Gå til innhold

Noen som har erfaring med prednisolon?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk på prednisolon for å bedre miljøet grunnet at jeg mest sannsynlig har endometriose. Da er det dårlig miljø inni der fordi kroppen kjemper for å bryte det ned, som med en innflammasjon. I tillegg kan prednisolonen gjøre at kroppen lar det innsatte egget være i fred og ikke prøver å kjempe imot det. Dette var mitt første IVF forsøk og jeg er nå 7+2. :)

En ting jeg fikk beskjed om på apoteket da jeg hentet den siste boksen med prednisolon var at man burde ta kalsiumtabletter dersom man gikk på det lenge.. Jeg vet ikke hva som menes med lenge, men jeg tar nå litt ekstra kalsium nå som jeg ble gravid. Jeg tror ikke jeg hadde giddet det om jeg ikke ble gravid, men nå leser jeg jo at den lille driver og utvikler skjelettet sitt for tiden så det skader jo ikke :)

Masse lykke til med forsøket! :)

Jeg gikk på prednisolon for å bedre miljøet grunnet at jeg mest sannsynlig har endometriose. Da er det dårlig miljø inni der fordi kroppen kjemper for å bryte det ned, som med en innflammasjon. I tillegg kan prednisolonen gjøre at kroppen lar det innsatte egget være i fred og ikke prøver å kjempe imot det. Dette var mitt første IVF forsøk og jeg er nå 7+2. :)

En ting jeg fikk beskjed om på apoteket da jeg hentet den siste boksen med prednisolon var at man burde ta kalsiumtabletter dersom man gikk på det lenge.. Jeg vet ikke hva som menes med lenge, men jeg tar nå litt ekstra kalsium nå som jeg ble gravid. Jeg tror ikke jeg hadde giddet det om jeg ikke ble gravid, men nå leser jeg jo at den lille driver og utvikler skjelettet sitt for tiden så det skader jo ikke :)

Tusen takk for svar :)

Jeg har fem forsøk bak meg så håper at det er dette som skal gjøre forskjellen...

Hvor stor dose tok/tar du og hvor langt ut i svangerskapet skal det tas?

Jeg tok prednisolon pga autoimun sykdom under mitt ivf forsøk. Jeg ble gravid og har ei lita jente på et år nå :) vet jo ikke om det var prednisolon som gjorde utslaget, men det hjalp kanskje :)

Tok det til jeg fikk positiv test og fikk så beskjed om å slutte.

Jeg har en mor som er veldig beinskjør, legen hennes sa at jeg ikke burde ta kalsiumtabletter mens jeg er gravid. Sjekk det!!

Jeg gikk på prednisolon i forrige forsøk (jeg har lavt stoffskifte) og det hjalp desverre ikke meg den gangen. Men det kan hende jeg gikk på lav dose, siden det var første gangen jeg forsøkte det. Jeg husker desverre ikke hvor stor/liten dose det var, det var i september.. Men jeg har hørt om mange som det har hjulpet :)

• 2 uker senere...

Annonse

Hei, jeg går på prednisolon nå, 10 mg daglig grunnet positiv antikogaulant prøve. Jeg er så heldig at jeg har blitt gravid på fryseforsøk. Det er vårt 3. innsett. Jeg har 5 aborter fra før. Lykke til!

Anonymous poster hash: b104c...5ae

Jeg tok prednisolon pga autoimun sykdom under mitt ivf forsøk. Jeg ble gravid og har ei lita jente på et år nå :) vet jo ikke om det var prednisolon som gjorde utslaget, men det hjalp kanskje :)

Tok det til jeg fikk positiv test og fikk så beskjed om å slutte.

Så deilig at du i dag sitter med et slikt resultat :)

Husker du dosen du tok?

Jeg har en mor som er veldig beinskjør, legen hennes sa at jeg ikke burde ta kalsiumtabletter mens jeg er gravid. Sjekk det!!

Og hvorfor skulle du ikke det? Hørtes jo helt merkelig ut. Vi har jo behov for mer kalsium under graviditet.

Anonymous poster hash: a26d4...67a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...