Gå til innhold

Noen som har erfaringer med lang syklus og spray?

Anbefalte innlegg

Skal snart igang med søskenforsøk og da dukker det opp noen spørsmål. Håper noen kan hjelpe meg.

Sist runde med ivf var vi så heldig at det klaffet på første forsøk :-) Men det var noen komplikasjoner underveis.

Den gang hadde jeg veldig ustabile sykluser, de kunne være på alt fra 30 dager til 90. Jeg begynte allikevel på spray på dag 20, hadde da ikke hatt eggløsning. Fikk ikke blødning og måtte derfor gå lengre på spray. Det ble oppdaget en eller to syster (husker ikke helt) som vi tok vekk før jeg begynte på sprøytene. Måtte gå litt lengre enn det som var satt opp på hormonene da eggene ikke var store nok, men det er vel vanlig? Etter dette gikk alt etter boken og jeg var mamma 9 måneder senere <3 

Men det jeg egentlig lurer på er, skal mann egentlig ha hatt eggløsning når man begynner på spray? Tenker det må jo være en grund til at man begynner på akkurat dag 20 og da har jo de med vanlige sykluser hatt eggløsning.

Har vært inne på Stork sine sider å sett og der ser det ut som man sjekker før man begynner på spray at man har hatt eggløsning, regner med det er en grunn til dette? Noen som har vært med på lignende her i Norge?

Ser og at de i noen tilfeller bruker p piller for ikke å få syster, noen som har vært med på dette?

Nå har jeg mer stabile sykluser, eller hadde iallefall. Hadde en syklus på ca 4 uker før vi begynte å tenke på søskenforsøk, men nå er de plutselig på 5 uker 33-36 dager. Så lurer på om jeg burde gått på p pille eller begynt på nesesprayen senere for å slippe disse systene og manglende blødning...

Takker så masse for alle svar!

Fortsetter under...

jeg hadde syklusser på 32-35 dager.. begynte på spray en uke senere enn vanlig ved 28 dagers sykluss...

men tenker samtidig... kanskje du skal satse på kort regime? slippe spray, og starte rett på sprøyter like etter mens... :D er jo ikke alle som får lov å ha kort regime, men kanskje du er en av de heldige :D

jeg hadde syklusser på 32-35 dager.. begynte på spray en uke senere enn vanlig ved 28 dagers sykluss...

men tenker samtidig... kanskje du skal satse på kort regime? slippe spray, og starte rett på sprøyter like etter mens... :D er jo ikke alle som får lov å ha kort regime, men kanskje du er en av de heldige :biggrin:om man får kort eller 

Hva som avgjør om man får kort eller langt regime?

tror det har med din diagnose å gjøre :) og hvor mange egg du får ut osv... men det vurderes individuelt, men er jo et spørsmål du kan stille :D godt å slippe nesespray :D

Takker for svar! Jeg har ikke noe diagnose selv bare min som har. Bare litt ustabile sykluser. De mente vel at dette hadde med p pille slutt å gjøre sist. No tenker jeg at det sikkert har med stress å gjøre. 

Jeg får ringe de på mandag å høre om jeg får prøve på kort regime, er jo lov å håpe :-) Den sprayen husker jeg var et mareritt :-(

Om man har el hver syklus, vet man jo ikke sikkert, så man kan begynne på spray selvom man ikke har hatt det. Tror at grunnen til at man starter m spray på cd 20 (hvis man har normal syklus), er for å å få nullstillt kroppen skikkelig før neste syklus ;)

Annonse

tror det har med din diagnose å gjøre :) og hvor mange egg du får ut osv... men det vurderes individuelt, men er jo et spørsmål du kan stille :D godt å slippe nesespray :D

Takker for svar! Jeg har ikke noe diagnose selv bare min som har. Bare litt ustabile sykluser. De mente vel at dette hadde med p pille slutt å gjøre sist. No tenker jeg at det sikkert har med stress å gjøre. 

Jeg får ringe de på mandag å høre om jeg får prøve på kort regime, er jo lov å håpe :-) Den sprayen husker jeg var et mareritt :-(

akupunktur virker godt for å stabilisere syklus  er min erfaring i hvert fall...

Jeg har også litt ustabile sykluser alt fra 30-42 dager ca. Med meg tok de utgangspunkt i gjennomsnittlig sykluslengde (jeg hadde regnet på det) også begynte jeg på spray ca en uke før forventet mens.

Trodde det var sånn at når man har ustabile sykluser så måtte man gå på spray for å få kontroll på kroppen... Men jeg er ingen ekspert, så ville snakket med klinikken.

Lykke til! :)

akupunktur virker godt for å stabilisere syklus  er min erfaring i hvert fall...

Akupunktur er kanskje ikke så dumt, tror jeg må prøve det :-)

Lurer litt på d samme er gang m spray og merker litt at jg blir litt stressa;hva om jg ik får mens før sprøyte start. Har også litt uregelmessig syklus og nå er d bare 6 mnd siden fødsel. Men jg trodde egentlig at grunn til at man må ha mens er for at man ik skal risikere at man er gravid på egenhånd? Husker dette svært dårlig selv, er to år siden sist. Hva er d egentlig nesesprayen gjør ifbm dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...