Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #1 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ble tatt i å stjele da jeg var 13. Det er noe jeg skammer meg over. Har aldri fortalt det til noen. Ikke engang min mann. Vi vil adoptere og de trenger dere typen attest. Det står at absolutt alle lovbrudd vil komme frem på denne. Så jeg har mildt sagt angst. Jeg trodde at merknaden på rullebladet ble fjernet etter 2 år. Men er det slik at de fortsatt kan se dette? Anonymous poster hash: 76a4d...f1f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Ja Anonymous poster hash: 1a447...a47
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #3 Skrevet 18. januar 2014 Ja Anonymous poster hash: 1a447...a47 Virkelig? Anonymous poster hash: 76a4d...f1f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #4 Skrevet 18. januar 2014 Itte så eg har forstått så forsvinner det etter 2 år i hvertfall det som sjedde med bror min etter han hadde fullekjørt men typen pedofili om du har skadet en annen person ovs forsvinner aldri å det er nok denne typen ting di vil sjekke med attesten siden di skal sjekke om du er skikket til å ta vare på ett barn Anonymous poster hash: 84c02...22d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #5 Skrevet 18. januar 2014 Itte så eg har forstått så forsvinner det etter 2 år i hvertfall det som sjedde med bror min etter han hadde fullekjørt men typen pedofili om du har skadet en annen person ovs forsvinner aldri å det er nok denne typen ting di vil sjekke med attesten siden di skal sjekke om du er skikket til å ta vare på ett barn Anonymous poster hash: 84c02...22d Hørt om punktum? Wow. Anonymous poster hash: 4fbbf...e9d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #6 Skrevet 18. januar 2014 Itte så eg har forstått så forsvinner det etter 2 år i hvertfall det som sjedde med bror min etter han hadde fullekjørt men typen pedofili om du har skadet en annen person ovs forsvinner aldri å det er nok denne typen ting di vil sjekke med attesten siden di skal sjekke om du er skikket til å ta vare på ett barn Anonymous poster hash: 84c02...22d hvor gammel var din bror da. Uttømmende er mer enn en vanlig politiattest. Ting som bøter osv står der uansett om de er gjort opp for. For. Eks vet jeg om en som ble tatt med falsk leg som 16 åring som ikke fikk komme inn på politihøyskolen selv om det ble sagt at det ville bli slettet etter to år. Det jeg lurer på er de tingene man gjør før kriminell lavalder. Hi Anonymous poster hash: 76a4d...f1f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #7 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ble tatt i å stjele da jeg var 18. Jeg vet det ikke er relevant her, men det var faktisk et uhell. Jeg fikk bot og betalte den. Da jeg spurte sa de at det ville stå på rullebladet for alltid. Anonymous poster hash: 695c7...e07
skjotta Skrevet 18. januar 2014 #8 Skrevet 18. januar 2014 Jeg innbiller meg at forbrytelser gjort i ungdomstiden ikke følger over på rullebladet når du fyller 18 og straffes som voksen? Men kan hende jeg har det fra ett annet land og at det ikke er slik i norge?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #9 Skrevet 18. januar 2014 Jeg innbiller meg at forbrytelser gjort i ungdomstiden ikke følger over på rullebladet når du fyller 18 og straffes som voksen? Men kan hende jeg har det fra ett annet land og at det ikke er slik i norge? Svarene jeg finner på nett er tvetydige. Det står at det ikke skal vises, men noen steder står det at det allikevel kommer med. Jeg står nå og lurer på om jeg skal ringe dem og stå frem, siden jeg sa at jeg ikke hadde rulleblad eller vente og håpe på det beste. Litt kjedelig om de finner det ut på den måten. Har tidligere levert vanlig vandelsattest ved jobb. Og den er ingenting på. Det er det med uttømmende som bekymrer meg. Visste ikke at de ville ha det for jeg leste igjennom i dag. Naskingen ble anmeldt og løst ikke konfliktsrådet pga at jeg var under den kriminelle lavalder. Hi Anonymous poster hash: 76a4d...f1f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #10 Skrevet 18. januar 2014 Løst i konfliktsrådet skulle det stå hi Anonymous poster hash: 76a4d...f1f
Iiiiik Skrevet 18. januar 2014 #11 Skrevet 18. januar 2014 Men barn under 15 er ikke strafferettslig ansvarlige, kan ikke dømmes verken med forelegg, samfunnsstraff eller ubetinget fengsel. Kan altså ikke skjønne at det da synes i strafferegisteret.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #12 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ble tatt i å stjele da jeg var 13. Det er noe jeg skammer meg over. Har aldri fortalt det til noen. Ikke engang min mann. Vi vil adoptere og de trenger dere typen attest. Det står at absolutt alle lovbrudd vil komme frem på denne. Så jeg har mildt sagt angst. Jeg trodde at merknaden på rullebladet ble fjernet etter 2 år. Men er det slik at de fortsatt kan se dette? Anonymous poster hash: 76a4d...f1f Er du blitt dømt, uansett om det var som mindreårig, så blir dette stående på rullebladet. Men tviler sterkt på at de kommer til å nekte dere adopsjon pga et tyveri når du var 13..... Anonymous poster hash: a3002...7da
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #13 Skrevet 18. januar 2014 Er det ikke sånn at en ungdomsforbrytelse forsvinner fra rullebladet etter 5 år? Anonymous poster hash: 5c30c...941
Tauriel Skrevet 18. januar 2014 #14 Skrevet 18. januar 2014 Ting som går i konfliktrådet skal ikke komme på rullebladet (har jeg lært)
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #15 Skrevet 18. januar 2014 Men uansett om det står så tror jeg neppe det er til hinder for at dere får adoptere altså. Det gjør deg ikke automatisk til en uskikket mor om du var dum som 13åring Anonymous poster hash: d6913...384
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #16 Skrevet 18. januar 2014 Men uansett om det står så tror jeg neppe det er til hinder for at dere får adoptere altså. Det gjør deg ikke automatisk til en uskikket mor om du var dum som 13åring Anonymous poster hash: d6913...384 uansett så vil jeg ikke at noen skal få vite hvor dum jeg var. Spesielt ikke min mann. hi Anonymous poster hash: 76a4d...f1f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #17 Skrevet 18. januar 2014 den kriminelle lavalder er jo 15 år, hvordan kan det da stå på en politiattest? uansett, utover det så står hele register av straffer og bøter i en uttømmende politiattest, men det er jo lov å forklare historien rundt det. Men pga av det jeg skrev i første avsnitt syns jeg det er spesielt at det står der. Anonymous poster hash: 73108...24f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #18 Skrevet 18. januar 2014 Det slettes etter fem år. Halo. Jg ble hovedmistenkt som våpenfirmidler da jg va 17. Er 25 nå å det er alt borte Anonymous poster hash: 6bea3...636
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #19 Skrevet 18. januar 2014 på en vanlig politiattest slettes bøter etter 5 år og dommer etter 10 år, men her er det snakk om uttømmende, som betyr hele sulamitten. Bare i visse yrkesgrupper som f.eks politi som kan kreve uttømmende politiattest. Anonymous poster hash: 73108...24f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #20 Skrevet 18. januar 2014 Det vil ikke stå i politiattesten ! Anonymous poster hash: 9910a...4ed
Gjest MMJ Skrevet 18. januar 2014 #21 Skrevet 18. januar 2014 Jeg hadde ringt politiet og hørt hvis jeg var deg. Høres ut som det plager deg. Uansett, alle kan gjøre feil! Ja vel så dreit du deg en gang... men det er ikke verdens undergang. Du gjør det jo ikke enda
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #22 Skrevet 18. januar 2014 Jeg ble og tatt for å stjele da jeg var 14, to ganger faktisk. Og så lenge jeg var under den kriminelle lavalder så forsvant prikkene etter noen år. Jeg leverte uttømmende politiattest da jeg var 20 og det sto ingen ting på den. Så jeg vil tro at de forsvinner etter en viss tid om det ikke blir regelmessig eller noe. Ta en tlf til politiet for sikkerhetsskyld.. Anonymous poster hash: a741a...830
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #23 Skrevet 18. januar 2014 I den uttømmende finnes absolutt alle opplysninger om dine eventuelle lovbrudd, uansett hvor lenge der er siden disse er begått. NB! Det finnes to unntak. Unntaket er dersom du får saken din opp i konfliktrådet og inngår en avtale som du innfrir. Da vil også denne saken bli strøket på den uttømmende politiattesten etter 2 år (dersom du ikke begår nye ulovlige handlinger i denne tiden). Det andre er forenklet forelegg fra trafikksaker. http://www.ung.no/kriminalitet/1132_Hva_kommer_på_rullebladet__(politiattesten).html Kanskje fortell mannen din det uansett..? Kan ikke tenke meg at den saken har noe betydning for adopsjon. Anonymous poster hash: ec2b0...309
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #24 Skrevet 18. januar 2014 Hvis saken ble løst i forliksrådet så kommer det ikke på politiattesten. Men hvis man blir domfelt så kommer det på politiattesten. Og selv om det etter noen år "forsvinner", så forsvinner det aldri når det blir bedt om en uttømmende politiattest. Anonymous poster hash: a3002...7da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå