Gå til innhold

bæresele til lang gutt på 3,5 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å få tak i? og hvilken type egner seg? må være enkel og behagelig å bruke. 

Vi bruker så sjelden vogn nå, men tenker at kansje bæresele kunne vært ett greit alternativ når vi er i store parker til sommeren. Og vi hadde spart mye plass i bagasjen hvis vi slipper å ha med vogn. Har en bæremeis, men den er grusom å ha på ryggen

Anonymous poster hash: 0a2eb...ab0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dei fleste store parker har vel vogner som ein kan hive ungane oppi, skulle eg tru? Har i alle fall hatt det der eg har vore.

Skrevet

Hadde heller kjøpt ei lita trille for å være ærlig, en unge på 3 1/2 år er jo fryktelig stor å ha i bæresele?? Slike triller tar jo null plass...

Anonymous poster hash: be918...322
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over å sjekke, men da skal jeg gjøre det. Blir veldig full bil når 5 stk skal på tur i 1 uke, så er kjipt å måtte dra på vogn som kansje bare blir brukt ett par av dagene. 

Skrevet

Hadde heller kjøpt ei lita trille for å være ærlig, en unge på 3 1/2 år er jo fryktelig stor å ha i bæresele?? Slike triller tar jo null plass...

Det trilla vi har, babyjogger city mini er heller ikke så stor, men den tar likevel plass når bilen blir stappa helt full for ferie tur

Skrevet

Hva med en Tula toddler eller Angelpack toddler?

Skal se på de takk 

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt over å sjekke, men da skal jeg gjøre det. Blir veldig full bil når 5 stk skal på tur i 1 uke, så er kjipt å måtte dra på vogn som kansje bare blir brukt ett par av dagene. 

En reisetrille koster jo rundt 1000 kr men det gjør jo bæreseler også. Her er en tråd som tar for seg reisetriller :)

http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/137791146-jeg-trenger-en-trille-som-er-lett-tar-liten-plass-slatt-sammen-og-har-relativt-store-hjul-forslag/

Skrevet

Kan han ikke gå selv, da??

Anonymous poster hash: 4688d...77e

Skrevet

Hva med en sånn bitteliten paraplytrille? Ellers anbefaler jeg å spørre på forumet tettinntil.no, der er det mange erfarne bærere.

Skrevet

Angelpack kan jeg varmt anbefale, syns ellers at en meitai er fantastisk å bære med, bedre enn angelpack faktisk. Har en i merket tettitett eller noe sånt, fins på bereglede.no den er lett å knyte på og barnet sitter behagelig! Eneste fordel med angelpack om man sammenligner, er at den kan man ha på seg som en ryggsekk når barnet går selv.

Anonymous poster hash: ea8d6...28c

Skrevet

Om det er leikeparkar, så leiger jo mange av desse ut vogner.  Ser for meg at det vil vere tungt å gå rundt med ein 3,5 åring på ryggen over ei viss tid.  I tillegg er det greit å ha ei vogn å legge frå seg ekstraklede, mat, drikkeflasker ol. 

Skrevet

Kan han ikke gå selv, da??

Anonymous poster hash: 4688d...77e

Han går mye selv, men blir fort sliten i beina pga svakhet i ankel og hofter så da er det godt å slippe å gå hele dagen. Men uavhengig av ankel og hofter har jeg inntrykk av at mange på den alderen blir sliten av en lang dag med mye gåing 

Skrevet

Hadde jeg foreslått vogn eller bæresele til datteren min på 3,5 år tror jeg øynene hadde trillet ut av hodet på henne, må være over et år siden hun satt i vogn sist...

De fleste store parker har jo vogner du kan leie, men etter at ungene har sluttet sove på dagen er det vel ikke nødvendig med vogn lenger? Bare legger opp dagen med noen gode pauser så de får hvilt bena litt så går det fint uten...

http://www.legoland.dk/Planlag-dit-besog/Vard-at-vide1/Klapvogne/

Anonymous poster hash: 2641f...a40
Skrevet

Hadde jeg foreslått vogn eller bæresele til datteren min på 3,5 år tror jeg øynene hadde trillet ut av hodet på henne, må være over et år siden hun satt i vogn sist...

De fleste store parker har jo vogner du kan leie, men etter at ungene har sluttet sove på dagen er det vel ikke nødvendig med vogn lenger? Bare legger opp dagen med noen gode pauser så de får hvilt bena litt så går det fint uten...

Nå er det forskjell på unger. Og som jeg skriver sliter han med ankel og hofter. Han gikk til fysio hver uka fra han var ca 1 mnd til litt over året fordi han er født med underutviklet høyre hofte og hul fot som blant annet gjør at anklene hans svinger innover. Han bruker sjelden vogn, men vet at det blir ett problem med mye gåing og vi ender opp med at vi må bære han hvis vi går mye og ikke har med vogna. 

Men skal sjekke ut hvordan det er med vogn de plassene det er aktuelt å reise. 

Skrevet

Nå er det forskjell på unger. Og som jeg skriver sliter han med ankel og hofter. Han gikk til fysio hver uka fra han var ca 1 mnd til litt over året fordi han er født med underutviklet høyre hofte og hul fot som blant annet gjør at anklene hans svinger innover. Han bruker sjelden vogn, men vet at det blir ett problem med mye gåing og vi ender opp med at vi må bære han hvis vi går mye og ikke har med vogna. 

Men skal sjekke ut hvordan det er med vogn de plassene det er aktuelt å reise. 

Men det skrev du ingenting om i hovedinnlegget så det var jo ikke godt å vite, for det er ikke vanlig at unger på 3,5 år sitter i vogn lenger.... Jeg skrev svaret mitt samtidig som du skrev om handikappet til sønnen din, så jeg beklager at jeg ikke tenkte på at det kunne være en grunn til at du ønsket avlastning for han.

Skrevet

hvis dere skal til dyreparken i Kristiansand leier de ut vogner og sånne traller du kan dra etter deg. koster en femtilapp. ser at veldig mange låner, man har jo gjerne med seg litt og man går mye.

mange «store» barn som trenger å hvile seg! vi komer helt klart til å benytte oss av dette tilbudet til vår 4-åring. da får vi alle en hyggeligere dag hvor vi kan sette opp tempo litt innimellom når vi skal forflytte oss mellom severdighetene.

Anonymous poster hash: 7181a...2be

Skrevet

jeg syns nesten det høtes freaky ut å han en 3.5 åring i bæresele. hva med meis da?? ville uansett lånt en trille som tar liten plass. må da være mye bedre for alle parter.

Anonymous poster hash: 4fb60...ef9

Skrevet

Hva med å snakke med fysioterapeut? De har ofte kjennskap til lure "dingser" og hjelpemidler :)

Kan hende det finnes noe som passer perfekt til deres behov?

Skrevet

Anbefaler angelpack, superenkel å ha hengende "sammenrullet" på hofta når den ikke er i bruk, og veier ingenting.

Anonymous poster hash: c52f4...463

Skrevet

i parker vi har vært låner de ut gratis dra vogn som et eller flere barn kan sitte i. evt. ha sekker/vesker og lignende oppi. veldig greit! :-)

Skrevet

jeg syns nesten det høtes freaky ut å han en 3.5 åring i bæresele. hva med meis da?? ville uansett lånt en trille som tar liten plass. må da være mye bedre for alle parter.

Hva mener du er forskjellen på å bære i meis kontra sele?

Anonymous poster hash: c52f4...463

Skrevet

nei egentlig syns jeg ingen av delene egner seg for en 3.5 åring

Skrevet

Ergobaby funker til store barn. Brukte det til vår datter ved samme alder.

Anonymous poster hash: de9dd...aac

Skrevet

Brukte Mei tai til min yngste var over 4. Han er ikke så stor for alderen. Men i den satt han godt og sovnet dersom vi var på ferie og han ble sliten på kveldene.

Anonymous poster hash: 30221...bd2

Skrevet

Vi kan bruke ergobaby til vår på 4 år. Sjekk ut feks ergobaby stowaway, den tar nesten ikke plass. Ellers er ergobaby sport veldig ok til så store barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...