Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Jeg og barnefar er ikke på talefot, og jeg har noen praktiske ting vi bør ordne opp i. Noe av problemet er at jeg ikke får "kontakt" med han når jeg prøver å klarere ting, og skal vi snakke sammen, sitter han å gir meg huden full og bare strener ut. Jeg vurderer å kontakte fvk for en samtale, kansje det er lettere å komme til enighet med en objektiv 3je part..? Bør jeg opplyse han om dette, eller skal jeg la de ta kontakt med han.? Anonymous poster hash: 4e6ed...7cd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Jeg og min eksmann samtaler ofte og jeg ble meget overrakset når jeg fikk et brev i posten om innkallelse. Jeg hadde satt stor pris på å bli informert av han istedefor å få et brev dumpende ned i postkassen. Anonymous poster hash: 56ca4...984
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Takk for svar. Er nok det som er mest riktig å gjøre. er fvk rette stedet å bruke som en objektiv part? Anonymous poster hash: 4e6ed...7cd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 FVK er helt klart den rette instans. Der vil dere ha en tredje part som korrigerer og rettleder slik at dere forhåpentligvis får en konstruktiv og nyttig samtale. Anonymous poster hash: 56ca4...984
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har jobbet der og kun til mekling at vi sendte ut brev til begge parter. Ved foreldresamtale hadde den som tok kontakt ansvar for å informere den andre part, både om oppmøte og dersom timen ble avlyst. Anonymous poster hash: 41c28...ada
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Huff, så kinki situasjon. Jeg hadde det også slik i begynnelsen. Var utrolig slitsomt. I mitt tilfelle så var far i bildet, men var usikker på om han ville ha samvær eller ikke. Årsaken til dette var at han følte at han hadde rett til samvær når han måtte ønske det. Han ville med andre ord ikke følge barnets beste, men sitt eget. Det ordnet seg etterhvert, men det var en tung vei å gå. Verst var alle de svada-svar og ignorering ifh til det formelle. Men jeg tror han oppførte seg slik for å irritere meg (joda, han er voksen..;-) Hvordan er det med dere? Har han samvær? Hva er de praktiske tingene? Et møte alene med fvk kan være det første steget i riktig retning. Simpelthen for å lufte ting og få råd ifh til hvordan du kan gå frem. Ønsker deg lykke til. Dette er ikke lett, men det ordner seg alltid til slutt - enten det er på den ene eller den andre måten :-) Anonymous poster hash: 23928...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Huff, så kinki situasjon. Jeg hadde det også slik i begynnelsen. Var utrolig slitsomt. I mitt tilfelle så var far i bildet, men var usikker på om han ville ha samvær eller ikke. Årsaken til dette var at han følte at han hadde rett til samvær når han måtte ønske det. Han ville med andre ord ikke følge barnets beste, men sitt eget. Det ordnet seg etterhvert, men det var en tung vei å gå. Verst var alle de svada-svar og ignorering ifh til det formelle. Men jeg tror han oppførte seg slik for å irritere meg (joda, han er voksen..;-) Hvordan er det med dere? Har han samvær? Hva er de praktiske tingene? Et møte alene med fvk kan være det første steget i riktig retning. Simpelthen for å lufte ting og få råd ifh til hvordan du kan gå frem. Ønsker deg lykke til. Dette er ikke lett, men det ordner seg alltid til slutt - enten det er på den ene eller den andre måten :-) Anonymous poster hash: 23928...f2c Han er bare vrang. alt er min feil, jeg gjør bare feil og de få gangene jeg får kontakt med han er han flink til å fortelle meg dette.. Det jeg ønsker med en samtale er at vi kan bli enige om ting som samvær, og andre praktiske saker. Sånn at vi har en plan vi kan følge, og at han slipper å krangle på alt.. Anonymous poster hash: 4e6ed...7cd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Jeg har jobbet der og kun til mekling at vi sendte ut brev til begge parter. Ved foreldresamtale hadde den som tok kontakt ansvar for å informere den andre part, både om oppmøte og dersom timen ble avlyst. Anonymous poster hash: 41c28...ada Hva er forskjell på mekling og foreldresamtale? Hi Anonymous poster hash: 4e6ed...7cd
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Mekling er fast oppsett og går på samvær. Foreldresamtale er uformell og det er foreldrene som bestemmer hva som skal tas opp (samvær, bidrag, dårlig samarbeid, penger, sjalusi etc.) Anonymous poster hash: 41c28...ada
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Usj, I know the feeling, Hi. Det er visst alltid min feil også. Da har vi noe til felles da! Hehe! For min del så angrer jeg på at jeg brukte så mye tid på dette. Jeg skulle bare latt han rase fra seg og latt han kommet krypende til meg når han var klar for konstruktiv dialog ifh til barna. Istedet drev jeg med monolog og brukte ufattelig mye tid og krefter på at barnet skulle få ha et sunt forhold med far. Men hva gjør vi ikke for våre søte små, selv om faren er en drittsekk. :-) Anonymous poster hash: 23928...f2c
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Usj, I know the feeling, Hi. Det er visst alltid min feil også. Da har vi noe til felles da! Hehe! For min del så angrer jeg på at jeg brukte så mye tid på dette. Jeg skulle bare latt han rase fra seg og latt han kommet krypende til meg når han var klar for konstruktiv dialog ifh til barna. Istedet drev jeg med monolog og brukte ufattelig mye tid og krefter på at barnet skulle få ha et sunt forhold med far. Men hva gjør vi ikke for våre søte små, selv om faren er en drittsekk. :-)Anonymous poster hash: 23928...f2c Jeg kommer til å gi han en siste sjanse nå med fvk.. Hvis han ikke er villig til å møte til samtale der, blir det satt hardt mot hardt.. Da kan han se langt etter alt sammen. Hi Anonymous poster hash: 4e6ed...7cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå