mamma95 Skrevet 17. januar 2014 #1 Skrevet 17. januar 2014 Jeg fikk baby for en uke siden, hadde termin 30.desember så derfor var vi hjemme til jul og da ble jeg her da det funker dårlig å reise til Oslo igjen på overtid.. Har ikke noe familie i Oslo så vi ville ikke sitte der alene i julen heller.. Uansett om det hadde vært det letteste:) Fikk ikke før 10.januar da så det hadde jo gått fint men ingen sjangse å ta:) Pappaen har nå reist tilbake til Oslo for å jobbe, han begynte på to ukers permisjonen før fødselen siden vi gikk så langt på overtid.. Hvor lenge ville dere ventet før dere reiste ned igjen? Jeg skal ha med meg noen til å hjelpe meg på reisen. Har funnet ut at det er best og ta fly, uansett om det er styr med vognen og koffertene da jeg må ha med alt mitt og alt til babyen, så tar det kortere tid enn buss og tog.. Flyturen tar en time. Tog må vi kjøre i to timer først og så ta tog i seks, og buss tar 10 timer så det er ikke så aktuelt med en så liten.Noen som har reist i fly med en baby på 2-3 uker? Har tenkt å vente en uke til ihvertfall.. Liker ikke at jeg må reise med han når han er så liten, men vi vil jo ned å være en familie.. Er jo mange minusgrader i Oslo nå også, hvordan er det å være ute med baby da,uansett om han ligger i vogn?.. Får man taxi med den minste bilstolen i Oslo? Har kjøpt prampack til vognen, da vi kommer til å reise en del iløpet av året. Regner med den passer til emmaljunga edge duo? evnt at man må framontere den litt..
Frøken Tussi Skrevet 18. januar 2014 #2 Skrevet 18. januar 2014 Jeg reiste med fly når babyen var 2 døgn og det gikk helt fint. Fødte på et annet sykehus og ble flyttet til lokal sykehuset etter 2 dager. Jeg hadde babyen i bilstolen under reisen, noe som jeg syntes fungerte veldig bra. Er ikke på alle flyavgangene de har ledig seter, så kan være greit å sjekke det når man sjekker inn. Siden du ikke har bilstol kan det være lurt å ha et bæresjal slik at du slipper å bære babyen etter at vognen er levert. (Det blir fort tungt.)Ang bilstol i taxi, så tror jeg det kan være lurt å høre med taxisentralen før reisen for tror det må spesial bestilles. Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå