Gå til innhold

Bruker dere tid med på nett mens barna er våkne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget en regel for meg selv, at tida mellom barnehage og legging er fri for nett, mobil etc. (Med mindre det er noe spesielt som må sjekkes der og da, men aldri generell surfing…) Og det er ikke vanskelig :) Det er så få timer vi egentlig får sammen i ukedagene, og jeg vil ikke at barna skal ha en mamma som sitter med nesa i pcen eller mobilen (satt på spissen). 

Det betyr selvsagt ikke at jeg bruker hvert ledige minutt med ungene. Vi lager mat og rydder, og enten er ungene med eller leker med sitt. De er begge veldig flinke til å leke på egen hånd og pusle med sitt. Men jeg har også lyst til å lære ungene mine at det er fint å gjøre ingenting, la tankene fly i noen minutter, bare være. Må innrømme at jeg irriterer med over mannen som er så rastløs at han ikke tåler et minutts pause. Hvis det ikke skjer noe, er han straks med nesa i telefonen. Ser vi film og jeg må på do, sapper han på kanaler de to minuttene det tar. Jeg synes det er en stressende egenskap som jeg håper han ikke viderefører til ungene ;) Og jeg prøver også i det små å lære opp mannen, hehe, men går nok ikke så bra.

Synes dere jeg er hysterisk eller er dette vanlig? (Har en liten diskusjon på hjemmebane…)

Anonymous poster hash: 5b143...e94
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har i grunnen tenkt flere ganger at jeg burde gjøre det samme som deg, men jeg får det ikke til.

Ja, jeg sitter på nett, for når alt er ryddet, middagen er over, klesvasken er tatt osv, det er et par timer igjen til kveldsstell og barnet er opptatt med sitt, hva skal jeg da finne på? Jeg leker jo litt med barnet også, men jeg orker rett og slett ikke det to timer i strekk. Hva gjør du i sånne situasjoner? Eller er det bare jeg som har så mye tid til overs? :P

Anonymous poster hash: ddcdb...b60
Skrevet

Vi prøver å ha det slik vi og. Ofte så blir det heller ikke tid til det, men det er fort gjort å finne padden mens man ser barnetv med ungene, og det vil jeg unngå. Blitt mye bedre til det. :)

Selvsagt så hender det at vi må gjøre noe da, sjekke en mail eller noe annet, bruke en oppskrift, osv, men sitter ikke å bimmer, eller er på facebook bare for å være der.. Prøver å finne en fin balanse.

Hender i tillegg at barna skyper med besteforeldre, så litt data er lov da. :)

Anonymous poster hash: 6dd96...25a
Skrevet

Jeg har i grunnen tenkt flere ganger at jeg burde gjøre det samme som deg, men jeg får det ikke til.

Ja, jeg sitter på nett, for når alt er ryddet, middagen er over, klesvasken er tatt osv, det er et par timer igjen til kveldsstell og barnet er opptatt med sitt, hva skal jeg da finne på? Jeg leker jo litt med barnet også, men jeg orker rett og slett ikke det to timer i strekk. Hva gjør du i sånne situasjoner? Eller er det bare jeg som har så mye tid til overs? :P

Anonymous poster hash: ddcdb...b60

Jeg har nok ikke så mye tid til overs, nei, blir korte ettermiddager, føler jeg ;) Så hvis du har 2 timer der ungen leker for seg selv og alt er gjort unna, skjønner jeg jo at det passer med litt nett også :) Men ja, hva gjør vi egentlig... Hos oss har vi gjerne lange middager fordi eldste liker å sitte og prate om dagen sin og alt mulig annet han kommer på. Ofte hører vi på en lydbok etterpå og pusler litt med lego eller tegning imens, også er det litt barne-tv som jeg prøver å bli med på (selv om det innimellom blir husarbeid), så er det bittelitt mer leking og deretter legging kl 19. Sånn går no dagan :)

HI

Skrevet

Vi prøver å ha det slik vi og. Ofte så blir det heller ikke tid til det, men det er fort gjort å finne padden mens man ser barnetv med ungene, og det vil jeg unngå. Blitt mye bedre til det. :)

Selvsagt så hender det at vi må gjøre noe da, sjekke en mail eller noe annet, bruke en oppskrift, osv, men sitter ikke å bimmer, eller er på facebook bare for å være der.. Prøver å finne en fin balanse.

Hender i tillegg at barna skyper med besteforeldre, så litt data er lov da. :)

Anonymous poster hash: 6dd96...25a

Ja, enig, balanse er bra :) Og skype med besteforeldre er superbra :) HI

Skrevet

Sånn som du gjør det,skulle mange mange andre ha gjort også,inkludert oss!

jeg kjenner jeg blir irritert (!) når jeg blir forstyrra om jeg leser noe på nettet,så jeg har begynt å ikke være på nett,for herregud,det er da ikke ungenes feil at jeg blir irritert! Da må jeg heller unngå å være på nettet da,så slipper jeg å bli irritert :laugh:

Jeg er ikke en av de verste.kan poppe inn på mail,lese avisa etc om barna selv ser barne-tv eller spiller på ipad,men ellers prøver jeg å ikke oppsøke macen så mye...

Mannen min kan også bli mye flinkere...

Anonymous poster hash: fc46f...d84
Skrevet

Ja, er det. Passer likevel på at vi har noe kvalitetstid sammen også hver ettermiddag, i tillegg til bok ved leggetid. Jeg har dessuten et barn som er i skolealder, så det hender at barnet er på vennebesøk eller selv har venner på besøk- og da surfer jeg gjerne på nettet selv mens de leker.

Anonymous poster hash: cd126...704
Skrevet

Ja, er det. Passer likevel på at vi har noe kvalitetstid sammen også hver ettermiddag, i tillegg til bok ved leggetid. Jeg har dessuten et barn som er i skolealder, så det hender at barnet er på vennebesøk eller selv har venner på besøk- og da surfer jeg gjerne på nettet selv mens de leker.

Og under barne- TV sitter jeg ofte på nettet selv forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...