Gå til innhold

Er det greit for dere at mannen deres sover borte når han er på fest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur om mnnen min ikke hadde kommet heim, når det var avtalt.

Han hadda ikke tålt det andre veien heller !!!

Anonymous poster hash: 9f869...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ikke var avtale på forhånd, hadde jeg ikke syntes det var greit. Men jeg hadde ikke skrevet en lang avhandling til han på sms, slik du gjorde. Ikke stygt ment. Da ville jeg skrevet noe kortere og som stakk litt i samvittigheten ;)

Synes ikke du er vanskelig siden dere hadde en avtale fra før.

Her hender det (de to gangene en av oss er ute i året) at jeg overnatter med ei venninne. Da er det fordi det er langt og dyrt å komme meg hjem fra byen. Ikke fordi jeg plutselig ble drita og fant det for godt.. Han har alltid kommet hjem.

Min lange avhandling på sms har en forhistorie :)

Han skrev først jeg tror jeg sover her, orker ikke dra hjem. Da skrev jeg javel. Deretter skrev han sover barna, og jeg svarte ja. Så fikk jeg den er du sur siden du svarer så kort. Følte derfor at jeg måtte skrive en lengre forklaring til han. Ble så klønete å fortelle alt det i første innlegget.

Hi

Anonymous poster hash: d70f3...71c

Skrevet

Jeg hadde blitt dritsur om mnnen min ikke hadde kommet heim, når det var avtalt.

Han hadda ikke tålt det andre veien heller !!!Anonymous poster hash: 9f869...e1a

Det verste er at jeg vet at mannen min ikke hadde blitt sur hvis jeg hadde gjort noe sånt. Han oppmuntrer meg alltid til å bli med på ting, men jeg er den kjipe som alltid drar hjem først og kjører bil.

Hi

Skrevet

Uaktuelt å slippe ham inn døren om han er kraftig beruset. Han får være så god å sove et annet sted, og komme hjem når han føler seg i form igjen. Jeg er verken interessert i å møte en full gubbe sent på kvelden/natta, eller å ha "syk" (og syk mann er jo omtrent døende mann, selvfølgelig...) mann hjemme som bare henger med hodet, og ikke bidrar det grann. Da er det koseligere om han ikke viser nesa si her hjemme.

Anonymous poster hash: 880aa...f08
Skrevet

Da fikk jeg sms om at han kommer hjem :)

Hi

Skrevet

Min mann må alltid komme hjem! Ikke fordi jeg ikke stoler på han, men det er her han bor! Kan komme så seint han vil ;)

Skrevet

Ser nå at dere har avtalt at han skal komme hjem og da hadde det ihvertfall ikke vært greit

Jeg er ikke moren hans, men partneren som forventer å bli behandlet med respekt og som det å ha en avtale med forplikter.

Men jeg hadde nok skrevet en ganske direkte melding uten å 'pakke inn' meningen og prøvd å spille på samvittigheten. Rene ord for penga kommer man lengst med, er min erfaring ;)

Skrevet

Eg ser ikkje på dette som ei sak i det heile tatt. Men det er kanskje fordi festing ikkje skjer særlig ofte. Korvidt han kjem heim på natta eller neste dag er uinteressant, eg hadde truleg stått opp før han og tatt ungane den morgonen uansett.

Skrevet

Da sender jeg denne meldingen til han:

Jeg visste at jeg kom til å få den meldingen, selv om du sa at du kom hjem. Blir litt sur fordi du satt og sa noe annet til meg. Skjønner heller ikke greia med at en voksen mann med familie skal overnatte borte med mindre det er jobb, teambuilding eller andre ting. Men du er voksen nok til å ta den avgjørelsen selv.

Har man sagt man kommer hjem så kommer man hjem. En person man kan stole på holder sine ord. Uakseptabelt!

Anonymous poster hash: f6801...a36

Skrevet

Da sender jeg denne meldingen til han:

Jeg visste at jeg kom til å få den meldingen, selv om du sa at du kom hjem. Blir litt sur fordi du satt og sa noe annet til meg. Skjønner heller ikke greia med at en voksen mann med familie skal overnatte borte med mindre det er jobb, teambuilding eller andre ting. Men du er voksen nok til å ta den avgjørelsen selv.

Har man sagt man kommer hjem så kommer man hjem. En person man kan stole på holder sine ord. Uakseptabelt!

Forøvrig selv om det koster skjorta akkurat nå. Vil man bli stolt på må man oppføre seg deretter...

Skrevet

Men dere...En avtale kan vel endres underveis? Jeg har flere ganger heller overnattet hos venninner om det har vært krøkkete å komme seg hjem, selv om dette ikke var avtalt på forhånd :)

Anonymous poster hash: b4178...6f6
Skrevet

Helt grit for meg om han sover over på fest, men da vil jeg vite det før han drar.

I dag morres fikk jeg mld klokka seks om at han sleit litt med å komme hjem, men han kom snart. For hans del var det bra han hadde lagt seg i en av ungenes seng som ikke var hjemme når han kom, om ikke så hadde ikke jeg vært blid for å si det slik. Han vet han skal siifra om han blir sein (han har havnet på legevakta pga noe hejrtegreier når han har drukket før, så jeg trenger å vite sånn ca hva som skjer. Skal han komme hjem og ikke er her når jeg våkner er det ikke så gøy)

Anonymous poster hash: 43757...d2a

Skrevet

artig at det spm kom i kveld ;)

mannan dro veldig spontant til en kompis for et par timer siden. de skulle bare sappe av og ta noen øl. bir nog ganske så sent ;)

noe av det siste jeg sa før han dro var: da sover du hos han altså!

haha... jeg ser helst at han sover borte om han er på fest. for om jeg veit han ska komme hjem, ligger jeg bare å venter på han. fårikke sove. men om an sover borte, slipper jeg det ;)

Skrevet

Jeg synes det er best når han ikke kommer hjem jeg. To grunner til det: 

- Vi bor langt utpå landet og det er sinnsykt dyrt med drosje hjem. (Selv piratdrosje.) Faktisk billigere å ta inn på hotell.

- De gangene han kommer hjem så er han masesyk. Skal fortelle alt som har skjedd den kvelden. Gjerne 3 ganger. Er utroooolig glad i meg og kåt men blir aldri ferdig ;-) Så sovner han og da er det snorking og snakke i søvne.... HØYT

Ender alltid med at jeg er utslitt og sover lite/dårlig og har nærmest en dagen derpå dag jeg også.

Derfor er det bedre at jeg koser meg hjemme med ungene. Full kontroll over fjernkontrollen og sover godt. Han kommer hjem litt utpå dagen i "god" form og alle er happy :-)

Anonymous poster hash: 34685...76d
Skrevet

Kommer veldig an på hvor og hvorfor.

Mannen min havnet på en luguber fest for noen år siden med en kamerat, og endte med at han barrikaderte seg i et tomt rom for å sove. Han var livredd, og de brukte narkotika i rommet ved siden.

Han snakket aldri med denne kameraten igjen, og jeg kan ikke si jeg var så begeistret for at han sov over, selv om han ikke hadde andre muligheter til å komme seg hjem (Med mindre han ville at kameraten skulle kjøre han etter å ha røyket hasj =/)

Anonymous poster hash: 56edd...dba
Gjest meg&mini
Skrevet

Selvfølgelig er det greit!! Jeg er gift med en voksen mann som kan ta ansvar for seg selv. Om han er overstadig beruset eller ei, det er ingenting jeg har noe med. Viktigste er at han har hatt det moro!

Jeg er ikke moren hans!

Det hun sa:)

Gjest meg&mini
Skrevet

Har han sagt at han skal komme hjem og ringer senere og forteller at han ikke gjør det så blir jeg ikke sur. Da er det en grunn til det, tenker jeg. Vi bor et stykke unna byen og taxi blir derfor veldig dyrt. Så da henter jeg han dagen etter eller han kommer seg hjem på egenhånd:)

Andre grunner kan være at de koser seg så masse at de blir hos kompisen.

Jeg synes det er helt greit og unner han det.

Det hadde ikke vært greit hvis det var flere ganger i mnd, men han drikker eller går på byen (edru faktisk!) svært svært sjeldent, så da unner jeg han det:)

Skrevet

Eg ser ikkje på dette som ei sak i det heile tatt. Men det er kanskje fordi festing ikkje skjer særlig ofte. Korvidt han kjem heim på natta eller neste dag er uinteressant, eg hadde truleg stått opp før han og tatt ungane den morgonen uansett.

Er det virkelig så vanskelig å følge forumreglene ?

Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kan la være å skrive på dialekt. Er utrolig irriterende å forsøke å lese det du skriver.

Følg reglene her inne som alle andre. !!!

Anonymous poster hash: a845f...f5f

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kan la være å skrive på dialekt. Er utrolig irriterende å forsøke å lese det du skriver.

Uff, da.... er det ikke litt pinlig å ikke kjenne igjen et av landets offentlige språk?

Er det promillebrillene som gjør at du ikke kan lese?

Utdrag fra forumreglene:

"Innlegg som postet på Barn i magen/Din baby skal være skrevet på bokmål eller nynorsk så lenge dette er mulig..."

Anonymous poster hash: 3baee...014

Skrevet

Følg reglene her inne som alle andre. !!! Anonymous poster hash: a845f...f5f

Herremin, dette må være dagens!! Hurra for enkel møblering!

Anonymous poster hash: 46415...284

Skrevet

Det kommer litt an på hvem han er sammen med og hvor heftig festen er. Blir han veldig full så ser jeg helst at han ikke kommer hjem faktisk.

Vi har små barn som av og til våkner på natten og jeg ønsker ikke at de skal se noen av oss fulle.

Jeg drar som regel ikke hjem selv heller etter en bytur.

Skrevet

Da jeg var sammen med eksen så jeg helst at han sov borte. Jeg kan ikke fordra fulle folkebloggen den lukten av de.. Og han kunne ikke holde seg unna å bli dritings hver hang han var på fest, så han fikk ikke komme hjem om han var full. Han sov da hos sine foreldre og ble pleiet av mor

Anonymous poster hash: 90025...4dc

Skrevet

Kva kan ein seie? Best å ikkje kommentere kanskje...
Skrevet

Følg reglene her inne som alle andre. !!! Anonymous poster hash: a845f...f5f

Kva kan ein seie? Best å ikkje kommentere kanskje...

Mange enkle folk her...

Anonymous poster hash: 2cf25...cc5

Skrevet

Altså, min mann er sjeldent på fest uten meg, vi har samme vennekrets og går stort sett på samme fest. Han drar heller aldri ut på byen. 

Men de få gangene han er på fest uten meg, er det hos søsknene hans, som bor et godt stykke unna oss. Da synes jeg det er helt greit om han overnatter der eller hos foreldrene sine, istedetfor å bruke en formue på taxi hjem. Og jeg vil heller absolutt ikke ha ham hjem beruset om ungene er hjemme. Jeg mener da det er bedre at han holder seg borte til han er edru igjen. En øl eller to er jo helt greit, men er han full, vil jeg ikke at ungene skal oppleve ham sånn eller som fyllesyk.

Men da er jo dette avtalt på forhånd. Han ville aldri dratt på fest og blitt der om vi hadde voldsomme planer dagen etter, om jeg trengte at han var der osv. Da hadde han holdt seg hjemme.

Dersom han hadde lovet å begrense alkoholbruken og komme seg hjem samme kveld, og istedet drakk seg dritings og endte opp på en eller anne sofa sånn uten videre, så hadde jeg selvsagt blitt litt småvarm i toppen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...