Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Tenk, babyen er alene. Tenk på hva som kan skje? Elker flyr dere inn ig sjekker babyen som sover i senga si hvert 2 min? Blir helt skremt, ja av disse trådene. Hvis man ikke tør å forlate sovende baby for å gå ut med søpla som står f.eks siden av garasjen, noe som tar 90 sek.....da er virkelig noe galt!! Anonymous poster hash: d4a52...b0d
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #2 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han. Anonymous poster hash: efcb7...1a6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #3 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han. Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Syns nesten det er litt på kanten til å væte hysterisk også, dette skriver jeg ikke for å være slem. Men da ser jeg for meg at dere røyker inne, og barnet sover på magen, siden dere må ha alarm på, tilfelle han slutter å puste? Hva gjør man når man sover selv? Eller er på do? Krybbedød får man ikke stanset? Huff. Anonymous poster hash: d04ce...4ab
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #4 Skrevet 17. januar 2014 Så JA HI, jeg ser på TV når barnet sover.Jeg gjør mye mer. Jeg lager mat. Vasker klær.Går ut med søppel. Kan hente ting i bilen. Kan hende jeg ser på film..... og sovner på sofaen. Kan hende jeg støvsuger litt.Kan hende jeg maler stua, ommøblerer litt.Alt dette kan jeg finne på å gjøre mens mitt barn sover i sin seng på sitt rom.Dette burde jeg kanskje ikke skrive, nå kommer kanskje BV? Anonymous poster hash: d04ce...4ab
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #5 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han. Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Syns nesten det er litt på kanten til å væte hysterisk også, dette skriver jeg ikke for å være slem. Men da ser jeg for meg at dere røyker inne, og barnet sover på magen, siden dere må ha alarm på, tilfelle han slutter å puste? Hva gjør man når man sover selv? Eller er på do? Krybbedød får man ikke stanset? Huff. Anonymous poster hash: d04ce...4ab Jeg er alenemamma da,men nei jeg røyker ikke å barnet sov på ryggen. Likevel hører du jo om tilfeller av krybbedød så jeg fant ikke roen før jeg kjøpte den alarmen. Jo krybbedød kan forhindres visst du oppdager med en gang han slutter å puste. Anonymous poster hash: efcb7...1a6
rytme Skrevet 17. januar 2014 #6 Skrevet 17. januar 2014 Tenk, babyen er alene. Tenk på hva som kan skje? Elker flyr dere inn ig sjekker babyen som sover i senga si hvert 2 min? Blir helt skremt, ja av disse trådene. Hvis man ikke tør å forlate sovende baby for å gå ut med søpla som står f.eks siden av garasjen, noe som tar 90 sek.....da er virkelig noe galt!! Anonymous poster hash: d4a52...b0d Hæ, jeg skjønner ikke... Er det noen som ikke tør? Har ikke jeg lest
me_87 Skrevet 17. januar 2014 #7 Skrevet 17. januar 2014 Oi da jeg en forferdelig mamma når jeg hadde baby for jeg gikk helt bort til postkassen mens barnet sov å det er vel hele 30 sekund å gå hver vei Rart ikke barnevernet hentet han
Tonno Skrevet 17. januar 2014 #8 Skrevet 17. januar 2014 Haha, selvfølgelig :-D når har du tenkt til å puste da? Man trenger litt tid "for seg selv" selvom man er mamma.
Nullstress;) Skrevet 17. januar 2014 #9 Skrevet 17. januar 2014 Det å se på tv når barnet sover, blir jo det samme som å selv sove på natten når barnet sover. (Satt litt på spissen) Ting kan skje når som helst, hvor som helst. Man kan ikke sitte å se på babyen absolutt hele tiden... Det går som regel bra. Man passer på der man kan også må man huske på alle de menneskene som lever her i verden. De har vært babyer de også óg har vokst opp
moota m storebror&lillebror Skrevet 17. januar 2014 #10 Skrevet 17. januar 2014 Når begge barna var helt små sov de rett og slett i stua med meg til jeg (og mannen om han var hjemme) la oss. De hvilte i vogna, i bagen eller i sofaen på et teppe ved siden av meg. Skulle jeg i dusjen hadde jeg de med på badet om jeg var alene, de var med i butikken, i bhg, i fjøset, til naboen, i kjelleren for å vaske klær, på soverommet for å skifte på senga osv. Når de ble litt større og fikk faste rutiner kjøpte vi babysitter med tv og da hadde vi ganske god kontroll. Og de gråter jo så sant de kan om det er noe. Forstår at de ikke gråter om de kveles eks. Jeg har gjort det som jeg har vært trygg på hele tiden. Ikke brydd meg om hva andre synes er greit at jeg gjør. Selvfølgelig med skjønn, jeg er jo tilnærmet normal i det minste og forstår en del Nå er de 8 1/2 og 6 år og er trygge på seg selv og på meg og de er begge hjemme alene til tider, både alene og sammen. Jeg har ikke noe panikk, men samtidig er jeg bevisst på at noe kan skje. Så om mamma kjører storesøster til skolen og det går veldig lenge før jeg kommer hjem, lillebror ringer og får ikke tak i meg, så vet han at han skal ringe til far. Alt det som kan skje og jeg ikke kan gjøre noe med, det må man prøve å ta høyde for. Men man også leve. Du må gjøre det som føles riktig for deg. Jeg må enda se livstegn fra barna når jeg legger meg. De må liksom bare puste så jeg hører det eller flytte litt på seg. Da får jeg roen i meg.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #11 Skrevet 17. januar 2014 Vi bruker babycall med videobilde. Soverommet er ein etage under sofaen, men vi hadde hørt barnet vårt dersom det våknet. Med babycall føler jeg meg helt trygg og kan se på bilde hvordan det står til. Anonymous poster hash: 53260...378
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #12 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han. Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Du har kjøpt apnoe monitor? Til et helt friskt barn? Du er hysterisk!!! Stakkars barn, hvordan skal dette ende.... 👼 Anonymous poster hash: 0a064...f64
Cat.68 Skrevet 17. januar 2014 #13 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han.Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Du har kjøpt apnoe monitor? Til et helt friskt barn? Du er hysterisk!!! Stakkars barn, hvordan skal dette ende.... Anonymous poster hash: 0a064...f64 Hvorfor er dette hysterisk? Fordi om du føler deg trygg og avslappet ifht barna dine uten slike hjelpemidler så betyr jo ikke det at det at mødre som vil ha denne ekstra forsikringen for å senke skuldrene hysteriske. Det viktigste er jo at alle er komfortable i SIN rolle som foreldre. Babyer tar ikke skade av å bli påpasset. Jeg skjønner ikke følelsene denne debatten vekker.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #14 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han.Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Du har kjøpt apnoe monitor? Til et helt friskt barn? Du er hysterisk!!! Stakkars barn, hvordan skal dette ende.... Anonymous poster hash: 0a064...f64 Hvorfor er dette hysterisk? Fordi om du føler deg trygg og avslappet ifht barna dine uten slike hjelpemidler så betyr jo ikke det at det at mødre som vil ha denne ekstra forsikringen for å senke skuldrene hysteriske. Det viktigste er jo at alle er komfortable i SIN rolle som foreldre. Babyer tar ikke skade av å bli påpasset. Jeg skjønner ikke følelsene denne debatten vekker. Det er galskap! Apnoe monitor anbefales ikke til friske barn, kun barn som av medisinske årsaker står i fare for pustestans! Når skal mor føle seg trygg nok, og fjerne denne overvåkningen? Når barnet er 18..? 👼 Anonymous poster hash: 0a064...f64
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #15 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han. Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Du har kjøpt apnoe monitor? Til et helt friskt barn? Du er hysterisk!!! Stakkars barn, hvordan skal dette ende.... Anonymous poster hash: 0a064...f64 Babysense monitor heter den. En vennine sin baby holdt på å dø av krybbedød,takket være denne monitoren så lever barnet fortsatt. Anonymous poster hash: efcb7...1a6
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #16 Skrevet 17. januar 2014 ja, det tør vi. det er unødvendig å gå sjekke om de puster hele tiden. vi sjekker selvfølgelig innimellom, men sannsynligheten for krybbedød er meget liten. Anonymous poster hash: 30c68...8c5
Cat.68 Skrevet 17. januar 2014 #17 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød. Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste. Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han.Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Du har kjøpt apnoe monitor? Til et helt friskt barn? Du er hysterisk!!! Stakkars barn, hvordan skal dette ende.... Anonymous poster hash: 0a064...f64 Hvorfor er dette hysterisk? Fordi om du føler deg trygg og avslappet ifht barna dine uten slike hjelpemidler så betyr jo ikke det at det at mødre som vil ha denne ekstra forsikringen for å senke skuldrene hysteriske. Det viktigste er jo at alle er komfortable i SIN rolle som foreldre. Babyer tar ikke skade av å bli påpasset. Jeg skjønner ikke følelsene denne debatten vekker.Det er galskap! Apnoe monitor anbefales ikke til friske barn, kun barn som av medisinske årsaker står i fare for pustestans! Når skal mor føle seg trygg nok, og fjerne denne overvåkningen? Når barnet er 18..? Anonymous poster hash: 0a064...f64 Når det føles naturlig regner jeg med. Hvorfor provoserer det deg slik at noen føler de trenger denne ekstra tryggheten. Det skader jo ikke noen.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #18 Skrevet 17. januar 2014 Når han var baby så hadde jeg ingen problem med at han sov på ett annet rom enn meg,det eneste jeg var redd for var krybbedød.Så jeg kjøpte sånn greie som du skal ha under madrassen som varsler med en gang han eventuelt slutter å puste.Da følte jeg meg trygg å følte ikke behov for å hele tiden gå inn å sjekke til han.Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Du har kjøpt apnoe monitor? Til et helt friskt barn? Du er hysterisk!!! Stakkars barn, hvordan skal dette ende.... Anonymous poster hash: 0a064...f64 Babysense monitor heter den.En vennine sin baby holdt på å dø av krybbedød,takket være denne monitoren så lever barnet fortsatt. Anonymous poster hash: efcb7...1a6 enig! Kjenner en familie som mistet sin baby i krybbedød. Da de fikk en lillebror noen år senere hadde de pustealarm når han sov- jeg syns på ingen måte dette er hysterisk selvom gutten var fullt frisk! Anonymous poster hash: 4c86c...713
Gjest meg&mini Skrevet 17. januar 2014 #19 Skrevet 17. januar 2014 Hvor mange flere tråder skal man lage om dette emnet.......?
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #20 Skrevet 17. januar 2014 Hvor mange flere tråder skal man lage om dette emnet.......? Bare 11 til så holder det Anonymous poster hash: efcb7...1a6
Gjest meg&mini Skrevet 17. januar 2014 #21 Skrevet 17. januar 2014 Hvor mange flere tråder skal man lage om dette emnet.......? Bare 11 til så holder det Anonymous poster hash: efcb7...1a6 Hehe, så flott da:D
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2014 #22 Skrevet 18. januar 2014 Satt å spiste grøt jeg da jeg fikk følelsen av at noe var galt med babyen på 2 uker, løp ned og fant ham blå og stille i sengen. Han lå på ryggen og var frisk da jeg la ham 30 minutter tidligere. Fikk pustet liv i ham og vi heiv oss i bilen og dro rett på sykehuset. Han er frisk nå, men vi mistet ham nesten. Etter det hadde jeg ham sovende i bag, vugge osv ved min side 24/7 til han var 1 år. Skulle jeg dusje så måtte andre passe på ham, jeg sov knapt og ble selv syk av det. Til slutt gkk jeg til legen og fikk hjelp og henvisning til psykolog. De barna jeg har fått senere har jeg nok passet litt bedre på enn gjenomsnittet, men jeg har ikke vært like ekstrem. Jeg har brukt monitor med kamera, jeg haraldri litt vognen stå ubevoktet, jeg harsjekket dem ofte, samsovet ved å ha dem i mykbaggen i sengen. Men når man nesten har mistet det kjæreste man har så blir man redd. Anonymous poster hash: 58740...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå