Gå til innhold

Hva svarer dere når en treåring spør hvordan babyen kommer ut av magen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

? Sannheten, eller er det tidlig å vite?

Anonymous poster hash: 1a013...ca3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sannheten, tilpasset alder. Jeg sa at babyen kom ut i "tisserompa", som er det fireåringen kaller det. 

Hva er problemet med at de vet det, og hva annet skal man evt si?

Skrevet (endret)

Jeg viste video på youtube av hundefødsel til sønnen på 3,5 år. (Etter jeg hadde fortalt om det flere ganger hos mennesker)Tror ikke jeg hadde vist det noe tidligere, men samtidig begynte han ikke å spørre tidligere heller. Jeg tenker at når de spør, så har de rett til å få svar. Men da selvfølgelig avhengig av alder og modenhet, samt muligheten til å svare på videre spørsmål senere.

Endret av mtm
Skrevet

Sannheten, viste arret etter KS.

Anonymous poster hash: 4dbac...f4b

Skrevet

De kommer ut tissen, har jeg svart begge mine to jenter.

Anonymous poster hash: 38a30...b38

Skrevet

Jeg fortalte at damer har et ekstra hull mellom tissen og rompa hvor babyene kommer ut. Man trenger ikke å fortelle hvor vanskelig det egentlig er å få babyen ut gjennom det hullet. Tror jeg også fortalte at noen ganger må man ta babyen ut gjennom magen og at hvis man må det, så er det legen som gjør det.

Anonymous poster hash: b816a...9ca
Skrevet

Sannheten!!

Anonymous poster hash: 83ece...a05

Skrevet

Sannheten, viste arret etter KS.

Anonymous poster hash: 4dbac...f4b

Samme her. Eneste gangen det snittet har vært en fordel:)

Anonymous poster hash: 91aba...4a8

Skrevet

Sier gjennom magen ja. Er jo halvveis sant selv om jeg aldri har hatt KS.

Anonymous poster hash: 0482a...c21
Skrevet

Sannheten, selvfølgelig vil jeg si, hvorfor skal man lyve? Om du sier at babyen kommer ut av magen vil de jo tro at babyen kom ut av navelen eller noe sånt og det er jo direkte vranglære.

Jeg sa at alle damer har et ekstra lite hull mellom tissen og rumpa, og der kommer babyen ut, jeg kalte det babyhullet.

Da spørsmålet om hvordan babyen kom inn i magen kom sa jeg at alle damer har små frø inni magen som kan vokse til en baby, det var godt nok svar i massevis. Spørsmålet om hvordan de frøene egentlig kan begynne vokse og om det bare kommer flere og flere babyer kom ikke før mange år senere ;)

Anonymous poster hash: ddb27...44f
Skrevet

Jeg fortalte min tre år gamle sønn at jeg ikke husket. Det ville han få vite ved en senere anledning uansett. Det er ikke alt en treåring bør vite ;)

Skrevet

Sannheten, selvfølgelig vil jeg si, hvorfor skal man lyve? Om du sier at babyen kommer ut av magen vil de jo tro at babyen kom ut av navelen eller noe sånt og det er jo direkte vranglære.

Jeg sa at alle damer har et ekstra lite hull mellom tissen og rumpa, og der kommer babyen ut, jeg kalte det babyhullet.

Da spørsmålet om hvordan babyen kom inn i magen kom sa jeg at alle damer har små frø inni magen som kan vokse til en baby, det var godt nok svar i massevis. Spørsmålet om hvordan de frøene egentlig kan begynne vokse og om det bare kommer flere og flere babyer kom ikke før mange år senere ;)

Anonymous poster hash: ddb27...44f

Sa nøyaktig det samme til gutten min da han var liten

Anonymous poster hash: 79b50...9cc

Skrevet

De kommer ut tissen, har jeg svart begge mine to jenter.

Babyer kommer ikke ut av tissen!!

Anonymous poster hash: 79b50...9cc

Skrevet

jeg sier at den kommer ut mellom beina, nesten ut av rompa.

Anonymous poster hash: 412d3...c26

Skrevet

De kommer ut tissen, har jeg svart begge mine to jenter.Anonymous poster hash: 38a30...b38

Babyer kommer ikke ut av tissen!!Anonymous poster hash: 79b50...9cc

Tja...de kommer ikke ut urinrøret nei. Men de kommer ut vagina, som jo er en del av kjønnsorganet (=det vi her hjemme kaller tissen). Jentene oppfatter også selv både vagina, kjønnslepper og klitoris/urinrøret som tissen.

Skrevet

Babytunnelen, mellom tissen og rumpa. Har fortalt ærlig og alderstilpasset hvordan babyen kom inn dit også. :)

Skrevet

Babytunnelen, mellom tissen og rumpa. Har fortalt ærlig og alderstilpasset hvordan babyen kom inn dit også. :)

Babytunnellen. Æsj, det hørtes ille ut :)

Skrevet

Babytunnellen. Æsj, det hørtes ille ut :)

Hvorfor det? Det er en grei måte å forklare det på. I mellom rumpa og der man tisser er det en babytunnel som alle mammadamer har. Enkelt og greit.

Skrevet

Svarte sannheten, både hvordan babyer kommer inn og ut. Har visst det siden 3års alder

Skrevet

Pappaen sto stolt og filmet familieforøkelsen da treåringen min spurte om dette! :D

Jeg svarte at de kom ut av et hull og pekte på underlivet mitt. Han var nok fornøyd med svaret, for han har ikke spurt mer.

Men er litt usikker på om jeg skal ta vare på den videoen...??

Anonymous poster hash: 93286...92b

Skrevet

Jeg fortalte min tre år gamle sønn at jeg ikke husket. Det ville han få vite ved en senere anledning uansett. Det er ikke alt en treåring bør vite ;)

At du ikke husket?for et svada svar!

Husk at han er 3 år,bare han får et godt svar så er han fornøyd!

Anonymous poster hash: e8b8a...da3

Skrevet

Jeg er gravid og jobber i bhg. Må tru jeg får mange rare spørsmål i løpet av en dag! Og dette spørsmålet får jeg ofte! Jeg sier som sant er, babyer kommer ut av tissen. Noen synes det er rart, andre synes det er ekkelt :P

Anonymous poster hash: 767ac...391
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Her er svaret at babyen kommer ut av tissen.  Tissen er kjønnsorganet, ikke røret som tisset kommer ut.

Små barn er ikke interessert i detaljer om det ene eller andre hullet, og vanligvis er "tissen" svar nok. Spør de mer, får de mer svar.  Men ingen av mine har spurt så mye mer enn det første gang de spør.  Gi så enkle svar som mulig, men uten å lyve eller unngå å svare.  Barn vil ha svar på det de spør om, ikke det vi voksne tror at de spør om.

Skrevet

dere føder vel ikke gjennom tissen vel?Dere tisser gjennom tissen,bæsjer gjennom rompa og man føder gjennom babyhullet!

Anonymous poster hash: e8b8a...da3
Skrevet

At mammaer har et babyhull mellom tissen og rompa, og der kommer babyene ut. Den hele og fulle sannhet. Broren på 6 år snakker uansett ganske åpent om det, så 3åringen hadde fått det med seg uansett. Dessuten skjønner jeg ikke hvorfor man ikke kan fortelle sannheten. Mine et også at babyer lages av et mammaegg og et pappafrø. :)

Anonymous poster hash: 573f4...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...