Gå til innhold

Er du snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen gang gjort noe ekstra for noen andre? Da tenker jeg noe helt utenom det vanlige...

Anonymous poster hash: fbd47...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ikke noe helt utenom det vanlige, så vidt jeg kommer på… (Det eneste er at jeg har lånt bort ganske store pengesummer ved et par anledninger til noen i nød. Noen vil kanskje kalle det dumsnilt, men jeg fikk dem igjen uten problemer :) )Men prøver generelt å være en snill person da, som bryr meg om andre og gir litt ekstra når det trengs. Det er vel i hverdagen det teller mest, kanskje? 

Anonymous poster hash: b16b3...b2e
Skrevet

Jeg prøver å være snill... men hva kvalifiserer til å være helt utenom det vanlige da?

Anonymous poster hash: 04313...4f4
Skrevet

Nei, jeg satser heller påverdagssnillisme.. :)

Skrevet

Ja, jeg er snill. Det er jeg nokså sikker på. Det helt utenom det vanlige har jeg imidlertid til gode å gjøre for andre.

Skrevet

Jeg er veldig snill. Har en jobb der jeg hjelper mennesker i krise, er frivillig i Røde Kors, og hjelper stadig flere av mine nærmeste med barnevakt eller annet de skulle trenge hjelp til. Har en svigermor som trenger litt mer hjelp en ganf i blant, stiller gledelig opp.

Er jeg edru på fest, har jeg full bil og kjører flest mulig hjem. Prøver alltid å se om det er noen som står litt på utsiden, for så å prøve å dra de inn i samtaler etc. Tar imot nye kollegaer med åpne armer. Hjelper venner i krise. Etc etc etc.. Ja, synes at jeg er snill, og har også fått mye tilbakemeldinger på dette 👼

Anonymous poster hash: 36ff4...e7d

Skrevet

Ja, jeg er snill. Har innsett at jeg har vært dumsnill også. Har ikke sett på det som dumsnillhet når jeg har gjort det, men når jeg har sett at det er blitt tatt for gitt og at jeg aldri får noe hjelp av samme personer hvis jeg skulle trenge det.... da har jeg innsett at jeg nok er for snill til tider.

Har flere ganger gjort ting "ut over det vanlige" for andre. Men vil ikke fortelle, det er så lett å kjenne igjen tilfellene for de som kjenner meg eller de jeg da har hjulpet.

Så jeg trener på å bli mindre snill uten å miste det som er en iboende snillhet i meg.

Man lærer så lenge man lever...

Anonymous poster hash: 793c7...85e
Skrevet

Nei, jeg tror faktisk ikke jeg er så snill av meg. Vennlig og rettferdig, ja, men snill passer ikke helt på meg.

Anonymous poster hash: e8f31...545

Anonymous poster hash: e8f31...545

Skrevet

Jeg er ikke alltid så snill og lever godt med det:-)

Anonymous poster hash: 45a90...e88

Skrevet

Snill hver dag.

Mange har følt at jeg hjelper dem langt utover det man kan forvente. Jeg er ikke helt enig med dem.

Men det er slik jeg er.. Den snille og hjelpsomme. Og kan jeg hjelpe så gjør jeg det med glede. Det er hyggelig, skaper venner for livet!

Skrevet

Føler meg ikke snill nok. Føler meg egoistisk :/

Anonymous poster hash: 8bd82...65e
Skrevet

Hjelper til når jeg kan, men er ikke dumsnill.

Skrevet

Jeg tror da det..

En gang så var det en eldre dame som kom gående langs gangstien med rullator.. Hun skulle ut på gangfeltet og foran henne var det en stoor haug med snø. Jeg sparket vekk snøen og hjalp henne over på andre siden. 

En annen gang hadde en venninne fått beskjed av sin egen mor om at hun måtte hente hunden selv på viking. Venninna mi var uten bil, penger og lappen. 

Så jeg kjørte henne dit, betalte "kausjon" for hunden og kjørte de hjem igjen. 

Eller dette går kanskje under hverdagssnillhet dette..

Anonymous poster hash: fc0e1...55c
Skrevet

Jeg jobber også med mennesker krise og gjør frivillig arbeid. Allikevel anser jeg ikke meg selv som spesielt snill. Jeg er rettferdig og tåler ikke se mennesker lide uten å prøve å gjøre mitt for å hindre det.

Jeg liker å gjøre gode gjerninger når jeg har mulighet og kjemper for den verdenen jeg tror på, når jeg har overskudd til det.

Samtidig er jeg ikke den som alltid stiller opp når vennene mine trenger hjelp til noe. Her er ingen åpen dør for gjester eller uventede venninnegaver når folk minst venter det. Jeg har et stort behov for privatliv og tid for meg selv og jeg setter tid med familien foran venner.

Anonymous poster hash: b1d83...e99

Skrevet

Jeg er snill med barn, gamle og dyr. De på min alder er jeg sjelden snill med. De fleste mennesker irriterer meg.

Anonymous poster hash: ec4ed...d58

Skrevet

Både jeg og min kjæreste er snille, men innimellom føler vi begge at vi er FOR snille..

Vi er vel litt like der :P

Anonymous poster hash: 3310f...b8b
Skrevet

Jeg jobber med multifunksjonshemmede ved siden av min 100% stilling. Jonner flere kvelder i uka og i helgene. Når de gir meg et smil VET jeg at jeg gjør noe riktig for at de skal ha det bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...