Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er i uke 22 og har begynt å få kynnere. Magen blir steinhard og er sånn noen sekunder. Er dette tidlig? Har ikke smerter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker ikke hvordan det var første gang jeg var gravid, men nå er jeg 19+0 og har hatt kynnere i flere uker allerede. Det er nok helt normalt:) Er bare livmora som trener litt;)

Skrevet

Det varierer veldig fra person til person, og også fra svangerskap til svangerskap, hvor hyppig og hvor tidlig man får kynnere. Det varierer også hvordan de føles (alt fra bare noe rart og uvant til noe som er ubehagelig og vondt). Hos meg startet de mye tidligere enn hos deg, og dette var normalt.

Skrevet

Jeg fikk med første kynnere i uke 21, lå etterhvert på ca 20 om dagen i snitt. Men nr to fikk jeg kynnere fra uke 12-14 ca og lå senere i svangerskapet på ca 40 stk om dagen, og dette var helt normalt. Så lenge de ikke er vonde eller påvirker livmorhalsen (sjeldent) så er det helt normalt. Denne gangen begynte jeg å gå det i uke 13-14, regner med også denne gangen at det kommer til å øke både i lengde, antall og styrke etter som jeg kommer lenger ut i svangerskapet. Er i uke 16 nå.

Skrevet

Da har jeg ingenting å bekymre meg over:)

Skrevet

Jeg fikk mine første kynnere i uke 20, kun noen få, og så hadde jeg et par uker uten noen særlige kynnere. Nå har jeg noen små kynnere av og til (er i uke 25), men ikke sterke og ikke mange, så det er visst helt normalt. Livmoren som trener seg opp:) 

Skrevet

fikk min første i uke 17 :)

Skrevet

Første svangerskap kom kynnere rundt uke 15, denne gangen har jeg kjent dem helt siden uke 9!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...