Gjest Skrevet 17. januar 2014 #26 Skrevet 17. januar 2014 Har hørt noen rykter jeg......og det er at ingen har overlevd livet hittil
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #27 Skrevet 17. januar 2014 Jeg falt om og ble funnet av barnet mitt, som heldigvis klarte å springe etter hjelp..så dette er ikke helt ukjent.. Anonymous poster hash: a94d4...42e
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #28 Skrevet 17. januar 2014 Man bør vel ikke gjøre dumme ting selvom det KAN gå bra? Går mest sannsynlig bra å kjøre med baby i bil uten bilsete. Men gjør man det? NEI. Bruker man hodet bittelitt, så skjønner man forskjellen. Hvis ikke bør man kanskje gå niende klasse om igjen... Anonymous poster hash: e6fbc...3e3 Jeg gjorde det en gang... dvs hun satt i bilsete, men i ammetåka så glemte jeg å feste selene. Oppdaget det ikke før vi kom frem. Det gikk jo heldigvis bra, men jeg hadde skikkelig vondt i magen etterpå. Anonymous poster hash: f5677...009
Mammaaaaaa Skrevet 17. januar 2014 #29 Skrevet 17. januar 2014 Vent litt.. SKAL VI DØ?! Ble like sjokkert nå som i jula da noen sa nissen ikke finnes!!
Mother Gothel Skrevet 17. januar 2014 #30 Skrevet 17. januar 2014 Vent litt.. SKAL VI DØ?! Ble like sjokkert nå som i jula da noen sa nissen ikke finnes!! Det er helt forferdelig. Denne kontrakten har ikke jeg skrevet under på!
Cat.68 Skrevet 17. januar 2014 #31 Skrevet 17. januar 2014 Nå er det jo veldig stor forskjell på uforutsette hendelser man på ingen måte kan forutsi, slik som hjertestans, slag brann i teknisk anlegg overskjørsel osv, og risiko man kan kalkulere med , forutsi, eller regne som potensiell risiko. Man vet jo at hvis man drar fra en baby ( litet barn) og overlater det til seg selv så innebærer det potensiell risiko. Man kan bli forsinket av forskjellige grunner, barnet kan våkne og oppleve frykt, skrike til de kaster opp og kveles av oppkastet. Det kan prøve å klatre ut av sengen og skade seg , gå opp og utsette seg selv for alle mulige farer som kan finnes i hjemmet, HVORFOR ta en slik risiko???Å utsette barnet for den potensielle risikoen det er å forlate det alene før det er gammelt nok til å hjelpe seg selv, er ikke hysterisk og kan ikke sammenlignes med å få et helikopter i hodet eller at man får hjertestans. Dessuten er det ikke noen god argumentasjon at fordi det skjer uforutsette ulykker , er det greit å gamble med ulykker man potensielt klarer å se for seg.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2014 #32 Skrevet 17. januar 2014 Man bør vel ikke gjøre dumme ting selvom det KAN gå bra? Går mest sannsynlig bra å kjøre med baby i bil uten bilsete. Men gjør man det? NEI. Bruker man hodet bittelitt, så skjønner man forskjellen. Hvis ikke bør man kanskje gå niende klasse om igjen...Anonymous poster hash: e6fbc...3e3 Jeg gjorde det en gang... dvs hun satt i bilsete, men i ammetåka så glemte jeg å feste selene. Oppdaget det ikke før vi kom frem. Det gikk jo heldigvis bra, men jeg hadde skikkelig vondt i magen etterpå. Anonymous poster hash: f5677...009 Hehe... Jeg husket å feste selen jeg da, men glemte å lukke bildøra(skyvdør). Heldigvis gikk det bra.... Anonymous poster hash: a01ba...e08
Iiiiik Skrevet 17. januar 2014 #33 Skrevet 17. januar 2014 Ikke overbevisende argumentasjon, men du har jo helt rett. Den eneste måten å garantere at man ikke utsetter barn for noe farlig, er å ikke få barn. Du har altså selv allerede tatt en sjanse. Hvor mange fler er du villig til å ta? En bekjent av meg opplevde å levere barnet hos farmor, det skulle være planleggingsdag i barnehagen. Da kan kom for å hente 2-åringen dagen etter etter arbeidsdagens slutt, var ytterdøra låst og barnet gikk rundt i pysj. Barnets spreke farmor på 50 hadde fått strøm gjennom dusjen og dødd umiddelbart. Dette skjedde på morgenen og barnet gikk rundt hele dagen med en farmor som "sov" i dusjen. Forsynte seg med kjeks og vann, så hadde klart seg. Hvis jeg følger sånne tankerekker helt ut, blir jeg rett og slett skitredd og får lyst til å stenge meg og ungene inn i et skap. Heldigvis er hendelser som dette nokså sjeldne. At barn våkner selv om de "alltid" sover på et gitt tidspunkt derimot, er nokså hyppige. Kunsten er å gjøre gode kalkulasjoner av risiki og deretter legge opp livet på en fornuftig måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå