Gå til innhold

Hvilken type hjelm på skøyteisen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sykkelhjelm eller annen type hjelm?

Anonymous poster hash: b8e49...43a

Skrevet

Hockeyhjelm eller slalomhjelm bruker mine.

Skrevet

Har fått beskjed om at sykkelhjelm ikke er godkjent/bra nok på skøyter.

Skrevet

Sykkelhjelm er ikke godkjent! En av årsakene er fordi mange sykkelhjelmer er formet slik at den går ut bak. Hvis barnet faller bakover kan nakken få et skikkelig slag.

Anonymous poster hash: 6364c...8ba

Gjest Julia1984
Skrevet

I skøytehallen hvor svigermor bor står det plakater oppe at sykkelhjelm ikke er godkjent sikkerhetsutstyr på isen

Skrevet

Det er bakhodet det som oftest går ut over på isen. Helt bak- ned mot nakken har en ikke "polstring" i det hele tatt og det er livsfarlig få støt her. Har jobbet på akutten og på denne tiden ryr det inn med hodeskader fra skøytegåing. Som regel går det bra, men selv mindre fall kan føre til store plager for barna senere i livet.

Anonymous poster hash: da561...58e

Skrevet

Ser den. Selv bruker jeg slalomhjelm til guttungen.

Det er bakhodet det som oftest går ut over på isen. Helt bak- ned mot nakken har en ikke "polstring" i det hele tatt og det er livsfarlig få støt her. Har jobbet på akutten og på denne tiden ryr det inn med hodeskader fra skøytegåing. Som regel går det bra, men selv mindre fall kan føre til store plager for barna senere i livet.

Anonymous poster hash: da561...58e

Skrevet

Mine har brukt sykkelhjelm de to gangene de har vert. Ser at det ikke er godt nok, så skal kjøpe nye. Ingen av de har heldigvis ikke ramlet.

Anonymous poster hash: ecb17...1d0
Skrevet

Hockeyhjelm, med gittervisir foran ansiktet. Ca 400 kr på XXL

Fireåringen vår er ikke akkurat noen racer på skøytene, men større barn kan få gode treff på pucken og min mann, som er gammel hockeyspiller, firer ikke på noe som helst når det gjelder sikkerhet på isen. Han har sett noen skader og både isen og rekvisittene er veldig harde. 

Anonymous poster hash: 14301...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...