er gravid, når sannheten er en helt annen.

Jeg forstår deg, det gjør jeg virkelig, vi klarer ikke lykkes vi heller, det er bare snakk om SA, MA osv osv, pågått i 4 år nå med ren nedtur. Men jeg er ærlig og åpen med venner om det, nettopp for å slippe maset som du har opplevd, slippe spekulasjoner og snakk bak ryggen min.

Anonymous poster hash: 16c28...051
Skrevet

Jeg tenker at kommunikasjon er en fin ting.

Skrevet

Ser den.. men jeg tenker mest på det at hun har fortalt dette til mannen sin og at han gratulerte meg og mannen med en til på vei!! Jeg hadde uansett blitt skuffet om det så skulle være at jeg var gravid da!!man vil jo ikke at slikt skal komme til besteforeldre osv uten at man får fortalt det selv først. Jeg syntes at de har gått litt for langt her!

Skrevet

Jeg skjønner deg. De har ikke noe med det, og det er utidig av dem å spre rykter om at du er gravid når de ikke har peiling. Dette er for mange et sårt tema, og ikke minst veldig personlig.

Vet ikke helt hva jeg skal råde deg til, men sett dem på plass og be de passe sine egne sake og slutt å spre rykter om ting de ikke har peiling på. På en grei måte. Trenger ikke være muggen, det blir bare verre.

Anonymous poster hash: 5fd2d...11e

Skrevet

Jeg skjønner at dette er sårt og vanskelig for deg, men om hun ser på deg som en venninne og om hun er av den litt åpne sorten kan det godt henne at hun tar det som en selvfølge at du hadde fortalt det om det hadde skjedd noe som gjorde at dere ikke kunne få flere barn. Derfor har ikke muligheten at dere opplever "sekundær barnløshet" falt henne inn i det hele tatt... Det er faktisk mange som ikke vet at det er mulig en gang, de tror at når man først har fått et barn kan man få så mange man vil, de aner ikke at det faktisk er de som får et også klarer de ikke få flere.

Jeg synes ærlig talt du forventer litt vel mye forståelse for noe hun tydeligvis ikke aner at finnes en gang, og jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke bare kort og greit kan si til henne at dere ikke kan få flere barn og det er vanskelig for dere så du ønsker ikke snakke om det. Da blir du ihvertfall kvitt maset og hentydningene...

Har to par i omgangskretsen vår som ikke kan få barn, og jeg er glad de har vært ærlige om det, ellers kan man lett helt uten å mene det si noe som kan oppfattes veldig feil. Når man vet at noen sliter med å bli gravid pirker man ikke i det såret før vedkommende evt først tar det opp og er villig til å snakke om det.

Anonymous poster hash: f1620...7b2
Skrevet

Slik er svigermor her også. Jeg er avholds og hver gang jeg takker nei til alkoholen hun tilbyr, så forteller hun hele familien at jeg er gravid. Hun vet veldig godt at jeg ikke kan få barn, men hun sier så lenge jeg bare slapper av å ikke stresser med det så vil det skje av seg selv.

Jeg ville egentlig holde dette problemet for meg selv, men etter en stund innså jeg at det letteste for meg var å fortelle det når mennesker begynte å mase. Når de vet, så skjønner de også at det er et sår tema de skal holde seg unna.

Hvis du velger å fortelle til venninnen din at du ikke kan få barn bør hun forstå at hun har oppført seg dumt, og at hun ikke skal gjøre slikt igjen.

Anonymous poster hash: 7b1dc...86c
Skrevet

Jeg fortalte, var i samme situasjon. Andre er ikke tankelesere.

Av og til er det godt å prate med noen som vet også.

Anonymous poster hash: 172aa...207

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...