Gå til innhold

Hjelp, trenger barnevennlig hotell på Sicilia. Tips?

Anbefalte innlegg

Skal til Sicilia til sommeren, men sliter med å finne et barnevennlig hotell med god standard (4 stjerner helst) og gjerne barneklubb/aktiviteter. Er det noen som har hotell å anbefale? Og evt hvor på Sicilia er det best å reise? Ønsker sandstrand og gjerne ikke så langt fra nærmeste by. Håper noen har erfaringer å dele :)

Anonymous poster hash: 501a8...f7a

Fortsetter under...

Vet du hvor på Sicilia du har lyst til å reise da ?

det er egentlig ganske åpent...så lenge vi finner et bra familievennlig hotell ved sandstrand og kort til sentrum/by. Har sett litt på området rundt saracusa. Men er åpen for alle tips :) HI

Noen her i dag med tips? :)Anonymous poster hash: 501a8...f7a

Hei du, beklager sent svar. Sovnet igår og glemt det helt idag.. :(

Barnevennlige hoteller har jeg ikke så mange tips til. Bor stort sett hos familie eller så leier jeg hus eller leilighet.

Jeg synes igrunn hele Italia er barnevennlig. Vennligere befolkning finner du ikke ;)

Typiske barnemenyer er kanskje litt vanskelig å oppdrive, man får heller mindre meny, ellers er kokkene svæææært behjelpelige med alternativer :)

Så det spørs hvordan barnevennlig du da mener. Bamseklubber aner jeg ikke, men vet at star tour har begynt å fly dit. Så de har vel no slikt ?... Hvor gamle er barna dine ?

Siracusa og området rundt er fantastisk :) kjempe vakker by, og har også mye flotte strender.

Cefalû er en litt mer badeby, hvor mange italienere liker å feriere selv.

Taormina ligger fantastisk til på en østsiden høyt over havet. Flotte strender i området, men må "klatre" ned, ellers så går det en taubane(som tar et par minutter) ned.

Om jeg vet litt mere hva dere er ute etter i ferien kan jeg lettere gi tips :)

• 2 måneder senere...

Noen her i dag med tips? :)Anonymous poster hash: 501a8...f7a

Hei du, beklager sent svar. Sovnet igår og glemt det helt idag.. :(

Barnevennlige hoteller har jeg ikke så mange tips til. Bor stort sett hos familie eller så leier jeg hus eller leilighet.

Jeg synes igrunn hele Italia er barnevennlig. Vennligere befolkning finner du ikke ;)

Typiske barnemenyer er kanskje litt vanskelig å oppdrive, man får heller mindre meny, ellers er kokkene svæææært behjelpelige med alternativer :)

Så det spørs hvordan barnevennlig du da mener. Bamseklubber aner jeg ikke, men vet at star tour har begynt å fly dit. Så de har vel no slikt ?... Hvor gamle er barna dine ?

Siracusa og området rundt er fantastisk :) kjempe vakker by, og har også mye flotte strender.

Cefalû er en litt mer badeby, hvor mange italienere liker å feriere selv.

Taormina ligger fantastisk til på en østsiden høyt over havet. Flotte strender i området, men må "klatre" ned, ellers så går det en taubane(som tar et par minutter) ned.

Om jeg vet litt mere hva dere er ute etter i ferien kan jeg lettere gi tips :)

Hei du! Her ble det suuupertregt svar. Så ikke innlegget ditt før nå :/ Tusen takk for god info. Vi har ikke kommet så mye lenger i planleggingen, men vil til Sicilia. Skal ha med barn på 2 år så det gjelder å finne noe barnevennlig. Vurederer litt Arenella resort via Star Tour. Kjenner du til det området? (10 km utenfor Siracusa). Virker som alle familieresortene ligger øde og at man nesten er avhengig da av å kjøpe all inclusive. er det noe man ønsker i italia er det vel nettopp å gå ut og spise på forskjellige restauranter om kveldene, ikke å spise buffet på hotell dag etter dag....

Noen andre med tips kanskje?

Annonse

Har også vært i Cefalu og det er en rolig og fin liten by med fantastisk strand :-) De har et Hotell som heter Astro Suite Hotel som får mye skryt på tripadvisor ihvertfall. Mange restauranter i nærheten.

Anonymous poster hash: 45cb4...f8d

Har også vært i Cefalu og det er en rolig og fin liten by med fantastisk strand :-) De har et Hotell som heter Astro Suite Hotel som får mye skryt på tripadvisor ihvertfall. Mange restauranter i nærheten. Anonymous poster hash: 45cb4...f8d

Det Så veldig fint ut. Eneste minus at det virket ikke som d var spesielle tilbud for barn...

Flere som har tips? :)

Det er et i gardina naxos (hmm staves det slik?) med startour.. Det er ikke langt fra byen, 10 min å gå. Mange restauranter og slikt rundt hotell området. På kartet ser det langt ut å gå til byen, men det er altså ikke det.

Anonymous poster hash: d01ef...049

Det er et i gardina naxos (hmm staves det slik?) med startour.. Det er ikke langt fra byen, 10 min å gå. Mange restauranter og slikt rundt hotell området. På kartet ser det langt ut å gå til byen, men det er altså ikke det. Anonymous poster hash: d01ef...049

Ja så på et hotel der, tror hotellet også het giardini naxos. Er hotellet bra? Hørtes jo ikke så dumt ut, da er det kort til både Strand og sentrum.. :)

Annonse

Bodde på hotellet vedsidenav men det så greit ut fra veien ;) 

ellers går det buss rett bort i veien, så lett å komme seg rundt. 

Men når det er sagt, de er dårlige i engelsk og ting kan være litt vanskelig der..

Anonymous poster hash: d01ef...049
  • 2 uker senere...

Bodde på hotellet vedsidenav men det så greit ut fra veien ;) ellers går det buss rett bort i veien, så lett å komme seg rundt. Men når det er sagt, de er dårlige i engelsk og ting kan være litt vanskelig der.. Anonymous poster hash: d01ef...049

Hvordan var stranda i det området forresten? Var det greit å komme seg til Taormina derfra? :)

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...