Gå til innhold

Er det noen som har erfaring med å jobbe på samme skole som egne barn går på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lærer og har alltid tenkt at jeg skal unngå å jobbe på samme skole som mine egne barn går på, har tenkt at skolen skal få ære deres egen arena. I det siste har jeg likevel begynnt å lure på om det ikke er så dumt. Hadde vært veldig praktisk med kort vei og å avstand til jobb. I tillegg tenker jeg at jeg da vil få et lite inntrykk av hvordan mine barn har det sosialt på skolen.

Nærskolen vår er en stor skole, så jeg vil uansett ikke ha mye direkte kontakt med mine egne barn. Mitt eldste barn er tre år nå, så det er enda noen år til skolestart.

Så, hva er din erfaring eller dine tanker rundt dette?

Anonymous poster hash: 31d8d...8de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter

Anonymous poster hash: 31d8d...8de

Skrevet

Jeg hadde en i klassen med en mor som jobbet på skolen. Jeg tror ikke det var så morsomt for ham, og Sansynligvis var det ganske vansklig for henne også. Hun var bestandig både mor og lærer og sto nok ofte i en vansklig lojalitetskonflikt ellos kollegaer og barn/foreldregruppe. Det er ikke enkelt å ta opp problemer i forhold til eget barn med kollegaer.

Gutten opplevde nok også at vi holdt litt avstand. Å være hos ham var å være hos en lærer.

Anonymous poster hash: ba01d...7ae

Skrevet

Jeg jobber som assistent i skole og SFO. Jobber på samme skole som mine to barn går på. Det har vert litt vanskelig i starten for barna å se forskjellen på når jeg er bare mamma og når jeg er på jobb.

Men heldigvis har dette gått seg til over litt tid, og nå er det faktisk ganske koselig å jobbe på samme skole.

Møter jeg de i skolegården kommer de ofte bort å sier hei, eller for å få en klem, men så springer de avgårde igjen.

Har snakket med lærerne til mine barn som da også er mine kolleger, og jeg synes vi har en god dialog.

Barna mine går i 2.klasse og 6.klasse, og de sier begge at det er fint å ha mamma på skolen, men at jeg av og til kan gjøre dem litt flau. Jeg er nok en mamma/assistent som liker å tøyse og tulle litt, og liker å være med på leken med barna.

Så alt i alt synes jeg det er mange flere pluss enn minus med å jobbe på samme skole som barna mine.

Anonymous poster hash: 0b897...4a8

Skrevet

Min mor gjorde det, det var uproblematisk.

Anonymous poster hash: cd0d8...ea9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...